Kirjastopalvelu välittää Paramountin elokuvat kirjastoille

Suomen kirjastopalvelu Oy on sopinut Paramount Pictures -yhtiön kanssa elokuvien kirjastojakelusta. Sopimus kasvattaa yhtiön tarjontaa laajalla valikoimalla laadukkaita elokuvia.
Babylon. Päärooleissa Brad Pitt, Margot Robbie ja Diego Calva. Yhdysvallat 2022. Ohjaus Damien Chazelle. © 2023 Paramount Pictures. All Rights Reserved.

Elokuvayhteistyö alkaa toukokuun 2023 alusta. Ensimmäisten tarjontaan tulevien elokuvien listalla ovat muun muassa Brad Pittin ja Margot Robbien tähdittämä ja Damien Chazellen ohjaama Babylon sekä lasten suursuosikki Ryhmä Hau ja Kattijengi -elokuva. Valikoimaa laajennetaan nopealla tahdilla.

“Hienoa päästä yhteistyöhön pitkäikäisen ja arvostetun elokuvayhtiön kanssa. Kumppanuuden myötä tarjontamme kasvaa merkittävästi. Voimme luottaa, että kirjastot saavat valikoimiinsa kattavan valikoiman sekä suuren yleisön suosikkeja että muita merkittäviä elokuvia”, iloitsee Kirjastopalvelun tuoteasiantuntija Carita Oksman yhteistyöstä.

Suomen kirjastopalvelu Oy on Suomen monipuolisin kirjastomateriaalien, -palveluiden ja kalusteiden toimittaja. Yhtiö välittää myös peruskoulujen ja toisen asteen oppilaitosten oppimateriaaleja kunnille. Kirjastopalvelun osana toimii kirjakustantamo Avain, joka julkaisee kotimaista kirjallisuutta sekä laajan valikoiman selkokirjallisuutta. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia.

Paramount Pictures on tuottanut menestyselokuvia jo yli sadan vuoden ajan ja vakiinnuttanut asemansa maailman suurimpien elokuvastudioiden joukossa. Paramountin holvista löytyy kiistattomia klassikoita: Indiana Jones -elokuvat, Kummisetä -trilogia sekä Mission Impossible -elokuvat ja Star Trek -universumi, unohtamatta lasten kestosuosikkia Ryhmä Hauta (Paw Patrol), joka jatkaa edelleen Paramountin lapsille suunnattujen julkaisuiden kärjessä.

Uusia suurtuotantoja Paramount julkaisee tasaisen varmasti ja viime vuoden suurin menestys Top Gun: Maverick olikin vuoden menestynein elokuva lähes kaikkialla maailmassa. Lähitulevaisuuden kattaukseen kuuluvat mm. uusi Mission Impossible – Dead Reconing, Dungeons & Dragons, Ryhmä Hau -elokuva 2, uusi Star Trek -elokuva, Transformers: Rise of The Beasts ja monia muita. Erittäin kiinnostava elokuvavuosi tulossa Paramountilta.

Lisätiedot

Suomen kirjastopalvelu Oy, tuoteasiantuntija Carita Oksman, carita.oksman@kirjastopalvelu.fi, puh. 043 825 2784

Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Kujanpää, vilja.kujanpaa@kirjastopalvelu.fi, puh. 040 755 3319

Kuvat

Lataa
Kirjastopalvelu julkaisee kaikki välittämänsä kauden uudet elokuvat Leffakatalogissa: https://issuu.com/kirjastopalvelu/docs/leffakatalogi-2-23_lataa_issuu_
Lataa

Suomen kirjastopalvelu Oy on Suomen monipuolisin kirjastomateriaalien, -palveluiden ja kalusteiden toimittaja. Yhtiö välittää myös peruskoulujen ja toisen asteen oppilaitosten oppimateriaaleja kunnille. Kirjastopalvelun osana toimii kirjakustantamo Avain.

Suomen Kirjastoseura omistaa Kirjastopalvelusta 10 prosenttia. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia.

Heikki Lahnaoja: Ostotuki on rikastuttanut kirjaston kokoelmaa14.12.2023 09:00:00 EET | Blogi

Ostotuen lakkauttaminen tulee vaikuttamaan kirjastoihin huomattavasti. Erityisen suuri merkitys sillä on pienien kirjastojen valikoimiin. "Ostotuella on voinut hankkia laadukkaita kirjoja useampia kappaleita esimerkiksi koululuokkien käyttöön. Sillä on siten ollut suoria vaikutuksia lukuinnon lisäämiseen ja lukutaidon paranemiseen", huomauttaa Pyhäjoen kirjasto- ja kulttuurijohtaja Heikki Lahnaoja Kirjasto nyt ja huomenna -blogissa.