KIP Ympäristöpalkinnon 2020 sai Michael ”Mikki” Hagström

Vuosi 2020 on KIP:lle erityinen, sillä Kokkolan suurteollisuusalue juhlii 75-juhlavuottaan. Koronatilanne on valitettavasti sekoittanut KIP:n juhlasuunnitelmia, mutta perinteisestä KIP Ympäristöpäivästä haluttiin kuitenkin pitää kiinni. Tapahtuma järjestettiin viime viikon perjantaina 4.9.20 ja se päädyttiin toteuttamaan nyt ensimmäistä kertaa webinaarina. KIP Ympäristöpäivä järjestettiin jo 17. kerran.

Kuvaaja: Matthieu Guinard

KIP Ympäristöpäivässä kuultiin ajankohtaisia puheenvuoroja muun muassa bioindikaattoriselvityksen tuloksista, Kokkolan kaupungin ympäristöhankkeista sekä Kokkolan edustan merialueen tarkkailusta. Lisäksi webinaarissa luovutettiin KIP ympäristöpalkinto ympäristöpäällikkö Michael ”Mikki” Hagströmille.

Kokkolan suurteollisuusalueen ympäristö- ja energiatyöryhmä päätti pari vuotta sitten, että ryhmä haluaa nostaa esille KIP:n alueen toimijoille tärkeitä positiivisia ympäristöön liittyviä tekoja, tahoja, henkilöitä, asioita tai ilmiöitä jakamalla vuosittaisen KIP ympäristöpalkinnon.

KIP Ympäristöpalkinto jaettiin nyt toisen kerran. KIP ympäristöpalkinnon vuonna 2020 sai Michael ”Mikki” Hagström. Mikki on toiminut vuosikymmeniä Kokkolan kaupungin ympäristöpäällikkönä ja hänellä on pitkä kokemus ja monipuolinen näkemys ympäristöön ja luontoon liittyvissä asioissa. Hän on aina kannustanut yhteistyöhön ja yhteisiin hankkeisiin huomioimalla hyvin eri osapuolet. KIP ympäristö- ja energiatyöryhmä haluaa tämän palkinnon myötä kiittää Mikkiä hänen työstään Kokkolan alueen ympäristön eteen.

KIP alueen toimijoiden kanssa Mikki on tehnyt yhteistyötä jo yli 30 vuotta. Mikki on osallistunut aktiivisesti KIP ympäristöryhmän toimintaan tuoden aina kaupungin tuoreimmat terveiset ryhmän kokouksiin. Avoin tiedon kulku puolin ja toisin on edesauttanut niin kaupunkia kuin myös KIP alueen toimijoita.

Kuvaaja: Matthieu Guinard

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden ekosysteemi. Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsee 17 teollisuusyritystä sekä noin 60 palveluyritystä. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee myös Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys korostaa toiminnassaan suurteollisuusalueen vahvuuksia20.3.2020 09:43:29 EETTiedote

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys korostaa vuoden 2020 toiminnassaan teollisuusalueen vahvuuksia. Suurteollisuusalueen vahvuuksiksi nousevat muun muassa seuraavat tekijät: alueelle on muodostunut monipuolinen kemianteollisuuden osaamiskeskittymä, alueen toimijoita palvelee korkeatasoinen teollinen infrastruktuuri sekä hyödyke- ja palvelutarjonta, ja alueella on harjoitettu tehokasta kiertotaloutta jo yli 50 vuotta.