Kontulan Oluttehdas sai väkevän kasvurahoituksen

Kontulan Oluttehdas Oy saa osakkaakseen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures Oy:n, joka varmistaa yhtiön tuotteille merkittävän mainonnan ja markkinoinnin tuen. Uusi osakas kirittää Kontulan Oluttehtaan brändien tunnettuutta ja myyntiä kaupallisilla radiokanavilla kuultavalla massamainonnalla.

Uusi Media for Equity -palvelumalli antaa Kontulan Oluttehtaalle mahdollisuuden päästä käsiksi laajoihin suomalaisyleisöihin ja kokea, miten vahva massamarkkinointi vauhdittaa liiketoiminnan kasvua.

Viime vuonna perustettu Kontulan Oluttehdas on kasvanut vahvasti Keijo-olut ja Betonii-lonkero -brändeillään, joita on myyty Suomessa jo yli miljoona tölkkiä. Mietojen alkoholikuomien rinnalle Kontulan Oluttehtaan tytäryhtiö Kontulan Tehdas lanseeraa uuden ja suuren Käyrä-grillimakkaran yli 400 vähittäiskauppaan.

”Olemme rakentaneet hyvin kevyen kiinteän organisaation tuotteidemme ympärille, mutta kumppaniverkostomme on maailmanluokan tasoa. Kotimainen omistus sekä huippuammattimainen tuotanto Suomessa ja lähialueilla, logistiikka ja varastointi tekevät meistä markkinoiden ketterimmän toimijan. Uusi osakkaamme omaa nerokkaan bisnesmallin, joka vapauttaa meiltä markkinointiin varattua kapasiteettia. Sen käytämme niin vahvaan muuhun markkinointiin ja myyntiin kuin kasvuyhtiömme vain kykenee”, kertoo Kontulan Oluttehtaan kauppias Matti Pesonen.

Uusi kotimainen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures näkee Kontulan Oluttehtaassa vahvan menestyspotentiaalin, jota voi ruokkia massamainonnalla.

”Kotimainen päivittäistavarakauppa kaipaa isoihin volyymikategorioihin aktiivisia ja piristäviä haastajia. Kontulan Oluttehtaan ja sen tytäryhtiön Kontulan Tehtaan toimintamalli on ainutlaatuisen kevyt, mutta vahvaan kasvuun skaalautuva. Nopeutamme juomien ja makkaran myynnin kasvua nyt väkevällä Media for Equity -mediasijoituksella”, kertoo 8 Media Ventures Oy:n perustaja Jarkko Nordlund.

Suomessa uusi Media for Equity -palvelumalli antaa kasvuyrityksille mahdollisuuden päästä käsiksi laajoihin suomalaisyleisöihin ja kokea, miten vahva massamarkkinointi vauhdittaa liiketoiminnan kasvua.

”Uskomme tuotteidemme vahvaan mediamainontaan ja tämä uudenlainen mainonnan ja bisnesyhteistyön malli tukee myös kasvutavoitteitamme. Olemme jo jonkin aikaa miettineet ratkaisua ja meille sopivaa kaveria, ja Nordlundin pumppu osoittautui erinomaiseksi ratkaisuksi. Kontulan konsernin arvo asettui ensimmäisen tilikauden jälkeen 2,5 miljoonaan euroon siitäkin huolimatta, ettemme osaa käyttää tietokoneita niin kuin startup-skenessä yleensä on tapana”, iloitsee Matti Pesonen

8 Media Ventures Oy on uusi kotimainen mediapalveluyhtiö, joka keskittyy kuluttajaliiketoimintaa harjoittavien pohjoismaisten kasvuyritysten tuotteiden ja innovaatioiden saattamiseen suuren yleisön tietoisuuteen. Media for Equity -periaatteella toimiva 8 Media Ventures tarjoaa kasvuyhtiöille mediamainontaa kasvattaen yhtiöiden liiketoimintaa tunnettuuden avulla. Yhtiön päämediat Suomessa ovat MTV Oy ja Bauer Media. 8 Media Venturesin perustajina työskentelevät monipuolisen media-, kuluttajamarkkinointi-, teknologia- sekä investointialan taustan omaavat Jarkko Nordlund, Sami Vikback, Tero Ojanperä ja Philip Lindqvist. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä ja Tukholmassa.

