Kia Haring Global Alliancen hallitukseen Pohjoismaiden viestintäjärjestöjen mandaatilla

Global Alliancen kokous pidettiin virtuaalisena 2.5. Lissabonista käsin. GA:n hallitus edustaa nyt seuraavia maita: Brasilia, Espanja, Filippiinit, Intia, Irlanti, Iso-Britannia, Kanada, Kenia, Kiina, Malesia, Peru, Portugali, Puerto Rico, Ranska, Suomi, Turkki, Uusi-Seelanti ja Yhdysvallat.

Global Alliance for Public Relations and Communication Management  toimii kansallisten viestintäjärjestöjen kehittäjänä ja yhteistyön edistäjänä tarjoamalla globaalia näkökulmaa jäsenjärjestöjensä viestintäammattilaisia koskeviin ydinkysymyksiin. Global Alliancen tavoitteena on edistää viestinnän ja viestintäammattilaisten asiaa mm. tutkimusten avulla, laatimalla eettistä koodistoa ja tarjoamalla kansainvälisen foorumin verkottumiselle. Tärkein yksittäinen tapahtuma on World Public Relations Forum.

”Me Pohjoismaissa olemme edistyksellisiä mm. demokratian, sananvapauden, ihmisoikeuksien, naisten aseman sekä viestinnän etiikan ja vastuullisuusajattelun alueilla, ja uskonkin voivani tuoda näitä näkemyksiä globaalin yhteisön agendalle. Toisaalta pystyn tuomaan tietoa maailman tilanteesta Pohjoismaihin”, Kia Haring sanoo.

”ProCom tekee enenevästi yhteistyötä Pohjoismaiden sisarliittojensa kanssa mm. järjestämällä yhteisiä koulutuksia ja verkottumistilaisuuksia sekä ristiinmarkkinoimalla kunkin maan omia tapahtumia. Kansainvälistyminen on aiempaa helpompaa digitalisaation myötä”, ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin sanoo. ”Pohjoismainen edustus GA:ssa on yhteisen ponnistuksen tulos”, hän toteaa.

ProComissa on noin 2 800 jäsentä, Norjan liitolla 4 250 ja Ruotsissa noin 5 500. Suhteutettuna maiden väkilukuihin Pohjoismaiden viestinnän ammattilaisten liitot ovat merkittävän kokoisia.

Lisätietoja:

Kia Haring, kia.haring@tietoevry.com /

Elina Melgin, elina.melgin@procom.fi /

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 800 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – tiedottajia, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä, konsultteja ja opiskelijoita.

Päivi Sihvola Viestinnän eettisen neuvottelukunnan puheenjohtajaksi29.1.2021 08:52:33 EET | Tiedote

Viestinnän eettinen neuvottelukunta on valinnut puheenjohtajakseen vuodelle 2021 Päivi Sihvolan. Päivi Sihvola on riippumaton asiantuntija, jolla on pitkä kokemus viestinnän, markkinoinnin ja yritysvastuun johtamisesta. Viimeksi hän on toiminut markkinointijohtajana työeläkeyhtiö Ilmarisessa, missä on vastannut myös henkilöstöasioista, viestinnästä ja yritysvastuusta. Sihvola on aiemmin toiminut myös ympäristöministeriön viestintäjohtajana.

Helsinki Ethics 2020 -konferenssi nostaa esiin mediamaiseman muutokseen liittyviä eettisiä kysymyksiä2.9.2020 08:46:50 EEST | Tiedote