Klassisen Voimanoston SM-kilpailut, masters miesten sarjat 83 ja 93 kg

Klassisen voimanoston Masters sarjojen SM-kisat jatkuivat Ylitorniolla 40 vuotiaiden miesten 83 ja 93 kilon sarjoilla. Kilpailun järjestelyistä vastasivat Suomen Voimanostoliitto yhdessä Aavasaksan Kisan kanssa.
Kajaanin Kuohun Samuli Kokkarinen paransi M40 93 kg sarjan jalkakyykyn SE:n lukemiin 255,0 kg:a

Sarjassa M40 83 kg Huittisten Voimailijoiden Pasi Sipiläinen vei omansa. Jalkakyykyssä nousi 220 kg:a. Penkiltä Sipiläinen nosti 162,5 kg:a. Oma ennätysyritys kolmannella 170 kg:a painoi vielä liikaa. Maastavedossa Sipiläinen oli aivan omaa luokkaansa onnistuneilla vedoilla 270,0 kg:a ja287,5 kg:a. Enempää ei tarvittu tänään, joten Sipiläisen yhteistulos oli 670 kg:a.

Hopealle sarjassa 83 kg:a nosti Piikkiön Kehityksen Juho Helynen yhteistuloksella 617,5 kg:a (227,5/117,5/250,0) ja pronssille Oulun Power Teamin Tommi Honkala540,0 kg:lla (185,0/132,5/237,5).

93 kg:n sarjaa hallitsi suvereenin tapaansa Kajaanin Kuohun Samuli Kokkarinen, joka kyykkäsi jo toisellaa sarjaan uuden Suomen Ennätyksen 250 kg:a. Kolmannella nostollaan hän paransi ennätyksen vielä 255 kg:n lukemiin. Penkissä Kokkarinen jatkoi hyvää sarjaansa 152,5 kg:n penkkipunnerruksella, joka tosin on hänen heikoin lajinsa suhteessa jalkakyykkyyn sekä maastanostoon. Maastanostossa Kokkarinen veti kovan tuloksen 295,0 kg:a, mikä tuotti sarjaan uuden yhteistuloksen SE-tuloksen 702,5 kg:a.

Muista mitaleista sarjassa käytiin kovaa kamppailua. Hopeaa tiukassa sarjassa otti Oulun Power Teamin Kai Hentilä yhteistuloksella 660,0 kg:a (220,0/155,0/285,0). Viimeisessä vedossa Hentilällä oli "all in" joko hopeaa 285,0 kg:lla tai ei mitään. Pronssille voimaili Haukiputaan Voimailijoiden Juha Vehkaperä 660,0 kg:lla (215,0/180,0/265,0).

Tero Hyttinen, gsm. +358 44 309 2263

Alkkulanraitti 72 as 2
95600 YLITORNIO

Teija Hakalalle langetettu urheilun toimintakieltoa neljä vuotta dopingrikkomuksen vuoksi30.3.2020 18:12:05 EEST | Uutinen