Kontulan Oluttehdas sai väkevän kasvurahoituksen

Kontulan Oluttehdas Oy saa osakkaakseen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures Oy:n, joka varmistaa yhtiön tuotteille merkittävän mainonnan ja markkinoinnin tuen. Uusi osakas kirittää Kontulan Oluttehtaan brändien tunnettuutta ja myyntiä kaupallisilla radiokanavilla kuultavalla massamainonnalla.
Uusi Media for Equity -palvelumalli antaa Kontulan Oluttehtaalle mahdollisuuden päästä käsiksi laajoihin suomalaisyleisöihin ja kokea, miten vahva massamarkkinointi vauhdittaa liiketoiminnan kasvua.

Viime vuonna perustettu Kontulan Oluttehdas on kasvanut vahvasti Keijo-olut ja Betonii-lonkero -brändeillään, joita on myyty Suomessa jo yli miljoona tölkkiä. Mietojen alkoholikuomien rinnalle Kontulan Oluttehtaan tytäryhtiö Kontulan Tehdas lanseeraa uuden ja suuren Käyrä-grillimakkaran yli 400 vähittäiskauppaan.

”Olemme rakentaneet hyvin kevyen kiinteän organisaation tuotteidemme ympärille, mutta kumppaniverkostomme on maailmanluokan tasoa. Kotimainen omistus sekä huippuammattimainen tuotanto Suomessa ja lähialueilla, logistiikka ja varastointi tekevät meistä markkinoiden ketterimmän toimijan. Uusi osakkaamme omaa nerokkaan bisnesmallin, joka vapauttaa meiltä markkinointiin varattua kapasiteettia. Sen käytämme niin vahvaan muuhun markkinointiin ja myyntiin kuin kasvuyhtiömme vain kykenee”, kertoo Kontulan Oluttehtaan kauppias Matti Pesonen.

Uusi kotimainen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures näkee Kontulan Oluttehtaassa vahvan menestyspotentiaalin, jota voi ruokkia massamainonnalla.

”Kotimainen päivittäistavarakauppa kaipaa isoihin volyymikategorioihin aktiivisia ja piristäviä haastajia. Kontulan Oluttehtaan ja sen tytäryhtiön Kontulan Tehtaan toimintamalli on ainutlaatuisen kevyt, mutta vahvaan kasvuun skaalautuva. Nopeutamme juomien ja makkaran myynnin kasvua nyt väkevällä Media for Equity -mediasijoituksella”, kertoo 8 Media Ventures Oy:n perustaja Jarkko Nordlund.

Suomessa uusi Media for Equity -palvelumalli antaa kasvuyrityksille mahdollisuuden päästä käsiksi laajoihin suomalaisyleisöihin ja kokea, miten vahva massamarkkinointi vauhdittaa liiketoiminnan kasvua.

”Uskomme tuotteidemme vahvaan mediamainontaan ja tämä uudenlainen mainonnan ja bisnesyhteistyön malli tukee myös kasvutavoitteitamme. Olemme jo jonkin aikaa miettineet ratkaisua ja meille sopivaa kaveria, ja Nordlundin pumppu osoittautui erinomaiseksi ratkaisuksi. Kontulan konsernin arvo asettui ensimmäisen tilikauden jälkeen 2,5 miljoonaan euroon siitäkin huolimatta, ettemme osaa käyttää tietokoneita niin kuin startup-skenessä yleensä on tapana”, iloitsee Matti Pesonen

8 Media Ventures Oy on uusi kotimainen mediapalveluyhtiö, joka keskittyy kuluttajaliiketoimintaa harjoittavien pohjoismaisten kasvuyritysten tuotteiden ja innovaatioiden saattamiseen suuren yleisön tietoisuuteen. Media for Equity -periaatteella toimiva 8 Media Ventures tarjoaa kasvuyhtiöille mediamainontaa kasvattaen yhtiöiden liiketoimintaa tunnettuuden avulla. Yhtiön päämediat Suomessa ovat MTV Oy ja Bauer Media. 8 Media Venturesin perustajina työskentelevät monipuolisen media-, kuluttajamarkkinointi-, teknologia- sekä investointialan taustan omaavat Jarkko Nordlund, Sami Vikback, Tero Ojanperä ja Philip Lindqvist. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä ja Tukholmassa.

Kontulan Oluttehdas Oy on vuonna 2021 perustettu suomalainen firma, jonka ensimmäisen tilikauden myynneistä tilitettiin valtiolle yli miljoona euroa veroja. Vahvoihin brändeihin erikoistunut yritys nousi Keijo-oluella ja Betonii-lonkerolla omalla toimialallaan keskikokoisten yritysten joukkoon. Menestys on toiminut laajentamisen kannustimena ja osoittanut, että toisinkin toimimalla voi onnistua.

Jarkko Nordlund
8 Media Ventures
jarkko@8mediaventures.com

Matti Pesonen
Kontulan Oluttehdas
masa@kontulanoluttehdas.fi

Jarkko Nordlund ja Kontulan Oluttehtaan perustaja Jukka Kurttila iloitsevat uudesta yhtiökumppanuudesta.
Viime vuonna perustettu Kontulan Oluttehdas on kasvanut vahvasti Keijo-olut ja Betonii-lonkero -brändeillään.
"Olimme jo jonkin aikaa miettineet meille sopivaa kaveria, ja Nordlundin pumppu osoittautui erinomaiseksi ratkaisuksi", iloitsevat Kontulan Oluttehtaan Masa Pesonen ja Jukka Kurttila.

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Viro ja Suomi saunoivat maailmanennätyksen13.9.2024 09:15:00 EEST | Tiedote

Saunakansojen yhteinen saunapäivätempaus on hyväksytty viralliseksi Guinnessin maailmanennätykseksi. Kansainvälisenä saunapäivänä 8. kesäkuuta 2024 otettiin ja julkaistiin "Eniten kuvia saunovista ihmisistä Facebookissa yhden tunnin aikana", minkä Guinness World Records on vahvistanut viralliseksi maailmanennätykseksi. Ennätystempauksen FB-ryhmässä julkaistiin saunatunnin aikana 3909 kuvaa, joista maailmanennätykseen hyväksyttiin mukaan 3602.

Getari on uusi Gin&Tonic Helsingistä11.9.2024 09:11:00 EEST | Tiedote

Gin&Tonicin ystävä löytää klassikkodrinkin nyt kaupan lonkerohyllystä, kun The Helsinki Distilling Company loi uuden Getarin. 5,5-prosenttisessa Getarissa maistuu ja tuoksuu kansainvälisesti palkittu Helsinki Dry Gin, jota tukevat luonnollisesta kiniinistä valmistettu tonicvesi ja aito sitruunamehu. Kirkas ja raikas Getari täydentää The Helsinki Distilling Companyn premium-lonkeroiden tuoteperheen nyt kuuteen makuun.

Keidas keskellä kaupunkia vaalii suomalaista saunakulttuuria10.9.2024 09:25:01 EEST | Tiedote

Uuden NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin hyvinvointikeskus Usva by Terhen ammentaa suomalaisesta perinnehoitokulttuurista, pohjoisen luonnosta ja vuodenaikojen kierrosta. Rauhallinen keidas keskellä kaupunkia tarjoaa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja henkistä tasapainoa tukevia elämyksiä. Kokonaisuuteen kuuluu elämyksellinen saunaosasto, jossa voi kokea kylmän ja kuuman terapeuttiseen vaikutukseen perustuvia rituaaleja, itse tehtäviä hoitoja ja ammattilaisten tarjoamia suomen luonnosta ja hoitoperinteistä inspiroituneita day spa -hoitoja.

Red Bull 400 -kilpailun ylivoimaiseen voittoon norjalainen Erik Resell8.9.2024 08:08:00 EEST | Tiedote

Red Bull 400 -ylämäkijuoksukilpailu järjestettiin toistaiseksi viimeistä kertaa Suomessa ja Lahden suurmäessä lauantaina 7.9. Kilpailussa nähtiin yli 1500 juoksijaa, jotka haastoivat itsensä ja Lahden legendaarisen suurmäen. Miesten kilpailun ylivoimaiseen voittoon juoksi jo kolmannen kerran norjalainen Erik Resell lähes puolen minuutin erolla toiseksi tulleeseen Joni Paliniin. Naisten sarjassa voiton nappasi ensimmäistä kertaa kisaan osallistunut lahtelainen Jenni Nieminen.

Viimeinen Red Bull 400 kisataan Lahden suurmäessä lauantaina5.9.2024 14:10:30 EEST | Tiedote

Red Bull 400 on maailman rankin sprintti, joka kilpaillaan Salpausselän suurmäessä toistaiseksi viimeistä kertaa tulevana lauantaina 7. syyskuuta. Ylämäkijuoksun armottomin tapahtuma on järjestetty Suomessa vuodesta 2014 alkaen, ja Lahden iltavalaistussa hyppyrimäessä järjestettävä 10-vuotisjuhlakilpailu onkin kotimaan lisäksi herättänyt suuren mielenkiinnon maailmalla. 1500 kisaan ilmoittautuneen joukossa on lähes 200 edustajaa 30:stä eri maasta. Lahden legendaarista betonia lähtee haastamaan myös mäkiennätyksen haltija ja Suomen Red Bull 400:n kaksinkertainen voittaja Erik Resell.