Kiertotalousyhtiö Finncont tähtää kansainväliseen kasvuun Sponsor Capitalin tukemana

Suomalaisesta pääomasijoittajasta Sponsor Capitalista tulee kiertotalousyhtiö Finncontin enemmistöomistaja. Järjestelyllä pyritään tukemaan Finncontin tulevaisuuden kasvua yhtiön nykyisillä kotimarkkinoilla ja laajentumista kansainvälisesti.

Finncont on vuonna 1974 perustettu suomalainen yhtiö, joka kehittää ympäristöä säästäviä tuotteita ja ratkaisuja jätteiden käsittelyyn sekä kemikaalien ja elintarvikkeiden turvalliseen kuljetukseen ja varastointiin. Laajan oman tuotevalikoiman lisäksi Finncont tarjoaa asiakkailleen tuotekehitys- ja sopimusvalmistuspalveluita. Yhtiö toimii maailmanlaajuisesti ja työllistää noin 160 työntekijää Lahdessa ja Virroilla sekä Göteborgissa, Ruotsissa.

Suomessa Finncontilla on vahva markkina-asema sen kaikissa tuotealueissa: ympäristö- ja jätehuoltotuotteissa, kuljetusten ja varastoinnin IBC-säiliöissä ja konttiratkaisuissa sekä polttoainesäiliöissä. Finncont tunnetaan myös Pohjoismaiden johtavasta osaamisesta rotaatiovalutekniikassa, jossa se on ollut tunnettujen suuryritysten luotettu sopimusvalmistuskumppani jo vuosikymmenten ajan.

Lokakuussa 2021 allekirjoitetun sopimuksen mukaisesti Sponsor Capitalin hallinnoimasta rahastosta tulee Finncontin uusi enemmistöomistaja. Johtoryhmän jäsenet jatkavat yhtiön merkittävinä omistajina ja lisäksi yhtiön nykyiset pääomistajat vähemmistöomistajina.

“Finncont on johtava toimija omilla toimialoillaan, ja yhtiöllä on erinomaiset tulevaisuuden kasvunäkymät monien suotuisten markkinatrendien tukemana. Olemme todella tyytyväisiä saadessamme Sponsor Capitalin mukaan tukemaan kunnianhimoisten kasvusuunnitelmiemme läpiviemistä ja liiketoiminnan jatkokehittämistä”, toteaa Jyri Partanen, Finncontin toimitusjohtaja.

“Me yhtiön nykyomistajat olemme erittäin ylpeitä finnconttilaisten osaamisesta ja sitä myöten Finncontin kehityksestä. Yhtiö on viimeisten vuosien aikana kehittänyt tuote- ja palvelutarjontaansa määrätietoisesti ja menestyksekkäästi mahdollistaen markkinaa nopeamman kasvun. Sponsor tuo yhtiölle resursseja liiketoiminnan kasvusuunnitelmien toteuttamiseen ja on yhtiölle oikea kumppani sen seuraavassa kehitysvaiheessa”, toteaa Hans Johanson, Finncontin hallituksen puheenjohtaja.

“Olemme todella vaikuttuneita Finncontin hienosta tarinasta ja vahvasta kehityksestä. Yhtiöllä on monia vahvuuksia, kuten osaava johto ja henkilöstö, erinomaiset tuotteet ja palvelut, erittäin tyytyväiset asiakkaat, vankka tuotekehitysosaaminen ja johtava tuotanto-osaaminen. Nämä vahvuudet mahdollistavat yhtiön kehittämiselle useita mielenkiintoisia polkuja niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin, ja odotamme innolla pääsevämme mukaan osaksi Finncontin tulevaisuuden kehitystarinaa”, toteaa Jussi Seppälä Sponsor Capitalista.

Yrityskaupan toteuttaminen edellyttää kilpailuviranomaisen hyväksynnän.

Lisätietojen saamiseksi ota yhteyttä:

Jyri Partanen, toimitusjohtaja
Finncont Group, puh. +358 44 586 1294

Hans Johanson, hallituksen puheenjohtaja
Finncont Group, puh. +358 50 643 38

Jussi Seppälä, Sponsor Capital

Finncont Group

Finncont Group on suomalainen vuonna 1974 perustettu kiertotalouden yritys. Yhtiö tuottaa älykkäitä ratkaisuja ympäristö- ja jätehuoltoon, teollisuuteen, kiinteistöyhtiöille, kunnille ja maatalouteen. Finncont tarjoaa asiakkailleen myös sopimusvalmistusratkaisuja ja räätälöityjä tuotekehityspalveluita Finncont Design Studio®:llaan. Konsernin liikevaihto on noin 33 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 160 työntekijää Suomessa Lahdessa ja Virroilla sekä Ruotsissa Göteborgissa.

Sponsor Capital on suomalainen vuonna 1997 perustettu pääomasijoitusyhtiö, joka sijoittaa pieniin ja keskisuuriin yhtiöihin. Sponsor Capitalin sijoituskohteet ovat suomalaisia yhtiöitä, jotka toimivat kotimaassa tai ovat jo laajentuneet ulkomaille. Perustamisestaan lähtien Sponsor Capitalin rahastoihin on sijoitettu lähes 800 miljoonaa euroa. Tällä hetkellä Sponsor Capital hallinnoi aktiivisesti yhteensä 428 miljoonan euron pääomasijoitusrahastoja. Toimintansa aikana Sponsor Capital on sijoittanut 34 suomalaiseen yritykseen, kuten Exel, Teleste, Barona, Accountor Group, MedOne, Orthex, Myllyn Paras, StaffPoint, Duell Bike Center ja Nordic Lights.

Likeit ja Nepton yhdistävät voimansa - Yhdistynyt Likeit Nepton Group on vahva henkilöstöhallinnon, työajanseurannan, taloushallinnon ja analytiikan SaaS-palveluita toimittava ohjelmistokonserni5.1.2021 14:30:00 EET | Tiedote

Likeit on työvoimaintensiivisten alojen SaaS- ja taloushallintopalveluiden toimittaja. Nepton on Suomen suositelluin työajanseurannan SaaS-toimittaja. Molemmat yhtiöt tunnetaan myös HR-ratkaisustaan sekä vuorosuunnittelun lisäpalvelusta. Yhtiöt ovat kasvaneet nopeasti, kannattavasti ja jatkuvasti laajentaneet palveluidensa toiminnallista kattavuutta.

Ekokuljetus JNH Oy, Finells Transport Ab ja Pohjanmaan Hyötykäyttö Oy:n Kokkolan liiketoiminta yhdistyvät. Tavoitteena yhdessä jatkaa kasvua ja kehittää kierrätystoimialaa2.9.2020 10:40:14 EEST | Tiedote

Sponsor Capital lanserar sin femte fond på 202 miljoner euro20.8.2020 09:51:57 EEST | Tiedote

Sponsor Capital keräsi 202 miljoonaa euroa viidenteen rahastoonsa20.8.2020 09:51:57 EEST | Tiedote