Keskustorin uusi karaokeravintola Las Palmas tuo helpotuksen kaukokaipuuseen

Laululinnuille ja muuten vain Tampereen yöelämässä viihtyville on luvassa piristysruiske, kun karaokeravintola Las Palmas avaa ovensa ja tuo Manseen tuulahduksen etelän välitöntä tunnelmaa. Tilat uudelle karaokeravintolalle antaa pitkään Keskustorilla palvellut anniskeluravintola Public Corner. Tiskin takana aurinkovarjoja drinkkeihin pistävät jatkossakin Cornerista ja muista Pirkanmaan Osuuskaupan ravintoloista tutut hyvät tyypit. Lisäksi joukkoon liittyy eräs kokonaan uusi tuttavuus.

Vuodesta 2003 palvellut anniskeluravintola Public Corner uudistuu lokakuussa tehtävässä remontissa uuden konseptin mukaiseksi karaokeravintolaksi. Tampereen ravintolan suunnittelun pohjana ovat olleet Lahden, Lappeenrannan ja Joensuun Las Palmas -ravintolat.

Uudessa ravintolassa arjesta irti päästäminen on erityisen helppoa, sillä Las Palmas vie vieraansa nimensä mukaisesti subtrooppisiin lomatunnelmiin. Paikan sisustuksessa nähdään paljon teemaan sopivia raikkaita värejä ja viihtymään kutsuvia yksityiskohtia, kuten kasveja ja mukavia sohvaryhmiä. Juomavalikoimaa värittävät paikan hengen mukaiset kausidrinkit.

Karaokeravintola Las Palmasissa lauletaan ja seurustellaan joka päivä jo alkuiltapäivästä alkaen, sillä ravintola on avoinna klo 15-04. Paikka avataan 1.11. ja avajaisia vietetään 5.–6.11. voimassa olevien koronarajoitusten sallimassa laajuudessa.

Palmasissa ei pingoteta

Vaikka karaoke on Las Palmasin juttu, paikassa suhtaudutaan laulamiseen lempeästi. Henkilökunta on letkeää ja heittäytyvää, osa matkaseuruetta.

- Meillä pienenkin porukan on helppo saada aikaan juhlat, sillä paikka on hyvällä tavalla intiimi ja luo edellytykset sille, että mikkiin uskaltavat tarttua muutkin kuin ammattilaiset. Palmasilla jokaisella on lantio ja just hyvä lauluääni, sanoo Pirkanmaan Osuuskaupan pubien ryhmäpäällikkö Marko Lehtinen.

Oman twistinsä paikan rentoon henkeen luo Las Palmasin keulakuvana toimiva räävitön papukaija, Polly.

- Polly on meillä se kärpänen katossa. Sanotaan, että mikä tapahtuu Las Vegasissa, se myös jää Vegasiin. Las Palmasiin sama ei välttämättä päde. Pollylla on nimittäin tapana jakaa fiiliksiä ja kuulemiaan sutkautuksia esimerkiksi Palmasin sometilillä. Avajaisissa nähdään, kuka pelkää Pollya, Marko heittää.

Pirkanmaan Osuuskaupan pubien ryhmäpäällikkö Marko Lehtinen, puh. 010 7672 416, marko.lehtinen@sok.fi

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Hämeenkyröläisille nousee toinen S-market Tippavaaraan – ja höysteitä riittää24.11.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Vuoden kuluttua avattava uusi ohitustie, Hämeenkyrönväylä, muuttaa Hämeenkyrön alueen liikennevirtoja siten, että paikkakunnalle avautuu uusia mahdollisuuksia palvelutarjonnan laajentamiselle. Hämeenkyröläisille rakennetaankin Tippavaaran alueelle uusi S-market ja autoilijoiden palveluita. Tavoitteena on, että asiakkaat pääsevät tekemään ensi vuoden jouluruokaostokset uutuuttaan loistavassa myymälässä.

Niemenrantalaisten hiilineutraali S-market avataan vuoden kuluttua11.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Niemenrannan pop-up-Salen seinät nitisevät liitoksistaan väestöennusteesta puhuttaessa: on odotettavissa, että alueen asukasmäärä lähes tuplaantuu nykyisestä vuoteen 2030 mennessä. Alueen kasvuun päästään vastaamaan jo ensi vuonna, kun Niemenrannan S-marketin rakennustyöt käynnistetään maaliskuussa. Tavoitteena on, että niemenrantalaiset pääsevät asioimaan uuteen, hiilineutraaliin marketiin loppuvuonna 2022.

Eurolla ruokaostokset ovelle kuusi kertaa päivässä – Tampellan Sale testaa uutta kotiinkuljetuspalvelua5.11.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Aamupalapöytään tuore lämmin leipä tai illan leffaherkut kouraan kotoa poistumatta? Tampereen kahdessa Salessa alkoi tällä viikolla kahden uudenlaisen ruoan kotiinkuljetuspalvelun pilotointi. Tampellan Salessa testataan Sale Klubia, jossa lähialueen asukkaat voivat tilata euron päivähinnalla isoja tai pieniä ruokaostoksia kotiovelle kuusi kertaa päivässä. Puutarhakadun Salessa puolestaan kokeillaan alle neljän euron hintaista pikatoimitusta, joka lupaa ostokset asiakkaalle tunnin sisällä.

Tampereen Sokos uudistuu täysin – taikasauvaa näytetään osastoille, ravintoloille ja ruokakaupalle29.10.2021 15:00:00 EEST | Tiedote

Tampereen Sokoksen uudistumisesta on supistu jo hyvän aikaa. Kaikkien tunteman liikepaikan tulevaisuutta on työstetty yhdessä asiakkaiden, sokoslaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikka toiveiden ja tarpeiden mukaisen uuden Sokoksen ensimmäiset merkit alkavat suunnitelmien mukaan näkyä jo tulevana kesänä, monen ison asiakastoiveen toteuttamiselle on vielä sijaa. Muutostyöt aloitetaan käyttötavaraosastoilta sekä ravintoloista. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi.