Kia Haring Global Alliancen hallitukseen Pohjoismaiden viestintäjärjestöjen mandaatilla

Global Alliancen kokous pidettiin virtuaalisena 2.5. Lissabonista käsin. GA:n hallitus edustaa nyt seuraavia maita: Brasilia, Espanja, Filippiinit, Intia, Irlanti, Iso-Britannia, Kanada, Kenia, Kiina, Malesia, Peru, Portugali, Puerto Rico, Ranska, Suomi, Turkki, Uusi-Seelanti ja Yhdysvallat.

Global Alliance for Public Relations and Communication Management  toimii kansallisten viestintäjärjestöjen kehittäjänä ja yhteistyön edistäjänä tarjoamalla globaalia näkökulmaa jäsenjärjestöjensä viestintäammattilaisia koskeviin ydinkysymyksiin. Global Alliancen tavoitteena on edistää viestinnän ja viestintäammattilaisten asiaa mm. tutkimusten avulla, laatimalla eettistä koodistoa ja tarjoamalla kansainvälisen foorumin verkottumiselle. Tärkein yksittäinen tapahtuma on World Public Relations Forum.

”Me Pohjoismaissa olemme edistyksellisiä mm. demokratian, sananvapauden, ihmisoikeuksien, naisten aseman sekä viestinnän etiikan ja vastuullisuusajattelun alueilla, ja uskonkin voivani tuoda näitä näkemyksiä globaalin yhteisön agendalle. Toisaalta pystyn tuomaan tietoa maailman tilanteesta Pohjoismaihin”, Kia Haring sanoo.

”ProCom tekee enenevästi yhteistyötä Pohjoismaiden sisarliittojensa kanssa mm. järjestämällä yhteisiä koulutuksia ja verkottumistilaisuuksia sekä ristiinmarkkinoimalla kunkin maan omia tapahtumia. Kansainvälistyminen on aiempaa helpompaa digitalisaation myötä”, ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin sanoo. ”Pohjoismainen edustus GA:ssa on yhteisen ponnistuksen tulos”, hän toteaa.

ProComissa on noin 2 800 jäsentä, Norjan liitolla 4 250 ja Ruotsissa noin 5 500. Suhteutettuna maiden väkilukuihin Pohjoismaiden viestinnän ammattilaisten liitot ovat merkittävän kokoisia.

Lisätietoja:

Kia Haring, kia.haring@tietoevry.com /

Elina Melgin, elina.melgin@procom.fi /

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 800 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – tiedottajia, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä, konsultteja ja opiskelijoita.

Luottamuksen rakentaminen ja ylläpitäminen on viestintäammattilaisen tärkein tehtävä Pohjoismaissa8.9.2021 13:29:29 EEST | Tiedote

Yhteispohjoismainen verkosto The Nordic Alliance for Communication & Management (NORA) on julkaissut yhteistyössä European Communication Monitorin (ECM) kanssa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa toteutetun viestintäalan kyselytutkimuksen tulokset. Viestintäalan ECM-tutkimuksia on tehty 2007 alkaen eri puolilla maailmaa, mutta ensimmäistä kertaa sellainen ilmestyy Pohjoismaista.

Kutsu medialle: Vastuullinen viestintä – kirjan julkistamistilaisuus 8.6.20214.6.2021 08:31:41 EEST | Kutsu

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n julkaisemassa viestintätutkimusta popularisoivassa ProComma Academic -kirjasarjassa on ilmestynyt vuoden 2021 teos teemalla Vastuullinen viestintä. Kirja julkistetaan Vastuullisuuden aamupäivä -webinaarissa 8.6.2021 kello 9–11. Vastuullisuusviestinnän nykytilasta ja tulevaisuudesta ovat keskustelemassa kirjan kirjoittajat, organisaatioviestinnän apulaisprofessori Kirsi Eräranta, tutkijatohtori Visa Penttilä, vastuullisuusviestinnän tutkija Meri Frig, tutkijatohtori Niina Uusitalo sekä vastuullisuusviestinnän tutkijatohtori Laura Olkkonen.