Kokoomuksen Mykkänen: Työmiljardin aika

Kai Mykkänen. Kuvaaja: Kristian Tervo.

Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen toivoo, että hallitus tekisi päätöksen ansiotuloverotuksen keventämisestä viimeistään syksyn budjettiriihessä. Mykkäsen mukaan alennus parantaisi suomalaisten ostovoimaa ja edistäisi palkkamalttia työmarkkinoilla.

”Nyt jos koskaan on oikea aika työn verotuksen keventämiselle. Se olisi aidosti vaikuttava keino vahvistaa suomalaisten ostovoimaa tilanteessa, jossa inflaatio laukkaa poikkeuksellista tahtia”, Mykkänen sanoo.

Mykkäsen mukaan työn verotusta ei kannata keventää pienellä summalla. Mykkäsen mielestä oikea taso lähtee miljardista eurosta.

”Pienet liikkeet työn verotuksessa jäävät helposti huomaamatta palkkapussissa. Kyllä kokoluokan pitäisi olla miljardiluokkaa”, Mykkänen sanoo.

Kokoomus on ehdottanut niin sanottua työmiljardia viime eduskuntavaaleista lähtien. Rahoituksen puolue on löytänyt verotuksen painopisteen siirtämisestä sekä julkisen talouden säästöistä.

Kokoomuksen vaihtoehtobudjetti vuodelle 2022 löytyy kokoomuksen verkkosivuilta.

Kai Mykkänen. Kuvaaja: Kristian Tervo.

Kokoomuksen eduskuntaryhmä on 48 kansanedustajallaan suurin eduskuntaryhmä.