Kivistön alueen liikkumiskyselyyn voi vastata 27.10. asti

HSL selvittää liikkumiskyselyllä Kivistön suuralueella kulkevien liikkumistottumuksia. Kysely painottuu bussilinjojen 431, 432, 433(K), 434, 443(K), 444(T), 445(T), 446, 447, 576 ja 616 liikennöintialueelle.

Liikkumiskyselyyn voi vastata sunnuntaihin 27.10. asti. Kyselyyn voivat vastata sekä Kivistön nykyiset että tulevat asukkaat samoin kuin alueella muuten liikkuvat. HSL toivoo vastauksia myös henkilöiltä, jotka eivät käytä joukkoliikennettä. Vastaaminen kestää noin 5–10 minuuttia.

HSL hyödyntää vastauksia Kivistön bussilinjaston suunnittelussa, jota se tekee yhdessä asukkaiden kanssa. Työn tavoitteena on luoda alueelle entistä selkeämpi linjasto sekä helpottaa matkustamista keskeisiin kohteisiin.

Kivistön nykyinen linjasto tuli käyttöön vuonna 2015, kun Kehäradan junaliikenne käynnistyi.  Alueen maankäyttö ja liikkumistarpeet ovat muuttuneet huomattavasti ja alueen asukasmäärä kasvaa voimakkaasti, joten linjastoa on tarpeen tarkastella uudelleen.

Asukkaat pääsevät parhaiten osallistumaan suunnitteluun Kivistön linjastosuunnitelma -blogissa, joka toimii asukasvuorovaikutuksen pääkanavana. Blogissa on mahdollisuus kommentoida suunnitelmia ja keskustella HSL:n joukkoliikennesuunnittelijoiden kanssa. Muista osallistumistavoista kerrotaan myöhemmin blogissa ja HSL:n muissa kanavissa.

Blogin lisäksi palautetta on mahdollista jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta.

Kivistön linjastosuunnitelman on tarkoitus valmistua keväällä 2020, ja uusi linjasto tullee käyttöön syksyllä 2022.

Joukkoliikennesuunnittelija Ville Juselius, HSL, puhelin 040 657 5556

HSL-kortin nettilatauksen beta-versio käyttöön 8.6.4.6.2020 10:05:26 EESTTiedote

HSL-kortin nettilataus saadaan käyttöön maanantaina 8.6. Palvelussa voi ladata HSL-kortille kausilippuja ja arvoa eli rahaa. Netistä ostetut liput siirtyvät HSL-kortille, kun korttia näyttää kortinlukijalle. HSL-korttipalvelu (hsl.fi/kortti) helpottaa HSL-kortin käyttämistä monin tavoin, sillä nettilataamisen lisäksi se muistuttaa sähköpostitse, kun kausilippu pitää uusia tai arvo on loppumassa. Palvelu myös listaa kortin tapahtumat, ja jos kortti katoaa, sen voi sulkea palvelussa.

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.5.202026.5.2020 16:03:43 EESTTiedote

Osavuosikatsaus 1/2020 Osavuosikatsauksessa HSL:n tilikauden tuloksen arvioidaan olevan 113,2 miljoonaa euroa alijäämäinen, kun talousarviossa oli varauduttu 23,2 miljoonan euron alijäämään. Hallitus päätti merkitä HSL:n osavuosikatsauksen 1/2020 tiedoksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön käynnistäminen Hallitus päätti käynnistää lippu- ja maksujärjestelmän visiotyön, jossa määritellään HSL:n tulevaisuuden lipputuotteisto. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta päättäminen Hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan sopimaan tilipohjaisen lippu- ja maksujärjestelmän yhteishankinnasta valtakunnallisen TVV LMJ Oy:n kanssa tai tekemään lopullisen päätöksen kilpailutuksen perusteella hankittavasta palvelusta. Asiasta tiedotetaan erillisessä tiedotteessa. Linkki pöytäkirjaan Lipputuotteiden yhdenmukaistaminen Hallitus päätti yhdenmukai