Konalan Sortti-asema on suljettu remontin vuoksi viikon 20 toukokuussa

Konalan Sortti-asemaa remontoidaan 17.–23.5. Asema on kiinni koko viikon. Muut Sortti-asemat palvelevat arkisin kello 7–21.

Kuva Konalan Sortti-aseman portista ja remontista kertovasta kyltistä.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY uudistaa Konalan Sortti-aseman pihan asfaltoinnin ja viemäröinnin päivitetyn ympäristöluvan mukaiseksi.

- Ympäristölupa edellyttää remontin toteuttamista, jotta viikonloppuaukioloja voidaan jatkaa. Konalan Sortti-asema on remontin jälkeen auki normaalisti arkisin ja viikonloppuisin, kertoo Sortti-asemien toimintovastaava Eetu Keinänen HSY:sta.

Neljä Sortti-asemaa on auki normaalisti

Muut neljä Sortti-asemaa palvelevat asiakkaita normaalisti arkisin kello 7–21. Asiakkaat voivat hyödyntää eSorttia ja maksaa jätekuorman ennakkoon. Myös asemilla olevien itsepalvelulaitteiden käyttö nopeuttaa asiointia ruuhkatilanteissa.

• Kivikon Sortti-asema, Helsinki
  • Ruskeasannan Sortti-asema, Vantaa
  • Jorvaksen Sortti-asema, Kirkkonummi
  • Ämmässuon Sortti-asema, Espoo

Jatkamme Sortti-asemilla asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuuden vuoksi asiakasmäärän rajoittamista. Jätteiden lajittelualueella voi olla vain tietty määrä ihmisiä kerrallaan, mikä tarkoittaa sitä, että asemilla saattaa olla jonoja.

- Sortti-asemilla käynti kannattaa ajoittaa aikaiseen aamuun tai iltaan, jos se vain on mahdollista, sillä tuolloin niillä on vähiten ruuhkaa, toteaa Eetu Keinänen.

eSortti-palvelussa jätekuorman voi maksaa ennakkoon

eSortissa voi kirjata ja maksaa jätteet ennakkoon, valita maksutavaksi laskun sekä tunnistautumalla tarkastella ja hallinnoida asiakastietoja. Yritysasiakkaat voivat käyttää eSorttia vain suomi.fi-tunnistautumista käyttäen.

Palvelussa voi myös luoda Sortti-kortin suomi.fi-tunnistautumista käyttäen. Sortti-kortti on asiakaskortti, joka mahdollistaa itsepalvelulaitteiden käytön. Itsepalvelulaitteiden käyttö nopeuttaa ja helpottaa asiointia Sortti-asemalla.

- Asiakkaat ovat ottaneet eSortti-palvelun ja itsepalvelulaitteet jo käyttöön. Itsepalvelulaitteita ja eSorttia käyttää 20 prosenttia asiakkaista, kertoo HSY:n käyttöpäällikkö Marjut Mäntynen.

Yhteyshenkilöt

HSY:n Sortti-asemien toimintovastaava Eetu Keinänen, p. 050 383 2646, eetu.keinanen@hsy.fi.

Kuva Konalan Sortti-aseman portista ja remontista kertovasta kyltistä.

HSY haluaa kiinteistöjen omistajat mukaan vesihuollon aluesaneeraukseen26.4.2021 06:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY aloittaa toukokuun alussa vesihuoltoverkoston saneerauksen Pitäjänmäen, Marttilan ja Reimarlan alueilla. Hankkeessa testataan uutta aluesaneerauksen toimintamallia, jossa myös kiinteistönomistajille tarjotaan mahdollisuus kunnostaa omat tonttijohtonsa HSY:n urakan yhteydessä. Mukaan lähteville kiinteistönomistajille on tarjolla erityinen taloudellinen etu.

HSY:n hallituksen päätökset 23.4.202123.4.2021 10:45:23 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Blominmäen itäisen valuma-alueen viemäröinnin hankesuunnitelman ja Kivikon Sortti-aseman uudistamisen hankesuunnitelman. Hallitus hyväksyi myös Digitalisaatio-ohjelman ja CEB-pankin kanssa tehtävän rahoitussopimuksen. Hallitus päätti seuraavat hankinnat: - jätehuollon kuljetuspalveluiden IT-järjestelmän toimittajaksi valittiin CGI - Ämmässuon eteläisen hyötykäyttökentän esirakentamistöiden urakoitsijaksi valittiin Louhintahiekka Oy - vesijohtoverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavat aluemittakaivot hankitaan Oy Lining Ab:ltä - Metsäpirtin kompostointikentällä tarvittavat työkonepalvelut tilataan Ekolannoite Oy:ltä. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen maaliskuulta. Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti, asia 11 muutetun esityksen mukaan. HSY tiedottaa erillisillä tiedotteilla Blominmäen itäisen valuma-alueen viemär