Klassisen Voimanoston SM-kilpailut, miesten sarja 83 kg

Klassisen voimanoston SM-kisat jatkuivat Ylitorniolla miesten 83 kg:n sarjalla. Kilpailun järjestelyistä vastasivat Suomen Voimanostoliitto yhdessä Aavasaksan Kisan kanssa.

Mikko Ronkainen ratkaisi mestaruuden 297,5 kg:n maastanolla ja paransi uudeksi SE:ksi 306,0 kg:a kolmannella vedollaan.

Miesten sarjassa 83 kg:a käytiin tiukka kamppailu mestaruudesta Oulun Powerteamin Mikko Ronkaisen ja Team365:n Ossi Sahlbergin välillä. Ronkainen ratkaisi mestaruuden kovimpana maastanostajana 297,5 kg:lla. Ronkainen veti vielä viimeisellään mestaruuden jo ratkettu uuden SE-tuloksen 306,0 kg:a.

Pronssikamppailussa oli vielä penkkipunnerruksen jälkeen neljä miestä. Huittisten Voimailijoista pronssipallille hinkuivat Matias Kulmala ja Pasi Sipiläinen sekä Hangon IK:n Johan Henriksson sekä Team Nordic Thunderin Otto Fält. Vedossa mukaan tuli vahvasti myös Joensuun Puntti-Poikien Antti Saastamoinen. Fältin toinen maastanosto 285,0 kg:a oli uusi alle 23-vuotiaiden junioreiden SE tulos tähän sarjaan. Samalla Fält ratkaisi pronssikamppailun edukseen.

1) Mikko Ronkainen, OPT, (Jalkakyykky 247,5/Penkkipunnerrus 175,0/Maastanosto 306,0) 728,5 kg, 2) Ossi Sahlberg, Team365, (250,0/175,0/290,0) 715,0 kg 3) Otto Fält, TNT, (247,5/147,5/285,0) 680,0 kg.

Mikko Ronkaisen uusi SE maastanosto 306,0 kg:a sarjaan 83,0 kg