Kontulan Oluttehdas Oy on vuonna 2021 perustettu suomalainen firma, jonka ensimmäisen tilikauden myynneistä tilitettiin valtiolle yli miljoona euroa veroja. Vahvoihin brändeihin erikoistunut yritys nousi Keijo-oluella ja Betonii-lonkerolla omalla toimialallaan keskikokoisten yritysten joukkoon. Menestys on toiminut laajentamisen kannustimena ja osoittanut, että toisinkin toimimalla voi onnistua.

Jarkko Nordlund
8 Media Ventures
jarkko@8mediaventures.com

Matti Pesonen
Kontulan Oluttehdas
masa@kontulanoluttehdas.fi

Jarkko Nordlund ja Kontulan Oluttehtaan perustaja Jukka Kurttila iloitsevat uudesta yhtiökumppanuudesta.
Viime vuonna perustettu Kontulan Oluttehdas on kasvanut vahvasti Keijo-olut ja Betonii-lonkero -brändeillään.
"Olimme jo jonkin aikaa miettineet meille sopivaa kaveria, ja Nordlundin pumppu osoittautui erinomaiseksi ratkaisuksi", iloitsevat Kontulan Oluttehtaan Masa Pesonen ja Jukka Kurttila.

Suomalainen ruokainnovaatio ratkoo arjen haasteita tuoreella tavalla5.5.2022 13:58:06 EEST | Uutinen

Kuopiolainen KomeroFood kehittää innovatiivisia ratkaisuja arjen haasteiden selättämiseen maistuvasti, terveellisesti ja ympäristöystävällisesti. Komeron kehittämä, valmiiksi pilkotut tuoreet raaka-aineet sisältävä uusi Komero Ateriakippo -annos valmistuu muutamassa minuutissa ravitsevaksi lämpimäksi ateriaksi. Uutuus tuo taukotiloihin ja koteihin valmisruuan, joka on sukkela valmistaa ja yhtä tuoretta ja herkullista kuin itse tehty.

Palvelumuotoilutoimisto Hellon osti teknologiaosaamista Oulusta4.5.2022 10:27:41 EEST | Tiedote

Helsingissä ja Lontoossa toimiva suomalainen Hellon on ostanut enemmistöosakkuuden uudesta oululaisesta suunnittelu- ja teknologiayrityksestä Graend Companysta. Yrityskauppa vahvistaa maailman palkituimman palvelumuotoilutoimiston tarjooman asiakaskokemuksen suunnittelusta myös sen saumattomaan toteutukseen. Tytäryhtiön nimeksi tulee Graend by Hellon ja se jatkaa kaupan jälkeen erillisenä yhtiönä rekrytoiden osaajia Ouluun ja Helsinkiin.

Vaasan ja Chef Lundén täyttävät suomalaisten suosikkileivät28.4.2022 11:13:19 EEST | Tiedote

Leipomoyhtiö Vaasan ja laadukkaisiin, käsin valmistettuihin tuoretuotteisiin erikoistunut Chef Lundén aloittavat yhteistyön, jonka myötä Suomen suosituimmat leivät tulevat tarjolle myös valmiiksi täytettyinä. Kahden alansa johtavan toimijan yhteistyön myötä kauppojen täytettyjen leipien valikoimiin tulee keväällä terveellisemmät, vain tuoreilla raaka-aineilla täytetyt leivät. Laadun takeena on paitsi Chef Lundénin osaaminen, myös ensimmäistä kertaa valmiiksi täytettyinä leipinä nähtävät Vaasan Ruispalat ja Vaasan Täysjyväkauratyynyt.

Vaasan tsemppi -stipendistä hyvät eväät jalkapalloharrastukseen13.4.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Palloliiton maajoukkueiden ja juniorijalkapallon yhteistyökumppani Vaasan perustaa joukkueiden tukemiseen terveellisten elämäntapojen stipendin. Palloliiton koordinoima Vaasan tsemppi on rahallinen tuki joukkueille, jotka osoittavat kiinnittävänsä erityistä huomiota eri ikäluokkien terveellisten elämäntapojen kannustamiseen ja ylläpitoon. Stipendirahastosta jaetaan tänä vuonna hakemusten perusteella 1500 euron tuki 20 yksittäiselle joukkueelle.