Kokkola jälleen mukana Alihankinta-messuilla Tampereella 21.-23.9.

Kokkolan kaupunki, KOSEK ja alueen yritykset osallistuvat tällä viikolla Suomen johtavaan teollisuuden messutapahtumaan, Tampereen Alihankintamessuille. Kolmipäiväinen tapahtuma tarjoaa kohtaamispaikan metalli-, elektroniikka-, muovi- ja kumiteollisuuden kärkiyrityksille, asiantuntijoille ja päättäjille. Messuille osallistuu yli 900 näytteilleasettajaa.

Kokkolalaisyrityksillä on usean vuoden kokemus messuyhteistyöstä ja yhteisosastosta. Yhteisosastolla ovat mukana Best-Hall, Earthpac, Hiltop, Apex Automation Oy, LCC ja Laser Steel, sekä KOSEK ja Kokkolan kaupunki. Uusitun kaupunkibrändin mukaisen osaston on suunnitellut kokkolalainen Solmu Design.

”Alueemme yritykset odottavat jo paljon pääsyä Alihankinta-messuille, ja erityisesti kohtaamisia kasvokkain asiakkaiden ja yhteistyöverkostojen kanssa. On mielenkiintoista nähdä pitkän odotuksen jälkeen, mitä uutta poikkeuksellinen aika on tuonut messutapahtumaan. Positiivisin odotuksin olemme liikkeellä”, toteaa KOSEKin yrityskehittäjä Pekka Pohjola

Alihankinta-messut ovat monille yrityksille vuoden merkittävin tapahtuma uusien kontaktien ja kauppojen muodostamiseen. Osallistujat ja yritykset voivat verkostoitua jo ennakkoon varaamalla tapaamisia muiden osallistujien kanssa. Halutuimpien henkilöiden kalenterit varataan usein ennakkoon, joten verkostoitumispalvelun käyttö toimii hyvänä oikotienä halutun erityisosaamisen ja kontaktien pariin.

Näyttävä kampanja nostaa esille logistisesti loistavan, ilmapiiriltään innostavan Kokkolan

Kokkola näkyy Alihankinta-messujen aikaan myös Tampereen katukuvassa ja mediassa. Kahden viikon mittaisen kampanjan pääviestinä on Kokkolan sijainti, saavutettavuus ja elämänlaatu, ja kohderyhmänä messukävijoiden lisäksi pirkanmaalaiset yrittäjät, asukkaat ja opiskelijat.

”Kampanja nostaa esille logistisesti loistavan ja ilmapiiriltään innostavan Kokkolan”, kertoo Kokkolan kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo. ”Haluamme murtaa myyttejä Kokkolan kaukaisesta sijainnista, ja tuoda esille virikkeellistä ja yritteliästä kaupunkia, jossa on hyvä elää, yrittää ja opiskella.”

Kampanja toteutetaan Tampereen rautatieaseman aukion ja laitureiden, bussipysäkkien ja uuden ratikan digiscreeneillä, Ilta-Sanomien ja Aamulehden digitaalisissa sisällöissä, Facebookissa ja Instagramissa sekä Aamulehden välissä jaettavassa Pirkanmaan Yrittäjä –lehden messunumerossa.

Kokkola Material Week eftersträvar ett nytt publikrekord16.9.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

I år genomförs Kokkola Material Week som arrangeras i Karleby i november som ett hybridevenemang. Man kan delta i de avgiftsfria evenemang som ordnas i samband med konferensen i Tullpackhuset samt i Karleby stadshus. Innehållet i den direkta livesändning som sänds via internet dagligen kommer att bestå av särskilt intressanta, utvalda och sammanställda helheter. En nyhet i samband med årets upplaga av Kokkola Material Week utgörs av den biståendemässa som arrangeras i samband med Kokkola Material Wek i samarbete med KPK Events.

Fler nya företag grundas nu än före coronan23.8.2021 09:45:00 EEST | Tiedote

I januari–juni grundades via Nyföretagarcentralerna en tredjedel fler företag än under motsvarande period år 2020 och ett par procent fler än under motsvarande period år 2019, före coronapandemin. Intresset för företagande har ökat jämnt runt om i Finland. Den färska Nyföretagaröversikten berättar om vem som grundade företag, vilka företag som grundades och vilka fenomen som kunde observeras inom nyföretagandet under årets första hälft.

Uusia yrityksiä perustetaan jo vilkkaammin kuin ennen koronaa23.8.2021 09:45:00 EEST | Tiedote

Uusia yrityksiä syntyi valtakunnallisesti Uusyrityskeskusten kautta tammi-kesäkuun aikana kolmannes enemmän kuin vuonna 2020 ja pari prosenttia enemmän kuin ennen koronaa, vuonna 2019, vastaavalla ajanjaksolla. Yrittäjyysinto on kasvanut tasaisesti eri puolilla Suomea. Juuri julkaistu Uusyrittäjyyskatsaus käy läpi, ketkä yrityksiä perustivat, millaisia syntyneet yritykset ovat ja mitä ilmiöitä uusyrittäjyydessä oli havaittavissa vuoden alkupuoliskolla.