Kirkkonummen liityntälinjaston luonnosta voi kommentoida blogissa

HSL on julkaissut Kirkkonummen liityntälinjastosta luonnoksen blogissa. Luonnosta voi kommentoida 9.12. asti.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia muutoksia Kirkkonummen liityntälinjoille 171-174 voisi tulla vuoden 2019 aikana. Ehdotetuilla muutoksilla on pyritty vastaamaan asiakkaiden toiveisiin ja nopeuttamaan Kirkkonummen liityntäyhteyksiä.

Kyseessä on luonnos, joten suunnittelualueen asukkailla ja siellä työskentelevillä on mahdollisuus kertoa oma mielipiteensä ja vaikuttaa lopulliseen linjastoon. Luonnosta voi kommentoida sunnuntaihin 9.12.2018 asti. HSL toivoo kommentit ensisijaisesti blogiin. Vaihtoehtoisesti mielipiteensä voi kertoa joko lähettämällä palautetta, soittamalla HSL:n asiakaspalveluun tai käymällä HSL:n palvelupisteessä.

Kommentointiajan päättymisen jälkeen HSL:n joukkoliikennesuunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi ja viimeistelevät kehittämisehdotukset vielä tämän vuoden aikana.

Linjastosuunnitelmatyössä on tarkasteltu, miten Kirkkonummen nykyistä liityntäliikennettä voidaan kehittää voimassa olevien sopimusten aikana ja niiden ehtojen mukaisesti.

Joukkoliikennesuunnittelija Tero Mertanen, HSL, puhelin 09 4766 4092

Parannuksia Kirkkonummen suunnan linjojen aikatauluihin ja reitteihin maanantaista 4.3. alkaen14.2.2019 14:45:00Tiedote

Kirkkonummen suunnan linjoilla tapahtuu aikataulu- sekä reittimuutoksia 4.3. HSL on suunnitellut linjastomuutokset tiiviissä yhteistyössä Kirkkonummen kunnan ja asukkaiden kanssa. Muutosten tärkein tavoite on nopeuttaa matkustamista Kirkkonummen ja Matinkylän välillä. Ruuhka-aikojen matkat Kantvikista ja Kolsarista Gesterbyhyn nopeutuvat, samoin matkustaminen Kantvikista Matinkylään. Ruuhka-aikojen ulkopuolella matka-aika Matinkylään lyhenee Kantvikin ja Upinniemen suunnalta noin 20 minuuttia. Myös linjojen palvelutaso paranee arkisin ja viikonloppuisin päiväsaikaan sekä arki-iltoina Kantvikistä, keskustasta, Heikkilästä ja Tolsasta Matinkylään. Tolsassa on jatkossa palvelua myös hiljaiseen aikaan linjan 173Z laajentuneen tarjonnan ansiosta. Matkat Kantvikista ja Kolsarista Ravalsiin ja Lindaliin muuttuvat muutosten myötä sen sijaan vaihdollisiksi. Muutokset vaikuttavat linjoihin 171, 172, 172V, 173, 173Z, 174Z, 902 sekä 902K ja 903. Linjojen 173K ja 173N sekä Siuntioon Kirkkonummelta

Förbättringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt på måndag 4.314.2.2019 14:45:00Tiedote