Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi yrityskaupan – LVI-Trio liittyy QMG:hen

Talotekniikkakonserni QMG (Quattro Mikenti Group) ostaa LVI-Trion ja sen tytäryhtiöt Trio Ilmastoinnin ja Trio Korjausrakentajan. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on hyväksynyt kaupan ja osapuolet vahvistivat yrityskaupan 23.12.2020.

Trio Ilmastoinnin Janne Louho tarkistaa ilmastointikanavien toimivuutta helsinkiläisessä taloyhtiössä.

LVI-Trion ja sen tytäryhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto on noin 24 miljoonaa euroa. QMG-konsernissa ne liittyvät osaksi talotekniikan huolto-, korjaus- ja modernisointipalveluita tarjoavaa QMG Partnersia, johon kuuluu kymmenen yritystä pääkaupunkiseudulla. LVI-Trio työllistää tytäryhtiöineen noin 160 ammattilaista. Kauppa ei vaikuta henkilöstön asemaan tai asiakassopimuksiin. LVI-Trion osakkaat jatkavat QMG-konsernin osakkaina sekä työskentelevät yhtiön tehtävissä.

Yrityskauppa vahvistaa QMG:n markkinaosuutta ja tarjoomaa pääkaupunkiseudulla konsernin strategian mukaisesti.

– QMG-konserni jatkaa kasvuaan yritysostoin. Keskitymme kolmeen alueeseen: uudisrakentamisen projekteihin, sellaisiin korjaushankkeisiin, jotka sopivat nykyisiin vahvuuksiimme, sekä talotekniikan huolto-, korjaus- ja modernisointitöihin. LVI-Trio on vahva talotekniikkapalveluiden toimittaja, jolla on hyvä ja asiakasläheinen ote asuinrakennusten korjausurakoista, QMG-konsernin toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen toteaa.

Kimmo Liukkonen, toimitusjohtaja, Quattro Mikenti Group Oy, 050 347 8997, kimmo.liukkonen@qmg.fi

Matti Ranne, toimitusjohtaja, QMG Partners Oy, 0400 317110, matti.ranne@qmg.fi

Quattro Mikenti Group on Suomen suurimpia talotekniikka-alan toimijoita, ja se tekee kaikkia LVIJA-, sähkö- ja sprinkleritöitä. Konserniin kuuluu 29 tytäryritystä. Konsernin palveluksessa on noin 770 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista. Toimipaikkoja on Suomessa 25. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 154 miljoonaa euroa. www.qmg.fi

QMG kasvattaa talotekniikan palveluverkostoaan ostamalla Kylmäkolmosen2.9.2020 10:21:00 EEST | Tiedote

Talotekniikkakonserni QMG kasvattaa talotekniikkapalvelujaan pääkaupunkiseudulla, ja ostaa kylmälaitteiden ja jäähdytysjärjestelmien erikoisosaaja Kylmäkolmonen Oy:n. Kylmäkolmonen on erikoistunut kylmälaitteiden asennukseen, huoltoon ja korjaamiseen sekä konesalien, sähkötilojen ja toimistojen jäähdytykseen pääkaupunkiseudulla. QMG:ssa Kylmäkolmonen tulee osaksi talotekniikan huoltopalveluita tarjoavaa QMG Partners -alakonsernia.