Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.

S-market Kolmikulma ja S-market Kuokkala kokevat syksyn aikana täydellisen uudistuksen, kun myymälät saavat uuden S-market -ilmeen. Elokuun aikana alkavissa remonteissa kaikki kalusteet uusitaan ja kylmäkalusteet vaihdetaan energiatehokkaisiin ovellisiin hiilidioksidikalusteisiin. Myös myymälöiden valikoimat päivitetään vastaamaan entistä paremmin lähiasukkaiden tarpeita. Myymäläuudistusten kustannusarviot ovat noin 900 000 € per myymälä.

S-market Kolmikulmassa myymäläuudistuksen myötä myymälä saa uuden, raikkaan ilmeen, joka vastaa entistä paremmin kaupunkilaisten asiakkaiden odotuksia ja tarpeita. Muutos ei koske vain asiakastiloja, vaan myös henkilökunta saa uudet toimisto- ja sosiaalitilat.

− Yksi merkittävä painopiste S-market Kolmikulman uudistuksessa on yleisilmeen ja kalusteiden lisäksi myymälämme valikoima, jota uudistetaan vastaamaan paremmin asiakkaidemme toiveita. Valikoimissa huomioidaan erityisesti heti nautittavat tuotteet, kuten lounasruuat, kylmät juomat sekä välipalatuotteet, joille on kova kysyntä alueemme asiakkaiden keskuudessa, kertoo S-market Kolmikulman marketpäällikkö Heini Reinikka.

S-market Kuokkalassa uudistettiin jo alkuvuoden aikana pullonpalautusautomaatit, sekä kassat. Samassa yhteydessä otettiin käyttöön itsepalvelukassat. Nyt tehtävän remontin myötä S-market Kuokkalan valikoimiin saadaan jopa 1 000 uutta tuotetta. Valikoimasuunnittelussa on kuunneltu erityisesti lähialueen asiakkaiden toiveita.

– On todella hienoa, että saamme pian tarjota asiakkaillemme entistä viihtyisämmät myymälätilat. Olemme kuunnelleet asiakkaidemme toiveita valikoimien suhteen ja yhtenä isona uudistuksena saamme myymäläämme paljon toivotun paistopisteen, jossa paistetaan tuoreet leipomotuotteet päivittäin, iloitsee S-market Kuokkalan marketpäällikkö Mira Pekkarinen.

Keskimaa on sitoutunut parantamaan liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja tukemaan ekologisesti vastuullista toimintaa. Hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä optimoidaan ja uudistetaan jatkuvasti. Kaikki S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan kylmäkalusteet päivitetään uudistuksen yhteydessä hiilidioksiditekniikkaan, joiden avulla saadaan jopa 40 % energiansäästöä.

Myymälät ovat avoinna koko uudistuksen ajan. Remonttia tehdään myös öisin, jotta asiakkaille aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä. Asiakkaita pidetään ajan tasalla uudistuksien etenemisestä myymälöissä opastein sekä myymälöiden Facebook-sivustoilla. S-market Kuokkalan uudistuneen myymälän avajaisia päästään juhlimaan jo marraskuussa ja S-market Kolmikulman avajaisia joulun alla.

Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Lehtinen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3032
Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3039
Osuuskauppa Keskimaa, Heini Reinikka, S-market Kolmikulman marketpäällikkö, 010 767 4402
Osuuskauppa Keskimaa, Mira Pekkarinen, S-market Kuokkalan marketpäällikkö, 010 767 4114

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.