Keskuskauppakamarin kultaiset elämäntyömerkit Hämeen elinkeinoelämän vaikuttajille

Keskuskauppakamari myönsi kultaiset elämäntyömerkit pitkän linjan yrittäjille itsenäisyyspäivän aattona keskiviikkona 5.12. Vanajanlinnassa tunnustuksena ansiokkaasta työstä Hämeen elinkeinoelämän hyväksi:

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Hallituksen puheenjohtaja Mika Walkamo, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

Yrittäjä, osakas, hallituksen jäsen Pekka Vihma, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

"Keskuskauppakamarin myöntämät kultaiset elämäntyömerkit ovat merkittävä kunnianosoitus alueemme yritystoimintaa pitkäjänteisesti edistäneille Mika Walkamolle ja Pekka Vihmalle”, korosti Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen elämäntyömerkkien luovutustilaisuudessa.

”Hämeen kauppakamarin hallituksen puheenjohtajana ja jäsenenä Pekka Vihma on aktiivisesti vaikuttanut elinkeinoelämän toimintaedellytyksiin. Samoin kuin kahdeksan vuotta Hämeenlinnan kaupunginvaltuuston jäsenenä ovat antaneet Mika Walkamolle mahdollisuuden vaikuttaa myös yhteiskunnallisiin asioihin”, Eerikäinen kertoi.

Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki Leena Saariselle

Tilaisuudessa luovutettiin myös Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki 20 vuoden työskentelystä Vanajanlinnan palveluksessa kerroshoitopäällikkö Leena Saariselle.

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Hämeessä yritykset elvyttäisivät kotitalousvähennyksiä kasvattamalla20.5.2020 00:05:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yritykset mainitsevat tärkeimmiksi elvyttämistoimenpiteiksi kotitalousvähennyksen suurentamisen ja omavastuuosuuden puolittamisen. Tieto selviää kauppakamareiden koronakyselystä. ”Alueemme yrityksistä 85 prosenttia suhtautui erittäin myönteisesti tai myönteisesti kotitalousvähennyksen kasvattamiseen ja omavastuuosuuden puolittamiseen. Lisäksi 80 prosenttia yrityksistä piti ravintolaruuan ja anniskelun arvonlisäveron alentamista väliaikaisesti 10 prosenttiin hyvänä elvytystoimenpiteenä”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kesätyöpaikat katosivat koronatilanteen takia12.5.2020 10:15:50 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueelta vastanneista yrityksistä 64 prosenttia suunnitteli palkkaavansa kesätyöntekijöitä ennen koronaviruksen aiheuttamaa poikkeustilaa, selviää kauppakamarin toukokuussa tekemästä kesätyökyselystä. ”Poikkeustilanne on vaikuttanut niin, että nyt alueeltamme vain 27 prosenttia kertoo rekrytoivansa suunnitellun määrän kesätyöntekijöitä ja suurin osa palkkaa alle viisi kesätyöntekijää. Yritykset eivät ole heränneet etätyön mahdollisuuteen kesätöissä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hallitus on turhaan pantannut suoria yritystukia6.5.2020 00:01:00 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueelta vastanneista yrityksistä 56 prosenttia arvioi, että henkilöstön määrä on pysynyt ennallaan tai kasvanut koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta, selviää tuoreimmasta maanantaina tehdystä kauppakamarien kyselystä. ”Edelleen hämäläisyrityksissä on havaittavissa lievää optimismia ja kokonaiskuva on selkeytynyt. Alueemme yritykset kuitenkin kokevat hallituksen hoitaneen talouskriisiä kaikkein huonoimmin verrattuna muualla Suomessa toimivien yritysten vastauksiin”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Suomi törmäsi koronaseinään – Hämeen alueella synkimmät näkymät tällä hetkellä27.4.2020 12:15:46 EESTTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdanneodotukset ovat huhtikuussa vajonneet nopeasti poikkeuksellisen alhaisiin lukemiin, selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeessä yritysten tilanne ei yllättänyt, koska suhdannebarometri koskee vahvasti alueemme teollisuutta. Näkyvissä on markkinoiden hiipuminen, vaikka yli puolella vastanneista on tuotannon määrä ollut yhtä suuri tai suurempi viimeisen kolmen kuukauden aikana”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kauppakamarit ja Yrittäjät ovat huolestuneita yritysten rahoituspäätöksiin kohdistuvasta kritiikistä24.4.2020 11:28:42 EESTTiedote

Hämeen kauppakamari, Hämeen Yrittäjät, Päijät-Hämeen Yrittäjät ja Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari ovat huolestuneina seuranneet kasvavaa kritiikkiä Hämeessä toimiville yrityksille myönnetyistä rahoituspäätöksistä koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Elinkeinoelämän toimijat korostavat, että Hämeen ELY-keskus ja Business Finland ovat toimineet täysin lakisääteisten ohjeiden mukaan akuutin kriisin hoitamiseksi. Valitettavasti valtioneuvoston tiedottamisessa on ollut epäselvyyttä.