Köpcentret med det bästa ryktet finns återigen i Reso

Luottamus & Maine är en årlig undersökning som mäter allmänhetens åsikter om köpcentrens rykte. År 2022 inkluderade undersökningen de 12 största köpcentren i Finland sett till handelsyta och försäljning. Undersökningen besvarades av 2 049 finländare genom en elektronisk enkät i oktober och november. Målgruppen var finländare i åldern 15–65 år. Undersökningen genomfördes av T-Media, ett fristående undersökningsföretag.
– Våra undersökningar visar att ryktet spelar en stor roll för köpcentren och deras popularitet. Det är praktiskt taget omöjligt för ett köpcenter att fungera utan att ha kundernas förtroende, som de visar genom att välja att handla där. Därför är det viktigt att förstå vilka förväntningar människor har på köpcentret och sedan kunna tillgodose dessa förväntningar, berättar Elisa Runsas, specialist på datadrivet ledarskap på T-Media.
Mylly valdes nu till Finlands mest välrenommerade köpcenter för tredje året i rad. Myllys betyg i undersökningen blev 3,67 – det högsta för något köpcenter under de tre senaste åren. Särskilt goda resultat fick Mylly när det gäller butiksutbud, enkelhet och säkerhet.
– Vi på Mylly är otroligt stolta och smickrade över att finländarna för tredje året i rad valt oss som köpcentret med det bästa ryktet i Finland. Resultatet var en positiv överraskning, för vi var beredda på tuff konkurrens och visste att andra köpcenter satsat på förbättringar. Hela branschen utvecklades mycket positivt, säger .
– Myllys rykte ligger nu stabilt på en bättre nivå än någonsin tidigare. Förbättringen är särskilt imponerande med tanke på att ryktesutvecklingen för organisationer i stort uppvisade en sjunkande trend under 2022. Mylly har med andra ord lyckats möta besökarnas förväntningar bättre än genomsnittet. Det är resultatet av ett långsiktigt ryktesarbete som Mylly inriktat på många olika intressentgrupper, summerar Runsas.
1 200 tårtor som tack
För att mäta ett företags rykte undersöker Luottamus & Maine åtta aspekter: innovationer, förvaltning, ekonomi, ledning, interaktion, produkter och tjänster, arbetsplats och företagsansvar. Mylly vill rikta ett särskilt tack till alla butiker, för de spelar en stor roll i att skapa en positiv bild av köpcentret.
– Det är viktigt för oss att alla våra butiker och partner känner sig delaktiga i Myllys framgångar, rykte och kundupplevelse. Årets fantastiska resultat kommer garanterat att sporra hela gemenskapen på Mylly till att utvecklas och bli ännu bättre. Som ett litet tack kommer vi personligen att dela ut 1 200 Runebergstårtor till butikerna.
Konsumenternas förtroende och positiva inställning till köpcentret avspeglades även i försäljningssiffrorna, som i fjol var Myllys högsta någonsin med hela 244 miljoner euro.
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder

Om
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har drygt fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Först i Egentliga Finland: Tre av de hetaste modemärkena öppnar butiker i Mylly – ”Mylly lockar butiker och kunder”15.2.2023 07:55:00 EET | Tiedote
De populära världskända modemärkena Sinsay, Cropp och House är de senaste tillskotten till Myllys butiksmix. Butikerna som öppnar i sommar blir de första i hela Egentliga Finland för dessa varumärken. De nya butikerna höjer Myllys uthyrningsgrad till hela 97 procent och kommer att sysselsätta 35–40 anställda.
Ensimmäisenä Varsinais-Suomessa: Kolme muodin kuuminta brändiä avaa Kauppakeskus Myllyssä – ”Myllyssä on vetovoimaa”15.2.2023 07:55:00 EET | Tiedote
Maailmanlaajuisesti suositut ja tunnetut muotibrändit Sinsay, Cropp ja House ovat tuorein lisä Kauppakeskus Myllyn myymälävalikoimaan. Kesällä avautuvat liikkeet ovat brändien ensimmäiset myymälät koko Varsinais-Suomessa. Uudet liikkeet nostavat Myllyn käyttöasteen peräti 97 prosenttiin. Brändimyymälöihin tullaan palkkaamaan 35–40 työntekijää.
Rekordförsäljning för Affärscentret Mylly16.1.2023 08:00:31 EET | Tiedote
Siffrorna för år 2022 visar en markant ökning av såväl försäljning och besökarantal som genomsnittsinköp jämfört med året innan. Under året som gått har ett flertal nya butiker och tjänsteföretag öppnats i köpcentret. Under 2023 kommer köpcentret att genomföra ett flertal investeringar för att förbättra shoppingupplevelsen.
Kauppakeskus Myllyssä kauppa kävi paremmin kuin koskaan16.1.2023 08:00:05 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn julkistamat vuoden 2022 luvut kertovat merkittävästä myynnin, kävijämäärien ja keskiostoksen kasvusta edelliseen vuoteen verrattuna. Kauppakeskukseen avautui vuoden aikana monia uusia liikkeitä ja palveluita. Vuodelle 2023 on luvassa investointeja kauppakeskuskokemuksen parantamiseen.
Mylly förnyar sin julöppning – en lasershow lyser upp himlen och tomteparad har hundar1.12.2022 10:01:49 EET | Tiedote
Köpcentret Mylly öppnar julsäsongen söndagen den 4 december. För första gången i Myllys historia firas julöppningen med en präktig lasershow i stället för traditionellt fyrverkeri. Det blir också andra nya upplevelser i år, bland annat tomteparad med hundar och en lite annorlunda julverkstad.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum