Keskuskauppakamarin kultaiset elämäntyömerkit Hämeen elinkeinoelämän vaikuttajille

Keskuskauppakamari myönsi kultaiset elämäntyömerkit pitkän linjan yrittäjille itsenäisyyspäivän aattona keskiviikkona 5.12. Vanajanlinnassa tunnustuksena ansiokkaasta työstä Hämeen elinkeinoelämän hyväksi:

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Hallituksen puheenjohtaja Mika Walkamo, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

Yrittäjä, osakas, hallituksen jäsen Pekka Vihma, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

"Keskuskauppakamarin myöntämät kultaiset elämäntyömerkit ovat merkittävä kunnianosoitus alueemme yritystoimintaa pitkäjänteisesti edistäneille Mika Walkamolle ja Pekka Vihmalle”, korosti Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen elämäntyömerkkien luovutustilaisuudessa.

”Hämeen kauppakamarin hallituksen puheenjohtajana ja jäsenenä Pekka Vihma on aktiivisesti vaikuttanut elinkeinoelämän toimintaedellytyksiin. Samoin kuin kahdeksan vuotta Hämeenlinnan kaupunginvaltuuston jäsenenä ovat antaneet Mika Walkamolle mahdollisuuden vaikuttaa myös yhteiskunnallisiin asioihin”, Eerikäinen kertoi.

Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki Leena Saariselle

Tilaisuudessa luovutettiin myös Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki 20 vuoden työskentelystä Vanajanlinnan palveluksessa kerroshoitopäällikkö Leena Saariselle.

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Häme toimii vastuullisuuden suunnannäyttäjänä17.6.2019 11:42:09 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen kaupungit ja kunnat ovat vahvasti mukana edistämässä vastuullisuutta muun muassa ilmasto- ja ympäristötavoitteissa sekä kiertotaloudessa. Tästä hyvänä esimerkkinä on Lahden kaupunki, joka on Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 kilpailun finaalissa. ”Lahden toimintamalli antaa jokaiselle kaupungille pienestä suurimpaan mahdollisuuden kasvaa aidoksi ympäristökaupungiksi. Kaupunki on valmis myös jakamaan parhaat pohjoismaiset kestävät ratkaisut kaikkien hyödynnettäväksi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle valmistui 11 uutta laillistettua välittäjää13.6.2019 13:48:07 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin kevään koekierroksella 236 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 21 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Lahdesta kuusi, Forssasta kaksi ja Hämeenlinnasta, Turengista sekä Vääksystä yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille1.6.2019 12:00:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamari myönsi 1.6.2019 stipendejä toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme on päättänyt viiden vuoden ajan myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeestä 23 läpäisi HHJ-tutkinnon29.5.2019 10:31:45 EESTTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui huhtikuussa 326 henkilöä, joista 298 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 23 henkilöä, joista 15 on Lahdesta, neljä Hämeenlinnasta, kaksi Forssasta sekä yksi henkilö Hollolasta että Orimattilasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.”

Hämeen kauppakamarilta 200 000 euroa HAMK:ille ja LUT:ille21.5.2019 17:30:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin hallitus päätti juhlarahastostaan lahjoittaa 200 000 euroa Hämeen ammattikorkeakoululle (HAMK) ja Lappeenrannan–Lahden teknilliselle yliopistolle (LUT). ”Ensi vuosi on Hämeen kauppakamarin 80-vuotisjuhlavuosi ja lahjoituksilla rahoitetaan Hämeen ammattikorkeakoulun tutkijayliopettajien työtä ja Lappeenrannan-Lahden teknillisen yliopiston (LUT) viisivuotista professuuria”, kertoo Hämeen kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Pekka Vihma.