Keskuskauppakamarin kultaiset elämäntyömerkit Hämeen elinkeinoelämän vaikuttajille

Keskuskauppakamari myönsi kultaiset elämäntyömerkit pitkän linjan yrittäjille itsenäisyyspäivän aattona keskiviikkona 5.12. Vanajanlinnassa tunnustuksena ansiokkaasta työstä Hämeen elinkeinoelämän hyväksi:

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Hallituksen puheenjohtaja Mika Walkamo, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

Yrittäjä, osakas, hallituksen jäsen Pekka Vihma, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

"Keskuskauppakamarin myöntämät kultaiset elämäntyömerkit ovat merkittävä kunnianosoitus alueemme yritystoimintaa pitkäjänteisesti edistäneille Mika Walkamolle ja Pekka Vihmalle”, korosti Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen elämäntyömerkkien luovutustilaisuudessa.

”Hämeen kauppakamarin hallituksen puheenjohtajana ja jäsenenä Pekka Vihma on aktiivisesti vaikuttanut elinkeinoelämän toimintaedellytyksiin. Samoin kuin kahdeksan vuotta Hämeenlinnan kaupunginvaltuuston jäsenenä ovat antaneet Mika Walkamolle mahdollisuuden vaikuttaa myös yhteiskunnallisiin asioihin”, Eerikäinen kertoi.

Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki Leena Saariselle

Tilaisuudessa luovutettiin myös Keskuskauppakamarin hopeinen ansiomerkki 20 vuoden työskentelystä Vanajanlinnan palveluksessa kerroshoitopäällikkö Leena Saariselle.

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Kauppakamarit vaativat työnverotuksen keventämistä ja kannustinloukkujen poistamista11.2.2019 08:00:00Tiedote

Kauppakamarit kehottavat seuraavaa hallitusta kannustinloukkujen poistamiseen. Ratkaisuja Suomelle -vaaliohjelmassaan ne esittelevät keinoja, joilla Suomen kilpailukyky ja työllisyysaste saadaan nousuun. ”Työn tekemisen ja teettämisen on oltava kannattavampaa niin työntekijöiden kuin työnantajien näkökulmasta. Työnverotuksen keventäminen on yksi näistä keinoista”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Oppisopimuksessa otettava käyttöön palkkaporrastus ja osaavan työvoiman saatavuus turvattava14.1.2019 07:30:00Tiedote

Kauppakamarit vaativat vaaliteeseissään oppisopimuskoulutuksen laajentamista ja osaavan työvoiman saatavuuden turvaamista. Pohjalla on oltava osaamiskeskeisyys, tutkintorakenteiden selkeys ja mahdollisuus elinikäiseen jatkuvaan ja joustavaan oppimiseen. ”Osaavan työvoiman saatavuuden turvaamiseksi meidän on myös pystyttävä houkuttelemaan Suomessa tutkintoon valmistuvia ulkomaalaisia opiskelijoita jäämään Suomeen. Haastammekin hämäläisyrityksiä kutsumaan kansainvälisen opiskelijan päiväksi tutustumaan toimintaansa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle yhdeksän uutta laillistettua välittäjää2.1.2019 13:37:38Tiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin tämän syksyn koekierroksella 204 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 32 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi seitsemän henkilöä ja LVV-kokeen kaksi henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita.”