Kirkkonummen liityntälinjaston luonnosta voi kommentoida blogissa

HSL on julkaissut Kirkkonummen liityntälinjastosta luonnoksen blogissa. Luonnosta voi kommentoida 9.12. asti.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia muutoksia Kirkkonummen liityntälinjoille 171-174 voisi tulla vuoden 2019 aikana. Ehdotetuilla muutoksilla on pyritty vastaamaan asiakkaiden toiveisiin ja nopeuttamaan Kirkkonummen liityntäyhteyksiä.

Kyseessä on luonnos, joten suunnittelualueen asukkailla ja siellä työskentelevillä on mahdollisuus kertoa oma mielipiteensä ja vaikuttaa lopulliseen linjastoon. Luonnosta voi kommentoida sunnuntaihin 9.12.2018 asti. HSL toivoo kommentit ensisijaisesti blogiin. Vaihtoehtoisesti mielipiteensä voi kertoa joko lähettämällä palautetta, soittamalla HSL:n asiakaspalveluun tai käymällä HSL:n palvelupisteessä.

Kommentointiajan päättymisen jälkeen HSL:n joukkoliikennesuunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi ja viimeistelevät kehittämisehdotukset vielä tämän vuoden aikana.

Linjastosuunnitelmatyössä on tarkasteltu, miten Kirkkonummen nykyistä liityntäliikennettä voidaan kehittää voimassa olevien sopimusten aikana ja niiden ehtojen mukaisesti.

Joukkoliikennesuunnittelija Tero Mertanen, HSL, puhelin 09 4766 4092

HSL järjestää Ed Sheeranin konserttien aikaan lisäliikennettä Malmille 23.7. ja 24.7.17.7.2019 12:00:00 EESTTiedote

Ed Sheeranin konserttien vuoksi on HSL:n joukkoliikenteessä lisäliikennettä lähijunilla, busseilla ja metrolla tiistaina 23.7. ja keskiviikkona 24.7. HSL suosittaa varaamaan matkustamiseen aikaa ja käyttämään tarvittaessa vaihtoehtoisia reittejä. Suosittelemme saapumaan konserttiin ensisijaisesti lähijunalla, kävellen tai pyöräillen. Lisäksi joukkoliikenteen liput kannattaa ostaa etukäteen HSL-sovelluksella tai vaihtoehtoisesti lippuautomaatista.

Bussiliikenne Mannerheimintiellä estynyt 4. - 5.7. aamuina EU-ministerikokouksen vuoksi - merkittäviä vaikutuksia liikenteessä3.7.2019 08:26:19 EESTTiedote

Finlandiatalolla järjestettävän EU-ministerikokouksen aikana joukkoliikenne Mannerheimintiellä on estynyt Oopperan eteläpuolella torstaina 4.7. kello 7.30 – 9.30 ja perjantaina 5.7. kello 7 – 9 siten, että se on mahdollista ainoastaan raitiovaunuilla. Ministerikokous vaikuttaa liikenteeseen merkittävästi myös Helsingin ulosajoväyliltä Helsinki-Vantaan lentoasemalle perjantaina. Tuolloin liikenteeseen on todennäköisesti luvassa viivästyksiä reitillä Mannerheimintie–Kehä I–Tuusulantie noin kello 8–19.

HSL:n vuorokausilippu on kätevä kesäkulkijalle26.6.2019 10:37:27 EESTTiedote

Jos Helsingin seudun kesäkävijä aikoo tehdä useita matkoja päivässä tai kiertää mielenkiintoisia kohteita monena päivänä, hänen kannattaa ostaa HSL:n vuorokausilippu, joita saa 1-7 vuorokaudeksi. Kun älypuhelimeen lataa maksutta HSL-sovelluksen, matkustajalla on mukanaan sekä lippuautomaatti että liikenneneuvoja. HSL-sovelluksesta saa sekä vuorokausilippuja että kertalippuja ja sillä voi käyttää myös HSL:n Reittiopasta. Joukkoliikenteen ohella pääkaupunkiin ympäristöineen voi tutustua vaikka kaupunkipyörillä.