KINGI JOHDATTAA LINNANMÄEN KESÄN KOHTI KORKEUKSIA

Vapaapudotustorni Kingi on hurjapäiden takuuvarma suosikki kesälle 2014. Vauhtihirmujen lisäksi Linnanmäki huomioi alkavalla huvipuistokaudella monipuolisesti myös muita asiakaskohderyhmiä, sillä kesän teema ”Kulttuuri rantautuu Linnanmäelle” ei jätä ketään kylmäksi. Kauden 2014 tavoite on kerätä 3,9 miljoonaa euroa suomalaiselle lastensuojelutyölle. Ennätyksellinen avustussumma kruunaa Risto Räikkösen menestyksekkään uran Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtajana.

Vapaapudotustorni Kingi esittelee Helsinkiä korkeuksistaan

Linnanmäen laiteuutuus vapaapudotustorni Kingi nostaa matkustajansa hitaasti kohti korkeuksia. Nousun aikana gondoli pyörii tornin rungon ympäri tarjoten vertaansa vailla olevan näköalan Helsingin ylitse. Maisemia ihaillaan vielä hetki tornin huipulta kunnes gondoli putoaa yllättäen kiihdyttäen alastulossa vauhtinsa jopa 23 metriin sekunnissa. Laitteen kiihtyvyys on pudotuksessa maan vetovoiman mukaisesti 1G.

”Kingi on vastaus asiakkaittemme toiveisiin. Vapaapudotustorni puuttui Linnanmäen muilta osin monipuolisesta laitevalikoimasta, joten halusimme korjata tämän pienen kauneusvirheen” kertoo Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen. ”Kingi-nimi on kunnianosoitus asiakkaillemme, joita haluamme palvella parhaimman osaamisemme mukaan. Asiakas on Linnanmäellä kingi”.

Laitteeseen mahtuu kerrallaan 24 matkustajaa ja sen turvarajaksi on laitevalmistajan suosituksen mukaisesti määritelty 130 cm. Kingin huikean visuaalisen teemoituksen on suunnitellut Linnanmäen taiteellisesti lahjakas ylipuutarhuri Petri Pulli.

Linnanmäen rannekkeelle sesonkihinnoittelu

Vuoden 2014 helmikuusta lähtien asiakas on voinut itse merkittävästi vaikuttaa Linnanmäen huvipuistorannekkeen ostohintaan. Rannekkeen hinta määräytyy sen ostoajankohdan ja -paikan mukaan.

Kulttuuri rantautuu Linnanmäelle ja kolme seppää pääsevät tauolle

Linnanmäen erilaisia asiakaskohderyhmiä huomioivat kausiteemat jatkuvat. Vuonna 2012 huipputason ruokakulttuuri tuli huvipuistoon ravintolamaailma Kattilan myötä, 2013 Ivanahelsingin Paola Suhonen toi suomalaisen designin Linnanmäki-tuotteisiin ja kaudella 2014 Kulttuuri rantautuu Linnanmäelle.

Teema pitää sisällään yli 20 kulttuuritapahtumaa, joiden aiheet vaihtelevat tuottaen mahdollisimman monelle kohderyhmälle mieleistä ohjelmaa. Teemapäivien lisäksi Linnanmäen Estradi tarjoaa konsertteja ja elämyksiä pitkin kesää ja lasten iloksi Risto Räppääjä saa musikaalinsa Peacock-teatteriin. Huvipuiston tapahtumakalenteri löytyy linnanmaki.fi-sivustolta.

Pääkaupungin katukuvasta kaikelle kansalle tuttuja elementtejä näkyy myös Linnanmäellä: rautatieasemalta tutut Kivimiehet kannattelevat maisemajunan ratakiskoja ja nyt kolme seppää ovat alkaneet viettää taukojaan huvipuistossa. Englantilaisen Nick Farmerin ideoimana sepät löytyvät Linnanmäeltä leppoisissa tunnelmissa syömässä jäätelöä.

Linnanmäki panostaa visuaalisuuteen ja positiivisiin yllätyksiin

Yksi Linnanmäen suurista ylpeydenaiheista on sen puistomainen ja tarkoin vaalittu visuaalinen ilme. Huvipuistoa vuosittain uusittaessa halutaan asiakkaille tarjota positiivisesti yllättäviä elämyksiä arkisissakin tilanteissa.

Vuodesta 2012 Linnanmäellä on voinut käydä prinsessa- ja formulateemoitetuissa yleisökäymälöissä ja nyt Ratalaakson alueelta löytyvät rautatieaiheeseen teemoitetut wc-pisteet: vanhanajan salonkivaunu naisille ja höyryjunan konehuone miehille. Myös alueella sijaitseva lastenhoitohuone Vauvala on teemoitettu juna-aiheen mukaisesti.

Linnanmäen ravintolatarjonta uusiutuu

Suosittu ravintolamaailma Kattila vakiinnutti paikkansa jo aloituskesänään 2012.  Kahden huvipuistokauden jälkeen on aika tuoda asiakkaiden iloksi uutta maisteltavaa, jota tarjoavat pohjoismaalainen texmex-ravintola NordMex ja uunituoreita konditoriatuotteita suoraan leipomosta asiakkailleen tarjoava kahvila-konditoria Baguette.

