KNOTFESTIN TAPAHTUMA-ALUE ON NYT JULKISTETTU

Ensimmäistä kertaa Suomeen saapuva festivaalikiertue toteutuu Turun Artukaisten kentällä 12.-13.8.2022

Slipknotin luoman Knotfest-festivaalin tapahtuma-alueeksi on varmistunut Turussa sijaitseva Artukaisten kenttä, joka sijaitsee Gatorade Centerin ja Turun Messu- ja kongressikeskuksen välittömässä läheisyydessä. Ensimmäistä kertaa festivaalikäytössä oleva alue tarjoaa täydellisesti tapahtumalle soveltuvan ympäristön, joka mahdollistaa jopa 30 000 hengen yleisökapasiteetin. Noin 5km etäisyys Turun ydinkeskustasta, rautatieasemalta ja satamasta mahdollistaa hyvät liikenneyhteydet tapahtuma-alueelle jalan, pyörällä sekä muilla kevyen liikenteen vaihtoehdoilla. Turun seudun joukkoliikenteen Fölin busseilla pääsee sujuvasti tapahtuma-alueen läheisyyteen. Knotfestiä varten lisätään runsaasti bussivuoroja sekä panostetaan laajasti tapahtumaopastamiseen sekä esteettömyyteen. Omalla autolla liikkuvia palvelee tapahtuma-alueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee ennakkoon myytävä parkkialue.

”Artukaisten alue sopii erittäin hyvin suurten megatapahtumien järjestämiseen, sillä tapahtumajärjestäjät voivat tukeutua olemassa olevaan infraan ja palvelutarjontaan. On hienoa, että Artukaisten kentällä järjestettävä Knotfest saapuu rikastuttamaan Turun jo entuudestaan monipuolista tapahtumakavalkadia, Turun kaupungin tapahtumajohtaja Antti Kirkkola iloitsee.

Metallimaailman huippunimien lisäksi Knotfest rakentuu teemaan liittyvän elämyksellisen ohjelman kautta kokonaisvaltaiseksi metallikarnevaaliksi. Festivaalilla on koettavissa mm. interaktiivinen Knotfest-museo, jossa Slipknot-fanit pääsevät kokemaan bändin yli 20-vuotista historiaa valokuva- ja merchandise-näyttelyn ja kuvausseinän kautta. Knotfestin muusta oheisohjelmasta sekä kattavista ja laadukkaista ruoka- ja juomapalveluista tiedotetaan lähempänä tapahtumaa.

Tapahtuman yleisökartta sekä lisätietoa Knotfestin eri lipputyypeistä löytyy osoitteesta www.lippu.fi/knotfest

KNOTFEST, TURKU
Pe 12.8.2022 Nightwish, Lamb Of God (US), Arch Enemy (SE), Stam1na, Lähiöbotox, Huora +lisää ohjelmaa julkistetaan myöhemmin
La 13.8.2022 Slipknot (US), Bring Me The Horizon (UK), Cradle of Filth (UK), TesseracT (UK), Blind Channel, Moon Shot, Stoned Statues +lisää ohjelmaa julkistetaan myöhemmin

LIPUT
Myynnissä osoitteessa www.lippu.fi/knotfest
- Perusliput:
1pv-lippu 99 EUR
2pv-lippu 149 EUR

- Golden Circle
1pv Golden Circle LA (huom. vain Slipknot-päivänä eli lauantaina) 149 EUR LOPPUUNVARATTU
2pv Golden Circle (vain Slipknot-päivänä eli lauantaina, perjantaina toimii peruslippuna) 199 EUR LOPPUUNVARATTU

- VIP-liput (K18)
1pv-VIP PE tai LA – 249 EUR
2pv-VIP PE-LA – 299 EUR

Kaikki tapahtuman parkkiliput myydään ennakkoon osoitteessa: https://liput.messukeskus.fi/fi/p/pysakointi-ja-vaatesailytys.

Saatavilla on ainoastaan yhden päivän parkkilippuja.

Lippujen hinnat ovat voimassa toistaiseksi.

Ikäraja: Ei ikärajaa / K-18

www.sunbornlive.fi

www.fullsteam.fi

Promokuvat: https://www.fullsteam.fi/fi/press

Akkreditoinnit: media@fullsteam.fi

Lisätietoja:

FULLSTEAM /Rauha Kyyrö (050-5468187, rauha@fullsteam.fi

SUNBORN / Pietu Sepponen (044-5566113, pietu.sepponen@sunbornlive.fi

Haastattelupyynnöt:

FULLSTEAM/ Minette Ristikari (040-5592698, minette@fullsteam.fi

Knotfest järjestetään 12.-13.8.2022 Artukaisten kentällä.

Sunborn Live tuottaa kovatasoisia live-tapahtumia pääasiassa Turussa ja pääkaupunkiseudulla. Keikkapaikkoina toimivat muun muassa Turun Logomo ja Helsingin Kulttuuritalo.