Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi yrityskaupan – LVI-Trio liittyy QMG:hen

Talotekniikkakonserni QMG (Quattro Mikenti Group) ostaa LVI-Trion ja sen tytäryhtiöt Trio Ilmastoinnin ja Trio Korjausrakentajan. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on hyväksynyt kaupan ja osapuolet vahvistivat yrityskaupan 23.12.2020.
Trio Ilmastoinnin Janne Louho tarkistaa ilmastointikanavien toimivuutta helsinkiläisessä taloyhtiössä.

LVI-Trion ja sen tytäryhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto on noin 24 miljoonaa euroa. QMG-konsernissa ne liittyvät osaksi talotekniikan huolto-, korjaus- ja modernisointipalveluita tarjoavaa QMG Partnersia, johon kuuluu kymmenen yritystä pääkaupunkiseudulla. LVI-Trio työllistää tytäryhtiöineen noin 160 ammattilaista. Kauppa ei vaikuta henkilöstön asemaan tai asiakassopimuksiin. LVI-Trion osakkaat jatkavat QMG-konsernin osakkaina sekä työskentelevät yhtiön tehtävissä.

Yrityskauppa vahvistaa QMG:n markkinaosuutta ja tarjoomaa pääkaupunkiseudulla konsernin strategian mukaisesti.

– QMG-konserni jatkaa kasvuaan yritysostoin. Keskitymme kolmeen alueeseen: uudisrakentamisen projekteihin, sellaisiin korjaushankkeisiin, jotka sopivat nykyisiin vahvuuksiimme, sekä talotekniikan huolto-, korjaus- ja modernisointitöihin. LVI-Trio on vahva talotekniikkapalveluiden toimittaja, jolla on hyvä ja asiakasläheinen ote asuinrakennusten korjausurakoista, QMG-konsernin toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen toteaa.

Kimmo Liukkonen, toimitusjohtaja, Quattro Mikenti Group Oy, 050 347 8997, kimmo.liukkonen@qmg.fi

Matti Ranne, toimitusjohtaja, QMG Partners Oy, 0400 317110, matti.ranne@qmg.fi

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikkaprojekteja ja -huoltopalveluita valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu eri puolilla maata yli 40 tytäryhtiötä. Vuonna 2022 QMG:n liikevaihto oli 230,5 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on runsaat 1400 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista.

QMG, ruotsalainen Sandbäckens ja norjalainen Konstel muodostavat pohjoismaisen Nimlas-talotekniikkakonsernin. Nimlaksen pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners, ja omistajaohjelmaan kuuluu yhtiöistä noin 500 henkilöstöomistajaa.