NordMex on pohjoismaissa huippusuositun ja Suomessa mm. Strömsö-kokkina tunnetun Michael Björklundin ja liikekumppaninsa Thomas Strandvikin uusi ravintolakonsepti, joka lanseerataan Linnanmäen Kattilassa.

Baguetten yrittäjänä toimii Kattilan Coccola-ravintolan omistaja Jari Liimatta.

Kattilassa jatkavat yleisön suosikkeina suomalainen ravintola Ilona, italialaisherkkuja tarjoava Coccola ja amerikkalaistyylinen Midhill.

Kim Heiniön luotsaama italialaissävytteinen Caruzello toimii ympärivuotisesti tilausravintolana ja kesäkaudella ravintolassa on tarjolla perhe-buffet sekä viikonloppuisin vakiintuneen asiakaskuntansa löytänyt brunssi. Heiniön urbaani sporttibaari Funky Kitchen sijaitsee Linnanmäen Estradin välittömässä läheisyydessä.

Linnanmäen perinteiseen pikaruokaravintola Lintsiburgeriin tehtiin talven aikana mittava remontti, jonka myötä ravintola palvelee asiakkaitaan entistäkin joustavammin ja tehokkaammin. Jarrumies-ravintola ja 20 muuta kioski- ja kahvilatoimipistettä jatkavat hyviksi todetuilla toimintakonsepteillaan.

Linnanmäen pelitarjonnassa hain hyökkäyksiä ja arvokkaita lahjakorttipalkintoja

Kino-teatterin vierellä sijaitseva Haipeli esittelee uutta 4D-tekniikkaa ensimmäistä kertaa pohjoismaissa. Puolassa kehitetty elämys tuo 4D-tehosteiden kautta akvaariostaan lasin läpi katsojista kiinnostuvan hain pelottavan todentuntuisesti lähelle.

Perinteisen arpapeli Tombolan pääpalkintona on alkavalla kaudella 4 000 euron arvoinen S-ryhmän valtakunnallinen lahjakortti, jota onnekas voittaja voi hyödyntää ostoksissaan kaikissa ketjun toimipisteissä päivittäistavaraliikkeiden lisäksi.

Santa Claus World Linnanmäelle ympärivuotisesti

Maailman ainoa oikea joulupukki on asettunut taloksi Linnanmäelle ja on huvipuistovieraiden tavattavissa myös kesäkaudella. Joulupukin tontut vievät matkailijat ohjelmallisen joulutarinan kautta tapaamaan joulupukkia. Huvipuistokauden ulkopuolella Santa Claus World palvelee tilausryhmiä.

Santa Claus World-kohteen nimi on englanninkielinen kansainvälisiä asiakkaita ajatellen. Joulupukki puhuu vain suomea, mutta kielitaitoiset tontut toimivat tarvittaessa tulkkeina.

Kohteella on myös postipalvelu, josta kirjeen tai kortin voi lähettää Santa Claus World Linnanmäki-erikoisleimalla.

Lasten Päivästä iloa pienille kutsuvieraille

Linnanmäellä järjestetään 26.4. jo perinteeksi muodostunut Lasten Päivä, jonka myötä Lasten Päivän Säätiö ilahduttaa lastensuojelua tukevien perustajajärjestöjensä kutsumia pieniä vieraita tarjoamalla heille huvipuistopäivän. Tilaisuus järjestetään aamupäivällä ennen huvipuiston avautumista yleisölle. Lasten Päivään on kutsuttu 6 500 vierasta.

Avajaisviikonloppuna myös Estradilla on Kingi-meininki

Huvipuiston avajaisviikonlopun ohjelmasta Linnanmäen Estradilla vastaa lauantaina 26.4. klo 18 konsertoiva supersuosittu räpduo JVG ja sunnuntaina 27.4. klo 18 pikkuväki räppää Ipanapa Liveshown ja Heikki Kuulan tahdissa. Avajaismeiningissä mukana on myös Risto Räppääjä.

Linnanmäen portit avautuvat yleisölle 26.4. klo 13

Linnanmäki avaa porttinsa asiakkaille 26.4. klo 13. Puoli vuotta kestävä huvipuistokausi huipentuu lokakuiseen Valokarnevaali-tapahtumaan.

Lisätietoja: Lasten Päivän Säätiö, Toimitusjohtaja Risto Räikkönen

puh. 050 64 291, risto.raikkonen@linnanmaki.fi

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit ovat SOK/HOK-Elanto, Tikkurila, Unilever, Helsingin OP, Ilmarinen ja Hartwall.

Lasten Päivän Säätiö ylläpitää ja kehittää Linnanmäen huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle, jolle vuonna 2013 lahjoitettiin 3,7 miljoonaa euroa. Kaikkiaan Linnanmäen tuotoilla on tuettu lastensuojelutyötä yli 94 miljoonalla eurolla.