Klassisen Voimanoston SM-kilpailut, miesten sarja 105 kg

Klassisen voimanoston SM-kisat jatkuivat Ylitorniolla miesten 105 kg:n sarjalla. Kilpailun järjestelyistä vastasivat Suomen Voimanostoliitto yhdessä Aavasaksan Kisan kanssa.

Lapuan Ponnistuksen Tuomas Hautala vei sarjan 105 kg:a mestaruuden.

Miesten sarjassa 105 kg:a käytiin kova kamppailu mitaleista. Tosin kulta karkasi maastanostossa, missä hän oli omilla sataluvuillaan, Lapuan Ponnistuksen Tuomas Hautalan mukaan lakeuksille vietäväksi. Hautala lastautti toiseen maastanostoon 842,5 kg:a, mikä toi hänelle yhteistuloksen uuden SE:n 820,0 kg:a. Viimeisessä nostossa Hautala lastautti 357,5 kg:n uudet SE raudat tankoon. Samalla yhteistuloksen SE parani vielä 835 kiloon.

Hopeasta ja pronssista kisa oli kova Merikarvian Voimailijoiden Antti Kriikkulan, Huittisten Voimailjoiden Sakari Lammassaaren ja Keuruun Power Unionin Petri Leppäkankaan välillä. Jalkakyykyssä Kriikkula lastautti jo uudet SE raudat 306 kg:a tankoon. Nosto oli hyvin lähellä onnistuakin, mutta jäi hivenen matkalle.

Penkkipunnerruksen jälkeen vahvin ote hopeaan oli Kriikkulalla, joka sai kasvatettua eroa edelleen pahimpiin kilpakumppaneihinsa. Maastanossa Leppäkangas ratkaisi ensin pronssin itselleen 310 kg:n vedolla ja yritti hopeaa 317,5 kg:lla, mikä rauta jäi kuitenkin lattiaan.

1) Tuomas Hautala, LaPo (Jalkakyykky 275,0/ penkkipunnerrus 207,5/ maastanosto 300,0) 820,0 kg, 2) Antti Kriikkula, MeVo ( 295,0/185,0/275,0 ) 755,0 kg, 3) Petri Leppäkangas, KPU, (265,0/175,0/310,0) 750,0 kg

Tulokset ilmestyvät kokonaisuudessaan Suomen Voimanostoliitto ry:n kotisivuille www.suomenvoimanostoliitto.fi

Lapuan Ponnistuksen Tuomas Hautala vei sarjan 105 kg:a mestaruuden.
Hautala paransi yhteistuloksen SE:ksi 820,0 kg:a toisella 342,5 kg:n vedolla.