Kiinnostaako ilmainen kesäreissu? Seikkailijat pääsevät toteuttamaan unelmiensa museokierroksen — Museokortti maksaa toteutuskustannukset

Museokortin hyvänmielen kesäkampanjassa etsitään brändilähettiläitä eli seikkailijoita toteuttamaan jännittäviä museokierroksia. Parhaiden seikkailujen toteutuskustannukset maksetaan ja museoseikkailijoiden tuottamia sisältöjä seurataan kesällä Museokortin kanavissa.
Millainen olisi unelmiesi museokierros? Etsimme värikkäitä persoonia suunnittelemaan ja toteuttamaan unelmien Museokortti-kierroksia Suomen suvessa.

Museokortti etsii värikkäitä persoonia toteuttamaan unelmien Museokortti-kierroksia Suomen suvessa. Hakemusten perusteella valittuja seikkailuja seurataan kesällä Museokortin kanavissa. Matkaan annetaan Museokortit ja seikkailujen toteutuskustannukset maksetaan kuitteja vastaan. Porkkanana seikkailijat saavat myös palkkion, jota voi käyttää esimerkiksi pohjakassana tulevilla seikkailuilla.

Kampanjan tavoitteena on esitellä suomalaisten museoiden tarjoamia upeita sisältöjä ja Museokortin mahdollisuuksia asiakkaiden omasta näkökulmasta heidän omalla äänellään.

– Museokävijät ovat parhaita asiantuntijoita esittelemään Museokortin tarjoamia mahdollisuuksia ja innostamaan toisiaan museokierroksille, kertoo markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Marjo Vänttinen.

Museokortin asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa. Useissa asiakastutkimuksissa ja esimerkiksi Facebook-arvioissa arvosana on 4,9 asteikolla 1-5.

– Museokorttilaiset ovat uskollisia asiakkaita ja haluavat suositella kokemiaan kulttuurielämyksiä muille. Kampanjan tavoitteena on tarjota mahdollisuuksia upeisiin seikkailuihin ja samalla hyödyntää asiakkaidemme aitoa innostusta sisällöntuotannossamme.

Hyvässä seikkailuissa on mielikuvitusta ja yllättäviä käänteitä

Seikkailun tyyli ja toteutustapa ovat vapaat. Edellytyksinä kuitenkin on, että matka tehdään kotimaassa, se sijoittuu ensi kesään ja seikkailuilta tuotetaan sisältöä Museokortin kanaviin.

Matkan voi tehdä yksin tai mukana voi olla vaikkapa anoppi, ystäväporukka, polttariseurue, lemmikkiboa tai kaikki edellä mainituista. Kulkuneuvona voi olla sup-lauta, moottoripyörä, juna, kimppakyyti tai kuumailmapallo. Vain mielikuvitus ja Suomi ovat rajana!

Koska seikkailuja seurataan ensi kesänä Museokortin kanavissa, ne täytyy pystyä dokumentoimaan. Sisältö voi olla esimerkiksi videosarja, Instagram-tarina, kuvareportaasi, blogi tai vaikkapa kasa postikortteja.

Kampanjaan haetaan mukaan toimittamalla hakemus 6. toukokuuta mennessä. Hakemus voi olla vaikkapa video, kasa postikortteja, Instagram-tarina, kuvakollaasi, blogipostaus tai perinteinen kirje. Pääasia on, että hakija erottuu joukosta.

– Hyvässä seikkailussa on mielikuvitusta ja yllättäviä käänteitä. Hakemuksessa kannattaa siis olla rohkea ja uskaltaa esittää villeimmätkin museokierrosunelmat, Vänttinen kannustaa.

Hakijoiden joukosta valitaan kiinnostavinta sisältöä seikkailuiltaan tuottavat suunnitelmat. Valituille seikkailijoille ilmoitetaan henkilökohtaisesti 24. toukokuuta mennessä ja parhaita seikkailut toteutetaan kesä-elokuussa 2019.

– Odotamme innolla minkälaisia hakemuksia saamme ja kuinka luovia ihmiset uskaltavat ideoissaan olla. On superjännittävää nähdä, millaisia seikkailuita pääsemme kesällä seuraamaan!

Taskussa Museokortti ja kohteita lähes 300

Museokortti löytyy jo 240 000 suomalaisen taskusta ja tällä hetkellä voimassa on noin 170 000 korttia.

Vuoden voimassa oleva Museokortti toimii pääsylippuna lähes 300 museoon. Pohjoisin korttikohde sijaitse Inarissa ja eteläisin Hangossa. Ahvenanmaallakin kortti käy seitsemässä kohteessa.

Nähtävää riittää niin historian, taiteen, designin, luonnon, tekniikan kuin vaikkapa jääkiekon ystäville.Vähintään yhtä paljon kuin Museokortti-kohteita, löytyy tapoja toteuttaa unelmien museokierros.

Näillä tunnisteilla voit seurata seikkailuja:
#museokortti #museokierros #seikkailija #museoseikkailu

Tutustu kampanjaan ja hae mukaan täällä!