Kirjastopalvelu Oy

Kirjastojen elokuvapalvelun kysyntä räjähti poikkeustilan aikana

Elokuvien suoratoistopalvelun Viddlan kysyntä tuplaantui koronaviruspandemiasta aiheutuneen poikkeustilan aikana. Kirjastojen sulkeuduttua elokuvien katsojamäärä hyppäsi vuoden hiljaisimman kuukauden aikana lähes 8000 katsojaan.

Yleiset kirjastot voivat Viddlan avulla tarjota lainaajille mahdollisuuden katsella digitaalisia elokuvia.

“Pimeät ja koleat vuodenajat ovat Viddlan sesonkiaikaa. Tänä keväänä huhtikuu oli yllättäen katsojamäärältään merkittävin kuukausi. Kasvuun vaikutti varmasti kirjastojen sulkeutuminen ja kotona vietetyn ajan lisääntyminen”, pohtii Suomen kirjastopalvelu Oy:n myyntipäällikkö Jussi Mustajärvi palvelun räjähdysmäistä kasvua.

Palvelu lanseerattiin Suomessa vuonna 2017. Nyt Viddlaa käyttää  jo 104 kirjastoa ja se on noin 1 500 000 suomalaisen saatavilla. Elokuvapalvelun suosio on osoittanut, että kirjastot ovat merkittävässä roolissa digitaalisten aineistojen tasa-arvoisessa jakelussa.

Palvelun tarjoaa kirjastoille Suomen kirjastopalvelu Oy, joka on kehittänyt Viddlan yhteistyössä Norges Film AS:n kanssa. Viddlan nopeasti kasvavaa elokuvavalikoimaa päivitetään jatkuvasti.

“Lisäämme palveluun sisältöä joka viikko. Haluamme tarjota laadukasta katsottavaa mahdollisimman monelle lainaajalle. Mukaan valitaan sekä uutuuksia että klassikoita, kuten Oscar-voittajat Parasite ja  Fanny ja Alexander. Kirjastojen ja lainaajien toiveita kuunnellaan herkällä korvalla. Olemmekin saaneet rohkaisevaa palautetta ja kiitosta hyvästä valikoimasta”, kertoo Mustajärvi.

Lisätiedot:

Suomen kirjastopalvelu Oy, myyntipäällikkö Jussi Mustajärvi, jussi.mustajarvi@kirjastopalvelu.fi
Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Perttola, vilja.perttola@kirjastopalvelu.fi, puh. 040 755 3319

Lisää Viddlasta: www.viddla.fi

Kirjastopalvelu Oy

Suomen kirjastopalvelu Oy on kirjastojen aineistovälityksen markkinajohtaja Suomessa. Suurin asiakasryhmä on yleiset kirjastot. Niiden lisäksi tuotteita ja palveluja kehitetään ja myydään myös ammattikorkeakoulu- ja korkeakoulukirjastoille sekä erikois-, yrityskirjastoille ja oppilaitoksille.

Suomen Kirjastoseura omistaa Kirjastopalvelusta 10 prosenttia.

Suomen kirjastopalvelu Oy on osa Booky Groupia, johon kuuluu myös Booky.fi Oy, Porvoon Kirjakeskus Oy ja Ostinato Oy.

Lue lisää julkaisijalta Kirjastopalvelu Oy