KIP:N ALUEEN YMPÄRISTÖASIOIDEN AJANKOHTAISSEMINAARI: KIP YMPÄRISTÖPÄIVÄ

Luonnon monimuotoisuuden edistäminen koskettaa vahvasti myös suurteollisuutta. KIP Ympäristöpäivässä kuullaan, mitä KIP-alueen toimijat ovat yhteistyössä tehneet biodiversiteetin hallinnan kehittämiseksi suurteollisuusalueella. Lisäksi kuullaan, miten luonnon monimuotoisuutta huomioidaan yritystasolla (yritysesimerkkinä Boliden Kokkola Oy) ja Kokkolan kaupungissa.

Maailma ja sitä myöten myös KIP-alueen toimijat ovat ennennäkemättömän ja nopean energiamurroksen kourissa. KIP Ympäristöpäivässä kuullaan myös, kuinka SSAB on mullistamassa koko tuotantonsa hiilivapaan teräksen valmistamiseksi. Lisäksi kuullaan paikallisten KIP-toimijoiden näkemyksiä, kokemuksia ja konkreettisia toimenpiteitä energiamurroksen keskellä, uusien polttoaineiden käyttöönotossa ja tuotannossa.

KIP Ympäristöpäivän päätteeksi jaetaan historian kolmas KIP-ympäristöpalkinto.

Seminaarin järjestää Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistyksen KIP Ympäristö- ja energiatyöryhmä.

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden ekosysteemi, jossa toimii useita kemian- ja metallienjalostusteollisuuden huippuyrityksiä. Alueelle on sijoittunut 19 teollisuuslaitosta (14 tuotannollista yritystä) sekä noin 60 palveluyritystä tukemaan tuotantoyrityksien ydintoimintoja. Yritykset työllistävät suoraan 2 300 henkilöä.

KIP haluaa olla oman alansa vastuullinen ja kehittyvä suunnannäyttäjä koko maailmassa.

Hiilineutraalin kiertotalousajattelun ja -osaamisen konkreettista lisäämistä: KIP:n uusi kiertotalousaika – Sanoista tekoihin! -kiertotalouskoulutuksen pilotointi alkaa13.1.2022 13:41:09 EET | Tiedote

Kokkola Industrial Park (KIP) on toiminut jo vuosikymmeniä teollisen kiertotalouden edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä Suomessa, sekä Euroopassa. Kiertotaloudella on KIP:n alueella aito taloudellinen merkitys yritysten talouteen ja toimintaan. Alueen kiertotalouden ja teollisen synergian kehittymispotentiaali on edelleen merkittävä, mutta kehittyminen edellyttää kokonaisvaltaisemman ja konkreettisemman hiilineutraalin kiertotalousajattelun ja -osaamisen lisäämistä alueella.