Kokoomuksen Mykkänen: Työmiljardin aika

Kai Mykkänen. Kuvaaja: Kristian Tervo.

Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen toivoo, että hallitus tekisi päätöksen ansiotuloverotuksen keventämisestä viimeistään syksyn budjettiriihessä. Mykkäsen mukaan alennus parantaisi suomalaisten ostovoimaa ja edistäisi palkkamalttia työmarkkinoilla.

”Nyt jos koskaan on oikea aika työn verotuksen keventämiselle. Se olisi aidosti vaikuttava keino vahvistaa suomalaisten ostovoimaa tilanteessa, jossa inflaatio laukkaa poikkeuksellista tahtia”, Mykkänen sanoo.

Mykkäsen mukaan työn verotusta ei kannata keventää pienellä summalla. Mykkäsen mielestä oikea taso lähtee miljardista eurosta.

”Pienet liikkeet työn verotuksessa jäävät helposti huomaamatta palkkapussissa. Kyllä kokoluokan pitäisi olla miljardiluokkaa”, Mykkänen sanoo.

Kokoomus on ehdottanut niin sanottua työmiljardia viime eduskuntavaaleista lähtien. Rahoituksen puolue on löytänyt verotuksen painopisteen siirtämisestä sekä julkisen talouden säästöistä.

Kokoomuksen vaihtoehtobudjetti vuodelle 2022 löytyy kokoomuksen verkkosivuilta.

Kai Mykkänen. Kuvaaja: Kristian Tervo.

Kokoomuksen Kauma haluaa riippumattoman tutkimuksen poikkeuksellisen suurista kuolleisuusluvuista ja 4. koronarokotteet laajaan jakoon!2.7.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Kansanedustaja, kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja ja sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsen Pia Kauma ihmettelee hallituksen toimia koronapandemian hoitamisen osalta. Hän on jättänyt aiheesta kirjallisen kysymyksen. Kauma on ihmeissään myös ylisuurista kuolleisuusluvuista. Syyt ylikuolleisuuden taustalla pitäisi nyt tutkia tarkoin.

Missä viipyy translaki, Sanna Marin?30.6.2022 10:40:37 EEST | Tiedote

Sanna Marinin hallitus on lykännyt translain antamista. Ajoitus uudelle lykkäämiselle on harvinaisen huono, toteavat Kokoomuksen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Elina Valtonen, kansanedustaja Saara-Sofia Sirén ja kansanedustaja Jaana Pelkonen. He ovat tänään jättäneet kirjallisen kysymyksen hallituksen toiminnasta koskien sukupuolivähemmistöjen asemaa Suomessa. "Olisi myönteinen yllätys, mikäli pääministeri Marin tuo Pride-kulkueeseen lauantaina tuliaisena hallituksensa esityksen translaiksi," edustajat toteavat. "Translaki tulee antaa viipymättä eduskunnalle. Mikäli vasemmistohallitus ei pysty translakia antamaan, on sekin sanottava reilusti ääneen," toteaa Valtonen. "Syytä kerta toisensa jälkeen tapahtuneelle uudistuksen lykkääntymiselle ei ole annettu. Lisäksi lakiluonnoksessa ei edelleenkään oteta huomioon intersukupuolisten lasten itsemääräämisoikeutta. Olemme sitoutuneet kansainvälisillä laeilla lasten oikeuksien puolustamiseen. Nyt näyttäisi siltä, että tarpeettomien, kosmeett