Konsulttiyhtiö BearingPoint ostaa Korkian vastuullisuuskonsultoinnin liiketoiminnan

BearingPoint laajentaa vastuullisuuskonsultoinnin kyvykkyyksiään liiketoimintaoston kautta.

Eurooppalainen liikkeenjohdon ja teknologian konsultointiyritys BearingPoint on ostanut suomalaisen investointi- ja asiantuntijayritys Korkian vastuullisuuskonsultoinnin liiketoimintayksikön.

Liiketoimintaoston myötä BearingPointiin liittyy kokenut tiimi kestävän kasvun asiantuntijoita, jotka tulevat täydentämään BearingPointin tarjoomaa uusiutuvan energian, resurssiviisaan teollisuuden ja kestävän liikkumisen aloilla. BearingPointille siirtyvillä asiantuntijoilla on laajaa kokemusta kestävän kasvun tukemisesta muun muassa julkisen sektorin, kulutushyödykkeiden ja vähittäiskaupan sekä perushyödykkeiden ja logistiikan toimialoilla.

”Toivotamme Korkian vastuullisuuskonsultoinnin tiimin ilolla osaksi BearingPointia. Heillä on vankka kokemus asiakkaiden tukemisesta vastuullisuuden ja liiketoiminnan kasvun saralla. Tämä hankinta on jatkumoa kasvutavoitteidemme toteuttamiselle vastuullisuuden liiketoiminta-alueella”, kertoo BearingPointin globaali johtaja Kiumars Hamidian.

Kyseessä on BearingPointin toinen merkittävä investointi vastuullisuuden liiketoimintakentällä viimeisen vuoden sisällä – kesäkuussa 2022 yritys osti ranskalaisen, ympäristövastuullisuuteen erikoistuneen konsulttiyritys I Caren.

”Näemme asiakkaidemme keskuudessa voimakasta kysyntää tällä kentällä. BearingPointin ja Korkian vastuullisuuskonsultoinnin kyvykkyyksien yhdistymisen myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme yhä kattavampia asiantuntijapalveluita vastuullisuustavoitteiden toteuttamisen tueksi”, Hamidian jatkaa.

”Korkian osaaminen kestävän kasvun kentällä on merkittävä askel eteenpäin kasvavalle vastuullisuuskonsultoinnin liiketoiminnallemme, ja tiimi on myös kulttuurisesti erinomainen täydennys Suomen praktiikkaamme. Uusi tiimi tulee palvelemaan asiakkaitamme useilla toimialoilla sekä Suomessa että kansainvälisesti”, kertoo BearingPointin Suomen maajohtaja Mika Niemelä.

”Olen iloinen, että konsultoinnille löytyi hyvämaineinen ja luotettava uusi koti. Heillä on edessään hyvä tulevaisuus BearingPointin omistuksessa. BearingPointilla on erinomaiset resurssit tukea liiketoiminnan kehitystä ja kasvua. Me Korkialla puolestaan jatkamme keskittymistä uusiutuvaan energiaan ja etenemme samalla tiellä kuin olemme viime vuodet kulkeneet”, Korkian toimitusjohtaja Pauli Mäenpää sanoo.

Bulevardi 6 A 12

BearingPoint

BearingPoint on itsenäinen liikkeenjohdon ja teknologian konsulttiyritys, jossa yhdistyvät eurooppalaiset juuret ja maailmanlaajuinen verkosto. Yritys toimii kansainvälisesti kolmessa liiketoimintayksikössä: Consulting, Products ja Capital. Consulting kattaa asiantuntijapalvelut useilla liiketoiminta-alueilla. Products tarjoaa IP-pohjaisia palveluita liiketoiminnan tärkeimpiin prosesseihin. Capital palvelee asiakkaita yrityskauppojen ja yritysjärjestelyiden kentällä.

BearingPointin asiakkaina on monia maailman johtavia organisaatioita sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. BearingPointilla on globaali konsulttiverkosto, johon kuuluu yli 13 000 asiantuntijaa ja joka auttaa asiakkaita yli 70 maassa saavuttamaan mittavaa ja kestävää menestystä.

www.bearingpoint.com