Kirsikka Myllyrinteen Happamat sitruunat Kustantamon kuulumisia -blogissa

Kirsikka Myllyrinne muutti perheineen Kyprokselle ja nauttii siellä uuden kotimaansa arjesta. Happamat sitruunat avaa lukijalle Myllyrinteen elämää uudessa ympäristössä. Myllyrinne kertoo elämästään Kyproksella ja kirjastaan Happamat sitruunat Kustantamon kuulumisia -blogissa. Blogi on osa Avain-kustantamon osallistumista Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumaan.

Kustantajan kuulumisia -blogi on osa Avaimen osallistumista Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumaan

Myllyrinne tarkastelee Happamat sitruunat -kirjassaan niin ulkosuomalaista perhe-elämää kuin identiteetin rakentumista serkkutalouden ja halloumin luvatussa maassa. Välimatka kotimaahan myös kirkastaa suomalaisuutta ja sen erityisyyttä, erilaisuutta ja vahvuuksia.

Välimeren elämänasennetta Myllyrinne kuvaakin Välimeren savolaisittain: “Hyvää kannattaa odottaa, sanoo suomalainen. Kreikkalainen toteaa saman asian letkeämmin, eli suoraan käännettynä kutakuinkin että hyvät asiat saapuvat painollaan. Tällä asenteella tarkoitetaan, että älähän sinä ihminen siellä hötkyile, kyllä asiat järjestyvät, kun on niiden aika.”

Kirsikka Myllyrinne on vapaa kustannustoimittaja ja kirjoittaja, jonka löytää useimmiten uuden kotimaansa vuoristopoluilta etsimästä henkilökohtaista tilaa.

Avain on mukana Helsingin Kirjamessut verkossa -tapahtumassa

Helsingin kirjamessut verkossa -tapahtuman aikana kysymyksiin pääsevät vastaamaan Kustantamon kuulumisia -blogissa 23.10. Kirsikka Myllyrinne (Happamat sitruunat), 25.10. Olli Nurmi (Ruutitynnyrin vartijat) ja 27.10. Pirjo Suvilehto (Oi ihana satu!).

Paitsi kirjailijahaastatteluiden välityksellä, messuyleisö pääsee kurkistamaan kustantamon uutuuskirjojen maailmoihin myös blogissa julkaistavien kuvien ja tekstien avulla. 24.10. Ville-Juhani Sutisen Sivupolkuja vie matkalle kirjojen tapahtumapaikoille ja maisemiin maailmalla, 29.10. vaelletaan Tomi Kontion Kansallispuistojen kutsu -kirjan mukana upeaan luontoon  ja 6.11. pääsee Tittamari Marttisen Lasten vegekeittokirja todelliseen testiin!

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Perttola, vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet: info@avain.net

kansi: Kirsikka Myllyrinne, Happamat sitruunat
kuva: Kirsikka Myllyrinne

Avaimen kevät 202111.11.2020 10:35:23 EETTiedote

Avaimen kevään kirjoissa keskustellaan perheistä, elämänhallinnasta, työelämästä ja mokailusta, pandemioista kirjallisuudessa, rakkaudesta Berliiniin. Keväällä katsotaan myös taidetta ja kuljetaan metsissä. Lasten kirjoissa seikkailevat Varpu Erosen ja Tuukka Sandströmin Rontti-kissa sekä Nora Lehtisen ja Anne Muhosen hauska Hilma-täti. Lapsille ilmestyvät myös tietokirja metsän eläimistä ja kuvakirja kukista. Kari Kakkosen elämyksellinen tietokirja koko perheelle Dragons Out! Lohikäärmeistä, ritareista ja ohjelmistotestauksesta ilmestyy jo joulukuussa 2020. Selkokirjoina julkaistaan novelleja, lastenkirjallisuutta sekä tietokirjoja.

Tomi Kontion Kansallispuistojen kutsu vie lukijan Suomen luontoon29.10.2020 09:00:00 EETTiedote

Tomi Kontion teos Kansallispuistojen kutsu on valokuvia, tietoa ja tarinoita yhdistävä teos kaikille metsiä rakastaville ja luonnossa liikkuville. Se tarjoaa vinkkejä patikointireissuille, henkeäsalpaavia maisemia sekä hymyn huulille tuovaa isän ja lapsien havainnointia eräreissuilta. Teos kuljettaa lukijan muun muassa kajakkiretkelle Kolovedelle, taide-elämysten äärelle Hossaan ja bongaamaan majakoita Selkämerelle.

Pirjo Suvilehdon Oi ihana satu Kustantamon kuulumisia -blogissa27.10.2020 09:35:00 EETTiedote

“Runo päivässä tekee hyvää, ja kirja kuukaudessa ylläpitää ihan jokaisen hyvinvointia.” Tiedetään, että lukeminen on tärkeää ja edistää terveyttä, hyvinvointia ja tasa-arvoa monin tavoin. Kirjallisuuden ja lukemisen mahdollisuudesta toimia terapian työkaluna puhutaan edelleen vähän. Pirjo Suvilehto esittelee tämän jokaiselle sopivan terapiamuodon teoksessaan Oi ihana satu – Lasten ja nuorten kirjallisuusterapia. Suvilehto kertoo kirjasta Kustantamon kuulumisia -blogissa.