Kokkola Industrial Park – KIP

Kokkola Industrial Parkin alueella tehdään tiivistä turvallisuusyhteistyötä - KIP Turvavyöpäivä 26.–27.4.2018

Kokkolan suurteollisuusalueella järjestetään jälleen kerran kaksipäiväinen työturvallisuusasioihin keskittyvä KIP Turvavyöpäivä. Torstaina 26. huhtikuuta tapahtuma järjestettiin KIP pohjoisen alueella ja perjantaina 27.4. on vuorossa KIP eteläinen. Tapahtuma on suunnattu suurteollisuusalueen työntekijöille. Kansainvälistä “World Day for Safety and Health at Work” -päivää vietetään maailmanlaajuisesti lauantaina 28.4.2018.

KIP Turvavyöpäivä -tapahtuman järjestelyistä vastaa Kokkola Industrial Parkin KIP Turvallisuustyöryhmä. Työryhmän tavoitteena on alueturvallisuuden jatkuva kehittäminen. Työryhmä suunnittelee ja toteuttaa alueen yrityksiä yhteisesti koskevia viranomaisten asettamia vaatimuksia sekä synergiahyötyjä tuottavia kehittämishankkeita. Yhteistyön kehittymisen myötä Kokkolan suurteollisuusalueen turvallisuuskäytänteet ja -vaatimukset ovat selkeästi yhtenäistyneet. Yhteiset säännöt helpottavat myös valvontaa.

Turvallisuuden kehittämisen hyväksi tehtävä työ on enimmäkseen aika vakavaa: isoista, tärkeistä ja lakisääteisistä asioista sopimista. KIP Turvavyöpäivä on hieman kevyempi tapa tuoda KIP:n alueen turvallisuusyhteistyötä ja jokapäiväistä turvallisuutta lähemmäksi alueella työskenteleviä. Päivien antia ovat mm. telineturvallisuus, putoamissuojaus, työssäjaksaminen, työhyvinvointi sekä työvaatetus ja suojaus. Osallistujilla on mahdollisuus myös kokeilla trukilla ajamista, testata kännilaseja sekä päästä kehonkoostumismittaukseen. KIP Turvavyöpäivä kiinnostaa alueella työskenteleviä.

Kokkola Industrial Park – KIP

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsee 15 teollista toimijaa sekä 50 palveluyritystä. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee myös Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Lue lisää julkaisijalta Kokkola Industrial Park – KIP