Kokkolan Suurteollisuusalueen yhdistystoiminta on ainutlaatuista

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ry:n vuosikokous pidettiin tiistaina 12.3.2019 Kokkola Industrial Parkin (KIP) alueella. Kokouksessa käytiin läpi vuosikokouksen sääntömääräiset asiat ja nimettiin yhdistykselle hallitus. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Kokkolan Energia Oy:n toimitusjohtaja Mikko Rintamäki.

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistyksen hallituskokoonpano vuodelle 2019:

-          ESQ-johtaja Kai Nykänen (pj), Boliden Kokkola Oy

-          kehitys- ja hallintojohtaja Thomas Slotte, Freeport Cobalt Oy

-          toimitusjohtaja Mikko Rintamäki, Kokkolan Energia Oy

-          terminaalipäällikkö Petri Lempiälä, Neste Oyj

-          tehtaanjohtaja Joni Nygård, Woikoski Oy

-          Jacek Makowiecki, CABB Oy

-          kehitysjohtaja Jonne Sandberg, Kokkolan kaupunki

-          toimitusjohtaja Olli-Matti Airiola, KIP Service Oy ja Kokkolan Teollisuusvesi Oy

-          markkinointipäällikkö Johanna Hylkilä, Kokkola Industrial Park (sihteeri)

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys painottaa vuoden 2019 kaikessa toiminnassaan teollisuusalueen vahvuuksia: monipuolista kemianteollisuuden osaamiskeskittymää,       korkeatasoista teollista infrastruktuuria ja palvelutarjontaa sekä kiertotalouden tehokasta harjoittamista jo 50 vuotta.

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistyksen alaisuudessa toimii viisi (5) aktiivista työryhmää; HR, ICT, Markkinointi & viestintä, Turvallisuus, Ympäristö & Energia, jotka toteuttavat yhdistyksen aluestrategiassa määriteltyjä tavoitetiloja. Tavoitetilat liittyvät KIP:n alueen markkinointiin ja tunnettuuteen, palveluihin ja infraan, vaikuttamiseen yhteiskunnassa sekä toiminnan ohjaukseen. Suurteollisuusalueen yhdistystoiminta kokonaisuudessaan on hyvin ainutlaatuista Suomessa.

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsee 15 tuotantolaitosta sekä 60 palveluyritystä. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee myös Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Kokkola Industrial Parkin alueella tehdään tiivistä turvallisuusyhteistyötä - KIP Turvavyöpäivä 26.–27.4.201827.4.2018 10:10:08 EESTTiedote

Kokkolan suurteollisuusalueella järjestetään jälleen kerran kaksipäiväinen työturvallisuusasioihin keskittyvä KIP Turvavyöpäivä. Torstaina 26. huhtikuuta tapahtuma järjestettiin KIP pohjoisen alueella ja perjantaina 27.4. on vuorossa KIP eteläinen. Tapahtuma on suunnattu suurteollisuusalueen työntekijöille. Kansainvälistä “World Day for Safety and Health at Work” -päivää vietetään maailmanlaajuisesti lauantaina 28.4.2018.