Kiinteistömaailmalle uusi mobiilikäyttäjien ehdoilla tehty verkkopalvelu – jo noin 2/3 asioinnista tapahtuu kännykällä

Kiinteistömaailman verkkopalvelu osoitteessa kiinteistomaailma.fi on uudistunut. Kokonaan päivitetty verkkopalvelu on tehty erityisesti kännykänkäyttäjien tarpeita ajatellen; jo kaksi kolmesta verkkopalvelun käytöstä tapahtuu älypuhelimilla. Kun mukaan lasketaan mobiilikäyttö myös tableteilla, päästään melkein 80 prosenttiin.

Kiinteistömaailman verkkopalvelu 350 000 – 400 000 kuukausittaisella kävijällään on Suomen suosituin kodinvaihdon portaali Etuovi.comin ja Oikotien jälkeen.

Asioinnin muutos palvelussa on ollut erittäin nopeaa. Vuonna 2013 älypuhelinkäytön osuus verkkopalvelussa oli 8 prosenttia. 50 prosentin rajapyykki ylitettiin viime vuoden kesällä, ja nyt syksyllä 2019 hätyytellään jo lähes 70 prosentin lukuja. Kun yhteen lasketaan kaikki mobiilikäyttö sekä kännykällä että tableteilla, päästään melkein 80 prosenttiin.

Kiinteistömaailman tänään uusittu verkkopalvelu ei ole vain mobiilioptimoitu perinteinen verkkopalvelu. Se on suunniteltu myös mobiilin ehdoilla, kännykkänäyttöjä varten. Huomiota on kiinnitetty erityisesti palvelun suorituskykyyn ja nopeuteen.

”Olipa kyse kohdevideoiden katselusta, tietojen hausta tai viestin lähettämisestä, kaiken on onnistuttava optimaalisesti myös kännykän ruudulla”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

”Uusi verkkopalvelu ja aiemmin tässä kuussa käynnistynyt digiasuntokauppa ovat uudistuksia, joilla tavoittelemme merkittävästi parempaa ja helpompaa asiakaskokemusta.”

Kiinteistömaailman Pulssi 1.7.2020: Kiinteistömaailma teki kesäkuussa 1110 kauppaa – kasvua edellisvuoden kesäkuusta 5 prosenttia1.7.2020 11:20:00 EESTTiedote

Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma alkaa julkaista kuukausittaiset kauppamääränsä aina kuun vaihduttua. ”Mielestäni keskustelu asuntokaupasta on lähtenyt viime kuukausina väärille urille, ja ilma on sakeana eri viestiä antavista markkina-arvioista. Mielipidekyselyiden perusteella annetut asuntokaupan arviot ovat olleet jopa keskenään ristiriidassa. Tärkeintä olisi pidättäytyä faktoissa”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Kiinteistömaailman Pulssi 2.6.2020: Käänne tapahtunut - kauppamäärät kasvoivat 19% huhtikuusta toukokuuhun2.6.2020 08:30:00 EESTTiedote

Koronakevään kolmas kuukausi eli toukokuu nosti maan suurimman kiinteistönvälittäjän eli Kiinteistömaailman asunto- ja kiinteistökauppamäärän uudelleen selvään nousuun. Kiinteistömaailman asuntomyymälät tekivät toukokuussa yhteensä 840 asunto- ja kiinteistökauppaa, kun vastaava luku huhtikuussa oli 705 kauppaa. Kasvuprosentiksi huhtikuusta toukokuuhun muodostui siten 19%.

Kiinteistömaailman Pulssi 14.5.: Kiinteistömaailma – asuntokaupan kannattelija poikkeusoloissa14.5.2020 17:15:00 EESTTiedote

Käytettyjen asuntojen kauppa supistui Suomessa reilun kolmanneksen huhtikuussa edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan nähden, kertovat tänään julkaistut Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton tiedot. Myös Kiinteistömaailmassa kauppamäärä pieneni, mutta selkeästi muuta kiinteistönvälitysalaa vähemmän: onnistuimme auttamaan asiakkaitamme kodinvaihdossa lähes 80% siitä kauppamäärästä, minkä teimme vuosi sitten samalla ajanjaksolla.

Etäpalvelujen käyttö kasvaa voimakkaasti mutta: Tutustuminen paikan päällä kuuluu asuntokauppaan6.5.2020 08:10:00 EESTTiedote

Kaikista Kiinteistömaailma-ketjun välittämistä asunto-osakekaupoista jo yli neljännes saatiin huhtikuussa maaliin digiasuntokauppana eli DIAS-järjestelmää käyttäen, etänä. Asuntoihin myös tutustutaan tällä hetkellä kotisohvilta käsin paljon: Kiinteistömaailman kohdevideoiden katselumäärät tuplaantuivat huhtikuussa edelliskuusta. ”Hyödynnämme nyt digipalveluja aivan eri mittakaavassa kuin ennen korona-aikaa, mutta pidämme tiukasti kiinni siitä, että asunnon ostajan tulee käydä paikan päällä ennen ostopäätöstä”, korostaa Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä. Toimialalta kantautuneita viestejä, joissa kodin voisi ostaa käymättä kohteessa, hän pitää käsittämättöminä: ostajalla tulee olla kaikki mahdollinen tieto päätöksensä tukena.

Kiinteistömaailman Pulssi 4.5.2020: Ostajia olisi - myyjät odottavat, mutta mitä?4.5.2020 13:50:00 EESTTiedote

Asuntokauppa ei synkimpien ennustajien puheista huolimatta pysähtynyt huhtikuussakaan. Kauppoja tehtiin Kiinteistömaailmassa kolme neljäsosaa viime vuoden huhtikuun kauppavolyymistä, mikä tarkoittaa 700 asuntokauppaa pääsiäispyhien molemmin puolin. Korona lykkäsi päätöksentekoa reilun 250 asuntokaupan verran, mutta ylivoimainen valtaosa kaupoista tehtiin kuten normaalikuukautenakin.

Kiinteistömaailman 52. Kiinteistönvälittäjäbarometri: Pihat, omakotitalot ja kotimaan mökit nousevat uuteen arvoonsa – koronavirus vaikuttaa asuntotarpeisiinkin7.4.2020 09:00:00 EESTTiedote

Eri asuntotyypit lähtevät toisistaan poikkeavista asemista tulevien kuukausien asuntokauppaan, kertoo Kiinteistömaailman 52. kiinteistönvälittäjäbarometri. Yksitasoisten rivitalohuoneistojen ja 2000-luvun omakotitalojen kysyntä on selvästi vahvinta, samoin kuin pienten ja uudehkojen kerrostalohuoneistojen. Kasvavan kesämökkikiinnostuksen tiellä ovat toistaiseksi liikkumisrajoitukset, mutta lähialueen mökkejä käydään katsomassa vilkkaasti.