Kokkolan Suurteollisuusalueen yhdistystoiminta on ainutlaatuista

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ry:n vuosikokous pidettiin tiistaina 12.3. Kokkola Industrial Parkin (KIP) alueella. Kokouksessa käytiin läpi vuosikokouksen sääntömääräiset asiat. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Kokkolan Energian toimitusjohtaja Mikko Rintamäki.

Yhdistyksen hallitus vuodelle 2019:

• Kai Nykänen (pj), Boliden Kokkola Oy
  • Thomas Slotte, Freeport Cobalt Oy
  • Mikko Rintamäki, Kokkolan Energia Oy
  • Petri Lempiälä, Neste Oyj
  • Joni Nygård, Woikoski Oy
  • Jacek Makowiecki, CABB Oy
  • Jonne Sandberg, Kokkolan kaupunki
  • Olli-Matti Airiola, KIP Service Oy
  • Johanna Hylkilä, Kokkola Industrial Park (sihteeri)

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys painottaa vuoden 2019 kaikessa toiminnassaan teollisuusalueen vahvuuksia:

• Monipuolinen kemianteollisuuden osaamiskeskittymä
  • Korkeatasoinen teollinen infrastruktuuri ja palvelutarjonta
  • Tehokasta kiertotaloutta jo 50 vuotta

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistyksen alaisuudessa toimii viisi (5) aktiivista työryhmää (HR, ICT, Markkinointi ja viestintä, Turvallisuus, Ympäristö & Energia), jotka toteuttavat yhdistyksen aluestrategiassa määriteltyjä tavoitetiloja. Tavoitetilat liittyvät KIP:n alueen markkinointiin ja tunnettuuteen, palveluihin ja infraan, vaikuttamiseen yhteiskunnassa sekä toiminnan ohjaukseen. Suurteollisuusalueen yhdistystoiminta kokonaisuudessaan on hyvin ainutlaatuista Suomessa.

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsee 15 tuotantolaitosta sekä 60 palveluyritystä. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee myös Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys korostaa toiminnassaan suurteollisuusalueen vahvuuksia20.3.2020 09:43:29 EETTiedote

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys korostaa vuoden 2020 toiminnassaan teollisuusalueen vahvuuksia. Suurteollisuusalueen vahvuuksiksi nousevat muun muassa seuraavat tekijät: alueelle on muodostunut monipuolinen kemianteollisuuden osaamiskeskittymä, alueen toimijoita palvelee korkeatasoinen teollinen infrastruktuuri sekä hyödyke- ja palvelutarjonta, ja alueella on harjoitettu tehokasta kiertotaloutta jo yli 50 vuotta.