Kiinteistömaailma istuttaa Pirkanmaalle Kiinteistömaailma-metsän kompensoimaan hiilinieluna välitystyöajon päästöt vuodelta 2021

Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma istuttaa Tampereelle Kiinteistömaailma-metsän, jolla kompensoidaan Kiinteistömaailman asuntomyymälöiden välitystyössä tarvittavan autoilun päästöt. Yhteistyökumppanina Kiinteistömaailman yrittäjien yhteishankkeessa on Reforest Finland Oy, joka vuokraa joutomaita ja istuttaa niille uutta metsää ilmakehän hiilidioksidin sitomiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.

Ensi keväänä heti lumien sulettua istutettava Kiinteistömaailma-metsä sijoittuu Tampere-Jyväskylä -tien läheisyyteen Tampereelle. Hankkeen yhteistyökumppanina toimiva Reforest Finland Oy huolehtii taimien istutuksista ja hoidosta ensimmäiset kolme vuotta, minkä jälkeen vastuu suositusten mukaisesta metsänhoidosta siirtyy maanomistajalle.

Kiinteistömaailma-metsään istutettavien puiden määrä on lähes 2000 kappaletta, ja ne tulevat sitomaan Kiinteistömaailman välitystyössä syntyvän autoilun vuoden 2021 päästöjen verran hiilidioksidia ilmakehästä.

Kiinteistömaailman yrittäjätoimikunnan puheenjohtaja Tommi Luosmala iloitsee Kiinteistömaailman olevan ensimmäinen alan toimija Suomessa, joka ilmoittaa kompensoivansa välitystyössä tarvittavan autoilun päästöt.

”Vaatimukset yhä monimuotoisemmasta vastuullisuudesta ovat kasvavia myös välitystyössä. Ohje Hyvästä välitystavasta ohjaa kaikkea tekemistämme ja asiakkaiden palvelua, mutta sen lisäksi haluamme olla aktiivinen yrityskansalainen myös laajemmin, erilaisten vastuullisuushankkeiden kautta”, Luosmala kuvaa.

Kiinteistömaailman yhteistyökumppanina metsityshankkeessa toimiva Reforest korostaa läpinäkyvyyttä projektin kaikissa vaiheissa.

”Haluamme tehdä päästökompensaatiosta mahdollisimman ymmärrettävää ja selkeää, jotta yhä useampi yritys osallistuisi ilmastotalkoisiin. Kiinteistömaailman uuden hiilinielun eri vaiheita ja tietoja voi seurata läpinäkyvästi verkkopalvelustamme osoitteesta www.reforest.fi. Uuden hiilinielun sitoma hiilidioksidin määrä perustuu Luonnonvarakeskuksen tekemään hiililaskelmaan”, toteaa Reforest Finland Oy:n toimitusjohtaja Atte Borgenström.

Tommi Luosmala, Kiinteistömaailma Tampere Ratinan yrittäjä ja Kiinteistömaailma-ketjun yrittäjätoimikunnan puheenjohtaja, puh. 050 597 1531

Atte Borgenström, toimitusjohtaja, Reforest Finland Oy, puh. 040 4507660

Vuoden 2020 asuntokauppamäärät ja keskineliöhinnat ovat nyt nähtävissä postinumeroittain ja asuntotyypeittäin Kiinteistömaailman verkkopalvelusta19.2.2021 09:10:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman maksuton palvelu osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat kertoo nyt koko maan toteutuneet kauppamäärät, keskineliöhinnat ja myyntiajat postinumeroittain sekä asuntotyypeittäin vuodelta 2020. Palvelussa voi esimerkiksi katsoa, montako kauppaa viime vuonna tehtiin Helsingin Lauttasaaressa kaksioista tai Tampereen Kalevan yksiöistä, mihin keskineliöhintaan ja mihin keskimääräiseen myyntiaikaan.

Kiinteistömaailman, Avaran ja eCraftin tekoälymalli: Yli puolet muuttaa PK-seudulla samankaltaisen asuinaluesegmentin sisällä29.1.2021 10:00:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman, Avaran ja eCraftin yhdessä toteuttama, laajaa data-aineistoa ja koneoppimista hyödyntävä tutkimusprojekti tunnistaa muuttopolkuja pääkaupungin sisällä. ”Pystyimme Kiinteistömaailman ja Avaran data-aineistojen avulla identifioimaan seitsemän asuinaluesegmenttiä, joiden sisällä tapahtuu yli puolet pääkaupunkiseudun sisäisistä muutoista. Jos perhe ei muuta omaan lähinaapuriinsa, hän todennäköisemmin muuttaa asuntokannaltaan ja demografialtaan samankaltaiseksi tunnistettuun kaupunginosaan”, kertoo eCraftin johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo.