Tracegrow Oy

Kiertotalousyhtiö Tracegrow oy vahvistaa johtoaan

Tracegrow Oy on kiertotalousyhtiö, jonka elämäntehtävänä on tukea ihmiskunnan kehitystä ja maapallon elinvoimaa. Tracegrow on ratkaissut patentoidun teknologiansa avulla ainoana maailmassa erityisesti kasveille elintärkeiden ravinteiden, kuten sinkin ja mangaanin kierrättämisen käytetyistä alkaliparistoista puhtaana takaisin maaperään. Yhtiö on saavuttanut kiertotalouslannoitteillensaluomuviljelystatuksen päämarkkinoillaan, ja sen tuotteita myydään jo viiteentoista eri maahan globaalisti.

Kiertotalouteen ja omavaraisuuteen liittyvän globaalin kiihtyvän mielenkiinnon sekä sen seurauksena syntyneiden kasvunäkymien johdosta suomalainen kiertotalousyhtiö Tracegrow Oy on päivittänyt strategiansa ja käynnistää uuden merkittävän kasvuvaiheen. Yhtiö laajentuu nykyisen kansainvälisen maatalouden lannoitemarkkinan lisäksi keskeiseksi kiertotaloustoimijaksi neitseellisten metallien korvaajana eri teollisuuden sovellutuksiin, mm. sähköautojen akkumarkkinaan.

Kasvustrategiansa nopeuttamiseksi yhtiötä vuodesta 2019 alkaen luotsannut toimitusjohtaja Mikko Joensuu siirtyy vastaamaan yhtiön tuotannosta, teknologiasta sekä kasvuinvestoinneista. Yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Kimmo Hyvärinen, joka aloittaa tehtävässään 19.9.2022. Hyvärinen siirtyy tehtävään Kaleva Median B2B- liiketoiminnon muutosjohtajan roolista kaupallisen johtajan tehtävästä, jota ennen hän työskenteli pitkään finanssialan eri johtotehtävissä Fenniassa ja OP- Ryhmässä.

”Mikko Joensuu on luotsannut yhtiömme kriittisen pilotointivaiheen ylitse kaupallisen mittakaavan tuotantoyhtiöksi. Haluan kiittää Mikkoa erinomaisesta työstä sekä omasta, että yhtiön hallituksen puolesta. Samalla toivotamme Kimmo Hyvärisen tervetulleeksi yhtiön toimitusjohtajaksi ja seuraavan kasvuvaiheemme veturiksi.” kertoo Kaisa Hietala, Tracegrow Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

”Yhtiö on minulle jo entuudestaan tuttu, työskenneltyäni vajaat viisi vuotta sen hallituksessa. Olen todella innostunut luotsaamaan uudessa roolissa Tracegrown erinomaista strategiaa ja uutta elinkaaren vaihetta yhdessä osaavan ja sitoutuneen tiimin kanssa.” toteaa Kimmo Hyvärinen.

Kaisa Hietala,
E-mail:kaisa.hietala@tracegrow.com