Kiinteistömaailman 1000. digiasuntokauppa tehty tuusulalaisesta paritaloasunnosta

Kiinteistömaailma on juuri saattanut maaliin järjestyksessään tuhannennen digitaalisen asuntokauppansa. Historiallinen kauppa tehtiin tällä viikolla tuusulalaisesta paritaloasunnosta. Digikaupan merkittävää etua eli riippumattomuutta ajasta ja paikasta hyödynnettiin tälläkin kertaa: kaupat saatiin valmiiksi iltakymmeneltä.

Kiinteistömaailma aloitti digitaaliset asuntokaupat viime syksynä. Digitaalisesta asuntokaupasta on kyse, kun myyjän ja ostajan päästyä kaupan ehdoista yhteisymmärrykseen itse kauppaprosessi hoidetaan etänä DIAS-järjestelmässä, Kiinteistömaailman välittäjän ja pankkien yhteistyönä. Myyjä ja ostaja vahvistavat kaupat välittäjän ja pankin valmisteluiden jälkeen DIAS-järjestelmässä sähköisillä allekirjoituksillaan.

”Vastaanotto uudenlaiselle tavalle hoitaa asuntokauppa etänä, ilman myyjän, ostajan ja välittäjän yhteistä kokoontumista pankkiin, oli alusta alkaen erinomaisen hyvä”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

”Korona-aika toi kuitenkin todellisen läpimurron: digitaalinen asuntokauppa oli yksi niistä keinoista, joilla saimme palveltua asiakkaita läpi haastavien kevään kuukausien ja pidettyä kauppavilkkauden selvästi alaa paremmin käynnissä”, lisää Kyhälä.

Kyhälä kertoi Kiinteistömaailman pitäneen myös keväällä tiukasti kiinni siitä, että ostava asiakas käy tutustumassa ostettavaan kohteeseen yksityisesittelyssä paikan päällä, mutta muuten fyysisiä kohtaamisia pystyttiin rajoittamaan merkittävästi etätapaamisilla, virtuaaliesittelyillä ja DIAS-järjestelmän hyödyntämisellä.

Tällä hetkellä kaikista käytettyjen asuntojen kaupoistaan noin 30 prosenttia tehdään digitaalisena. Se tarkoittaa, että jo puolet sellaisista kaupoista, joissa digikauppa on mahdollinen, tehdään myös diginä.

Tuhannes DIAS-järjestelmässä tehty digitaalinen asuntokauppa tehtiin tiistaina. Useista samaan aikaan käynnissä olleista asuntokaupoista valmiiksi tuli järjestyksessään tuhantena tuusulalaisen paritaloasunnon kaupat. Digikaupan yhtä merkittävää etua eli ajasta ja paikasta riippumattomuutta hyödynnettiin tässäkin: kaupat saatettiin päätökseen iltakymmenen aikaan.

www.kiinteistomaailma.fi/digikauppa

Haastattelupyynnöt kauppaan liittyen:
markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

toimitusjohtaja Risto Kyhälä, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0400 998800

Vahva asunto- ja kiinteistökauppakesä jatkui elokuussa: Kiinteistömaailma teki 1158 kauppaa2.9.2020 07:30:00 EESTTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 2.9.2020: Kiinteistömaailma teki elokuussa yhteensä 1158 asunto- ja kiinteistökauppaa. Kauppavilkkaus jatkui näin kesä- ja heinäkuun tavoin hyvänä, ja ketju ylsi hyvinkin tarkalleen viime vuoden elokuun kauppamääriin (08/2019: 1157 kauppaa). Erityisesti uudisasuntokauppa vilkastui merkittävästi ja nousi jopa hienoisesti yli korona-aikaa edeltävän alkuvuoden tason.

Mika Laurikainen nimitetty Kiinteistömaailma Oy:n liiketoimintajohtajaksi24.8.2020 10:30:00 EESTTiedote

Mika Laurikainen on nimitetty Kiinteistömaailma-ketjun liiketoimintajohtajaksi ja Kiinteistömaailma Oy:n johtoryhmän jäseneksi. Laurikainen on erittäin kokenut franchising-liiketoiminnan johdon ja kiinteistökehittämisen ammattilainen, joka viimeksi on työskennellyt Suomen suurimpiin rakennetun ympäristön suunnittelu- ja konsultointitoimistoihin lukeutuvan Sitowisen toimialajohtajana.

Asuntokauppa palautunut kasvulukuihin: Kiinteistömaailman heinäkuusta 1125 kaupan ennätyskuukausi3.8.2020 12:15:00 EESTTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 3.8.2020: Kiinteistömaailma teki heinäkuussa yhteensä 1125 asunto- ja kiinteistökauppaa. Määrä ylitti viime vuoden vastaavan ajankohdan, jolloin kauppoja tehtiin 1099 kappaletta. Vilkkaampaa heinäkuuta saa hakea liki kymmenen vuoden takaa. Kauppa oli vahvaa käytetyissä asunnoissa ja kiinteistöissä, ja myös uudiskauppa osoitti selvää toipumista kevään poikkeusolojen jälkeen.

Kiinteistömaailman Pulssi 1.7.2020: Kiinteistömaailma teki kesäkuussa 1110 kauppaa – kasvua edellisvuoden kesäkuusta 5 prosenttia1.7.2020 11:20:00 EESTTiedote

Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma alkaa julkaista kuukausittaiset kauppamääränsä aina kuun vaihduttua. ”Mielestäni keskustelu asuntokaupasta on lähtenyt viime kuukausina väärille urille, ja ilma on sakeana eri viestiä antavista markkina-arvioista. Mielipidekyselyiden perusteella annetut asuntokaupan arviot ovat olleet jopa keskenään ristiriidassa. Tärkeintä olisi pidättäytyä faktoissa”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Kiinteistömaailman Pulssi 2.6.2020: Käänne tapahtunut - kauppamäärät kasvoivat 19% huhtikuusta toukokuuhun2.6.2020 08:30:00 EESTTiedote

Koronakevään kolmas kuukausi eli toukokuu nosti maan suurimman kiinteistönvälittäjän eli Kiinteistömaailman asunto- ja kiinteistökauppamäärän uudelleen selvään nousuun. Kiinteistömaailman asuntomyymälät tekivät toukokuussa yhteensä 840 asunto- ja kiinteistökauppaa, kun vastaava luku huhtikuussa oli 705 kauppaa. Kasvuprosentiksi huhtikuusta toukokuuhun muodostui siten 19%.