Korjaussuunnittelija Frontago osaksi A-Insinöörit -konsernia

A-Insinöörit on ostanut korjaussuunnitteluun erikoistuneen Frontagon osakekannan. Yhdistyminen vahvistaa A-Insinöörien taloyhtiöille tarjoamia korjausrakentamisen palveluja pääkaupunkiseudulla.
Osaamiset yhdistämällä saamme enemmän irti olemassa olevista kiinteistöistä ja autamme asiakkaita onnistumaan helpolla kokonaispalvelulla, toteavat Frontagon toimitusjohtaja Juha Hartikka (vas.) ja toimialajohtaja Juha Valtari A-Insinööreistä.

Asunto-osakeyhtiöiden julkisivu- ja peruskorjausten suunnitteluun erikoistunut Frontago on liittynyt yrityskaupalla osaksi A-Insinöörit -konsernia. Yhdistyminen vahvistaa A-Insinöörien otetta pääkaupunkiseudun taloyhtiöiden korjaushankkeista ja asiakkaista.

– Frontago on ammattitaitoinen, toteuttajien arvostama asuin- ja arvokiinteistöjen korjaussuunnittelija, jolla on vahva asiakaskunta ja kumppaniverkostot. Tarjoamme yhdessä taloyhtiöille palvelumallia, jossa yhdistyy peruskorjauksissa tarpeellinen osaaminen kokonaisvaltaisesti ja joka tuo helppoutta ja luotettavuutta asiakkaille, korjausrakentamisen toimialajohtaja Juha Valtari A-Insinööreistä sanoo.

Pääkaupunkiseudulla ja Lahdessa toimiva Frontago työllistää 10 työntekijää ja 5 alikonsulttisopimuksella työskentelevää suunnittelijaa ja konsulttia. Vuodesta 2017 toimineen suunnittelutoimiston palveluihin kuuluvat myös kuntotutkimukset ja projektijohtaminen.

”On mukava työmallikin, kun suunnittelualat istuvat vierekkäin”

Yrityskaupan myötä Frontagon osaajat liittyvät vanhoina työntekijöinä osaksi A-Insinöörien pääkaupunkiseudun 70 hengen monialaista korjaus- ja asiantuntijapalvelut -yksikköä. Myös omistajat jatkavat mukana toiminnassa.

– Yhdistymällä parannamme kykyä ylläpitää tasaista tilauskantaa ja auttaa asiakkaita kokonaisvaltaisella otteella. Osana A-Insinöörejä saamme hankkeiden ja asiakkaiden tueksi kokeneita kollegoja talotekniikasta ja sisäilmasta akustiikkasuunnitteluun. On mukava työmallikin, kun suunnittelualat istuvat vierekkäin, suunnittelujohtajana A-Insinööreissä jatkava Frontagon toimitusjohtaja Juha Hartikka toteaa.

Frontagon korjaushankkeita Helsingissä ovat mm. Bostads Ab V Chaussenin (Mannerheimintie 31), Fastighets Ab Armiron (Meritullinkatu 1), As Oy Hiihtäjän (Hiihtäjäntie 4) ja sekä olympiakylän suojelukohde As Oy Untamontie 10:n julkisivusaneeraukset.

Yrityskauppa toteutui 1.3.2023. Frontagon toiminta jatkuu nykyisellä nimellä A-Insinöörit -konsernin tytäryhtiönä. Fuusio A-Insinöörien korjausrakentamisen toimialayhtiöön on tarkoitus toteuttaa vuodenvaihteessa 2023–2024.

Frontago Oy

• Korjaushankkeiden suunnitteluun erikoisosaaja. Palveluihin kuuluvat myös kuntotutkimukset ja projektijohtaminen.
  • Henkilöstöä 10 sekä alikonsulttiverkosto, liikevaihto 2 milj. euroa (2022).
  • Vankka kokemus pääkaupunkiseudun ja kehyskuntien asuin- ja arvokohteiden korjaushankkeista sekä julkisivuremonteista asunto-osakeyhtiöille, rakennusliikkeille, kiinteistösijoittajille, kunnille ja kaupungeille.
  • Perustettu 2017.
  • Toimipisteet Vantaalla ja Lahdessa.
  • Verkkosivut Frontago.fi

Juha Valtari, toimialajohtaja, korjaussuunnittelu ja asiantuntijapalvelut, A-Insinöörit
juha.valtari@ains.fi

Juha Hartikka, suunnittelujohtaja, Frontago – osa A-Insinöörejä