Kohti hiilettömyyttä omilla valinnoilla

Lauantaina 23.1. on pohjoismainen Sähkön päivä, jonka järjestävät sähköistys- ja energia-alan järjestöt ja yritykset.
Pohjoismaisena sähkön päivänä juhlistetaan sähkön merkitystä jokapäiväiselle hyvinvoinnillemme.

Ilmastonmuutoksen torjumiseksi on päästävä eroon fossiilisista polttoaineista ja tuotettava energiaa uusiutuvista lähteistä puhtailla teknologioilla. Sen lisäksi energiaa tulee käyttää älykkäästi.

Olemme ylittämässä kynnystä, jossa päästöttömästi tuotettu sähkö on jo edullisempaa kuin perinteisin menetelmin tuotettu. Tämä yhdessä älykkäiden sähköistysratkaisujen kanssa vie kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa, mistä luonto kiittää.

- Jokapäiväisessä elämässä sähkö tarjoaa meille toimivuutta, turvallisuutta ja mukavuutta, jota ei voisi muilla keinoin saavuttaa. Sähkön avulla muun muassa pidämme toisiimme yhteyttä ja liikumme paikasta toiseen, sanoo Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry:n toimitusjohtaja Kai Puustinen.

Hän muistuttaa energiatehokkuuden tavoittelussa yksittäisten tekojen tärkeydestä.
- Sähkö tuo ja luo hyvinvointia. Itse kukin voi vaikuttaa esimerkiksi huolehtimalla sähköistyksen kunnosta, asennuttamalla kotiin toimintoja ohjaavaa älykästä automaatiota tai vaikkapa vaihtamalla sähköautoon.

Oikeudet omaavan sähköasennusalan ammattilaisen yhteystiedot saa helpoiten Löydä sähkömies.fi –hakupalvelusta.

...

Sähkön päivän hyväntekeväisyyskampanja 23.-24.1.2021 somessa

Tänä vuonna Sähkön päivänä tapahtuu somessa. Kerro kuva- tai videopostauksella, miten sähkö näkyy sinun arjessasi, ja jaa se viikonloppuna 23.-24.1. tägeillä #sähkönpäivä ja #sähköllä Twitterissa, Facebookissa tai Instagramissa.

Jokaisesta ohjeiden mukaan tägätystä postauksesta sähköalan järjestöt tilittävät 3 euroa vähävaraisten perheiden tukemiseen HOPE ry:n kautta.

Kampanja kestää kaksi päivää, lauantaista sunnuntaihin 23.1. - 24.1.2021.

Tule mukaan tukemaan!

- Toimitusjohtaja Kai Puustinen, puh. 040 776 7068, kai.puustinen@stul.fi
- Viestintäjohtaja Paula Ihamäki, puh. 041 451 5482, paula.ihamaki@stul.fi

STUL ry:n toimitusjohtaja Kai Puustinen. Kuva Mikko Arvinen / Sähköinfo
Sähköistysalan järjestöt - ja STUL niiden mukana - kannustavat  osallistumaan hyväntekeväisyystempaukseen.
Sähköistysalan järjestöt - ja STUL niiden mukana - kannustavat osallistumaan hyväntekeväisyystempaukseen.

Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry on sähköisen talotekniikan asiantuntija, elinkeinopoliittinen edunvalvoja ja tiedon tuottaja. Liitolla on kaikkiaan noin 3 000 jäsenyritystä ja 16 alueosastoa.
www.stul.fi

Löydä sähkömies on verkkopalvelu, joka auttaa löytämään ammattitaitoisen sähköasentajan omalta paikkakunnalta tai lähialueelta. Palvelussa mukana olevat sähköasennusyritykset ovat kaikki Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry:n jäseniä ja mukana myös Luotettava kumppani -palvelussa. Tavoitteena on parantaa sähköturvallisuutta, energiatehokkuutta ja asumismukavuutta.
www.loydasahkomies.fi