Kiinteistömaailmalla paras kauppakuukausi sitten vuoden 2013

Kiinteistömaailma teki syyskuussa yhteensä 1279 asunto- ja kiinteistökauppaa. Se on isoin kauppamäärä yhden kuukauden aikana sitten vuoden 2013. ”Kauppa käy todella vilkkaana, mikä näkyy pankeistakin kantautuvina ruuhkaviesteinä. Ilman sähköisen eli DIAS-kaupan laajaa hyödyntämistä emme pystyisi palvelemaan riittävän nopeasti näin isoissa kauppamäärissä”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä. Syykuu 2020 jää myös historiankirjoihin: yksi Kiinteistömaailma-ketjuun kuuluvista yrityksistä eli Espoon Kodit Oy teki kuun aikana ketjun 30 vuotisen historian isoimman yksittäisen ketjuyrityksen liikevaihdon.

Kiinteistömaailman Pulssi 2.10.2020

Kiinteistömaailman asuntomyymälät tekivät syyskuussa yhteensä 1279 asuntokauppaa, mikä on noin 100 kauppaa enemmän kuin vuosi sitten syyskuussa.

”Kauppa kävi syyskuussa erinomaisen hyvin sekä käytetyissä että uusissa kohteissa. Varsinkin käytettyjen asuntojen kauppojen osalta yllettiin selvästi kaksinumeroisiin kasvulukuihin, mikä kielii todella kovasta aktiivisuudesta useilla paikkakunnilla”, Kyhälä sanoo.

Viime päivinä mediassa olleet kirjoitukset sähköisen kaupankäynnin hitausongelmista eivät koske Kiinteistömaailmaa

Kyhälän mukaan asuntokauppoja tehdään jatkuvasti enemmän etänä DIAS-järjestelmää hyödyntäen, mikä nopeuttaa kauppoja merkittävästi. ”Useimmissa kauppatilanteissa emme ole lainkaan riippuvaisia pankkiin saatavista asiointiajoista, vaan ostaja ja myyjä voivat allekirjoittaa kaupat sähköisesti kotona”, Kyhälä sanoo.

Erittäin vilkas alkusyksy on pienentänyt myynnissä olevien kotien valikoimaa selvästi. ”Uusien myytävien kohteiden saaminen on tällä hetkellä ehdottomasti isoin haasteemme. Sekä yhteydenottoja myynnissä olevista asunnoista että verkkopalvelun käyttäjiä on nyt ennätyspaljon, kunhan vain tulevina viikkoinakin on mitä heille myydä”, Kyhälä sanoo.

Syyskuulle 2020 kirjautuu myös yksi Kiinteistömaailma-ketjun ennätys. Koskaan ketjun 30 vuotisessa historiassa yksittäinen ketjuun kuuluva yritys ei ole tehnyt yhtä isoa liikevaihtoa kuin Espoon Kodit Oy teki syyskuussa 2020. Ketjuennätystä nyt pitävien yrittäjien Päivi ja Hannu Salon Kiinteistömaailma-asuntomyymälät sijaitsevat Espoon Espoonlahdessa ja Kirkkonummella sekä Helsingin Etu-Töölössä ja Konalassa.

Kiinteistömaailma on kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee yli 600 asuntokaupan ammattilaista reilussa sadassa asuntomyymälässä ympäri Suomen. Kiinteistömaailman kuvapankki löytyy osoitteesta https://www.kiinteistomaailma.fi/kuvapankki

Hannu Salo, yrittäjä, Kiinteistömaailma Helsinki Etu-Töölö ja Konala, Espoonlahti ja Kirkkonummi, puh. 050 3137626

Käytettyjen asuntojen kaupassa kaikkien aikojen vilkkain joulukuu; PK-seudulla kasvua yli 50%5.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 5.1.2021: Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki joulukuussa yhteensä 964 käytettyjen ja uusien asuntojen sekä kiinteistöjen kauppaa. Käytettyjen asuntojen kauppoja ketju teki 868 kappaletta, mikä on enemmän kuin minkään muun joulukuun aikana koko sen 31-vuotisessa historiassa. Edelliseen joulukuuhun verrattuna käytettyjen asuntojen kauppamäärä kasvoi koko maan tasolla 27 prosenttia, pääkaupunkiseudulla peräti 52 prosenttia. ”Koronavuosi 2020 päättyi asuntokaupan poikkeukselliseen ralliin. Epävarmuuksien keskellä ihmiset haluavat todella panostaa parhaaseen mahdolliseen kotiin”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Poikkeuksellinen vapaa-ajanasuntokaupan vuosi päättyi vahvaan loppuhuipennukseen31.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki vuonna 2020 noin kolmanneksen enemmän vapaa-asuntokauppoja kuin edellisvuonna. Vilkas kaupanteko jatkui ennätyspitkään: vielä joulukuussakin vapaa-ajanasuntojen kauppamäärä kasvoi edellisvuoteen nähden yli 33 prosenttia ja ylitti alkuvuoden kuukausien kauppamäärät. ”Aivan poikkeuksellinen”, kiteyttää Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä mökkikaupan vuoden 2020.

Käytettyjen asuntojen kaupassa todella vahva vire marraskuussa – kasvua 23 prosenttia2.12.2020 08:35:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 2.12.2020 Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki marraskuussa yhteensä 1197 käytettyjen ja uusien asuntojen sekä kiinteistöjen kauppaa. Luku on peräti 15 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten marraskuussa. Käytetyissä asunnoissa kasvu oli selkeästi tätäkin isompaa, yli 23 prosenttia. ”Keväällä syntynyt kuoppa käytettyjen asuntojen kauppaluvuissa on nyt täytetty. Syksyn aikana kirimme kiinni kaikki keväällä tekemättä jääneet kaupat, ja vuoden kokonaismäärissä on menty viime vuoden vastaavan ajankohdan lukujen ohi”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Käytettyjen asuntojen kauppa käy edelleen vilkkaampana kuin viime syksynä – omakotitalokaupoissa liki viidenneksen kasvu3.11.2020 07:45:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 3.11.2020. Kiinteistömaailma teki lokakuussa yhteensä 1129 asunto- ja kiinteistökauppaa. Käytetyissä asunnoissa ja kiinteistöissä kauppamäärät ylittivät viime vuoden lokakuun, mutta uudiskohdekaupassa jäätiin edellisvuodesta, kun sekä myytävänä olevien kohteiden että sitä myöten kauppojen määrät laskivat. ”Olemme olleet monta kuukautta tilanteessa, jossa hyvistä asunnoista käydään paikoin kovaakin kisaa. Niitä ei ole riittävästi tarjolla kysyntään nähden”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.