Knowit Oy

Knowit ostaa Creunan ja Knowit Experiencestä tulee Pohjoismaiden suurin digitoimisto

Jaa

Knowit Experience hankkii pohjoismaisen Creunan ja vahvistaa asemaansa Pohjoismaiden markkinoilla. Yritysten palvelutarjooma täydentää toisiaan hyvin digitaalisen asiakaskokemuksen alueella. Kauppa tarkoittaa, että Knowit Experience kasvaa noin 900 työntekijään Pohjoismaissa. Yhdistymisen jälkeen Knowit-konsernin henkilöstömäärä on yhteensä noin 2600 Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Suomessa Knowit Experiencen henkilöstömäärä tuplaantuu yli 50 työntekijään ja tämä mahdollistaa entistä paremman ja laajemman palvelun asiakkaille. Yhdistymisen jälkeen Knowitin henkilöstömäärä on Suomessa kokonaisuudessaan yli 150 työntekijää.

Digitalisaation tarve on kasvanut nopeasti sekä yksityisellä että julkisella sektorilla asiakaskäyttäytymisessä tapahtuneiden muutosten seurauksena, ja tämä kehitys on vahvistunut edelleen koronapandemian seurauksena. Knowitilla on laaja osaaminen liikkeenjohdon konsultoinnissa, laadukkaassa ohjelmistokehityksessä ja digitaalisaatioon liittyvissä muutoshankkeissa sekä asiakaskokemuksessa. Ostamalla Creunan, jolla on vahva asema digitaalisessa designissa, asiakaskokemuksessa ja näihin liittyvissä teknologioissa, Knowit rakentaa palvelutarjoomaansa Pohjoismaiden vahvimmaksi näillä alueilla.

Yhdistämällä Creunan liiketoiminnot Knowit Experiencen kanssa Knowit vahvistaa asemaansa ja kilpailukykyänsä kaikissa Pohjoismaissa. Kauppa tarkoittaa samalla, että Knowit kasvattaa markkinaosuuttaan merkittävästi myös Suomen markkinoilla. Yhdistyneet liiketoiminnot tulevat jatkamaan integraation jälkeen Knowit Experience -brändillä.

”Tavoitteenamme on ollut laajentaa toimintaamme myös Suomessa Knowitin kaikilla palvelualueilla niin liikkeenjohdon konsultoinnin, laadukkaan ohjelmistokehityksen kuin dataan perustuvan digitaalisen asiakaskokemuksen osalta. Creunan vahvuutena on vahvojen brändien ja asiakaskokemuksen kehittäminen, mikä vahvistaa asemaamme Suomessa Knowit Experience -liiketoiminta-alueella erityisesti digitaalisessa asiakaskokemuksessa. Samalla meistä tulee houkuttelevampi työnantaja, jolla on entistä mielenkiintoisempia kehitysmahdollisuuksia työntekijöillemme”, kertoo Ville Särmälä, Knowit Oy:n toimitusjohtaja.

”Knowit Experiencen ja Creunan yhdistyminen Suomessa luo entistä vahvemman digitaaliseen asiakaskokemukseen keskittyvän kokonaisuuden, joka tarjoaa asiakashyötyjen lisäksi työntekijöillemme uusia uramahdollisuuksia. Meitä yhdistää arvomaailma, osaaminen ja laadukas tekeminen, minkä vuoksi yhdistyminen tulee varmasti olemaan mutkatonta”, kertoo Christer Lybeck, Creuna Suomen toimitusjohtaja.

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Ville Särmälä, CEO, Knowit Oy
+358 400 601 846
ville.sarmala@knowit.fi

For more information, please contact

Christina Johansson, CCO Knowit AB
+46 70 5421734 or christina.johansson@knowit.se

Per Wallentin, CEO & President Knowit
+46 73 746860 or per.wallentin@knowit.se
www.knowit.eu

Tietoja julkaisijasta

Knowit Oy
Knowit Oy
Tehtaankatu 27-29 D
00150 HELSINKI

https://www.knowit.fi

About Knowit

Knowit AB (publ) is a consultancy firm that creates unique customer values by offering digital and cross-functional solutions from three business areas: Experience, Insight, and Solutions. It is the capacity to combine competencies within design and communication, management consultancy and IT that sets us apart from other consultancy firms. Our vision is to create a sustainable and humane society through digitalization and innovation. Knowit was founded in 1990 and currently has about 2,300 employees in 14 locations in Sweden, five locations in Norway, and one each in Denmark, Finland and Germany. Knowit AB (publ) is listed on the Mid Cap list on NASDAQ Nordic in Stockholm. For more information about Knowit, please visit knowit.eu.

About Knowit Experience

Knowit Experience is a business area within Knowit with around 600 specialists in technology, design, and communication, with a client offer taking on responsibility for the entire digital customer experience. With competence in web, e-commerce, analysis, marketing, design, and big data, they help companies and organizations achieve their business-critical goals. Experience’s clients are found in several different sectors, with many in the public sector, retail, and health.