Korona siivitti suomalaisen helikopteriyhtiön nousuun

Kuluneena talvena aloitettu Helsinki Citycopter-helikopteripalvelu on saavuttanut pandemian aiheuttamien matkustusrajoitusten myötä kotimaisille liike- ja tilauslennoilleen lentävän lähdön. Yhtiö operoi asiakaslentojaan kolmella helikopterilla joko Helsinki-Vantaan tilauslentoterminaalista, kaupunkikeskustojen satunnaisilta laskeutumispaikoilta tai tarvittaessa asiakkaiden kotipihoilta käsin. Helsinki Citycopter parantaa liikenneyhteyksiä pääkaupunkiseudun ja maakuntien välillä sekä tarjoaa nopean ja vaivattoman pääsyn kohteisiin, joihin Suomen muu lentoverkosto ei yllä.

”Koronan keskellä huomasimme, että yksilölliselle palvelulle on Suomessakin tarvetta.  Ensimmäiset lennot myytiin heti loppuun. Kilpailuvalttejamme tilauslentoja varten suunnitellun modernin kaluston lisäksi ovat liikelentotoiminnan ja huippulaadukkaan palvelun yhdistelmä. Lento kopterilla voi alkaa vaikka asiakkaan kotipihalta ja kaupungin keskustan laskeutumispaikalta”, kertovat Helsinki Citycopterin perustajat Joonas Nurmi (vas) ja Ari Kallinen. Kuva: Helsinki Citycopter
”Koronan keskellä huomasimme, että yksilölliselle palvelulle on Suomessakin tarvetta. Ensimmäiset lennot myytiin heti loppuun. Kilpailuvalttejamme tilauslentoja varten suunnitellun modernin kaluston lisäksi ovat liikelentotoiminnan ja huippulaadukkaan palvelun yhdistelmä. Lento kopterilla voi alkaa vaikka asiakkaan kotipihalta ja kaupungin keskustan laskeutumispaikalta”, kertovat Helsinki Citycopterin perustajat Joonas Nurmi (vas) ja Ari Kallinen. Kuva: Helsinki Citycopter

Helsinki Citycopterin tavoitteena on tuoda helikopteripalvelut entistä laajemman yleisön saataville. Palvelu tarjoaa yksityisten tilauslentojen lisäksi asiakkaille mahdollisuuden varata matkustajapaikkoja myös ennalta valituille lennoille. Vastaavat helikopteripalvelut ovat tuttuja kansainvälisistä metropoleista.

”Testasimme toimintaamme elokuussa vuokraamalla kahta turbiinihelikopteria ja konseptoimalla niille helppokäyttöisen palvelun. Koronan keskellä huomasimme, että yksilölliselle palvelulle on Suomessakin tarvetta, sillä ensimmäiset lennot myytiin heti loppuun. Talvikautena operoimme lähes kaksi sataa lentoa ja kesäksi odotuksemme vain kasvavat. Käyttämillämme helikoptereilla pystytään operoimaan useampia matkustajia hyvinkin pitkälle. Niiden toimintasäde ilman välilaskua on jopa 600 kilometriä, joten sillä tavoittaa suuren osan Suomea vain kymmenissä minuuteissa”, kertoo Helsinki Citycopterin Joonas Nurmi ja lisää, että kopterin laskeutumispaikaksi riittää 20X20 metrin kokoinen tasainen maa-alusta.

Helikopteri täydentää lentoverkostoa

Helikopteriyhtiön tavoitteena on tuoda korkeatasoiset helikopterilennot entistä laajemman asiakasryhmän saataville, kehittää uusia kotimaisia matkailualan palveluita ja samalla lisätä Suomen vetovoimaa kansainvälisenä matkailukohteena. Tilauslennot helikopterilla mahdollistavat asiakkaille matkustamisen oman aikataulunsa mukaan myös normaalien reittiyhteyksien ulkopuolelle. Helsinki Citycopter tarjoaa Helsinki-Vantaalta matkustaville ja sinne saapuville matkailijoille myös transfer-lennot, jolla asiakas pääsee helikopterilla kotoaan suoraan lentokoneeseen lentoasemalla sisällä käymättä. Rajamuodollisuudet, matkatavaroiden kirjaus ja koronatodistusten tarkastaminen tapahtuvat liikelentoterminaalissa, mikä mahdollistaa vaihdon helikopterista lentokoneeseen nopeimmillaan jopa 15 minuutissa.

VIP-palvelujen kysyntä lisääntyy myös Suomessa

Helsinki Citycopterin palvelukonseptin ovat ideoineet ja perustaneet pitkän uran ilmailualan esimies-, koulutus- ja kehitystehtävissä omaavat Joonas Nurmi ja ammattilentäjä Ari Kallinen. Nurmi toimi Finnairilla koronapandemian tuomiin henkilöstövähennyksiin saakka purserina, asiakaspalvelun kehityksessä ja hallinnollisissa esimiestehtävissä. Hänellä on myös lisäksi tarjonnut henkilö- ja yritysasiakkaille korkealuokkaisia concierge-palveluita. Tarkastuslentäjän valtuutuksen omaava Ari Kallinen on Scanwings Oy:llä lentotoiminnan johtaja sekä lennonopettaja lentokoneilla ja helikoptereilla.

”Korona lopetti paitsi perinteiset lennot, myös omat työni sinivalkoisilla siivillä ainakin toistaiseksi. Työttömyyttä oli vaikea hyväksyä, joten ryhdyimme kansainvälisiin liikelentoihin erikoistuneen kapteeni Kallisen kanssa selvittämään mahdollisuuksia perustaa Suomeen sellainen lentopalvelu, joka toimisi terveysturvallisesti paitsi pandemian aikana, löytäisi paikkansa myös koronan jälkeen”, taustoittaa Joonas Nurmi ja jatkaa: ”Suomesta on puuttunut luksuspalveluihin ja tilauslentoihin vahvasti profiloitunut moderni helikopteripalvelu, joka täydentäisi perinteisten lentoyhtiöiden tarjontaa. Tehokkailla turbiinihelikopterilla pystyy tarjoamaan uudenlaisia jatkoyhteyksiä kansainvälisille reittilennoille entistä monipuolisemmin, operoida turvallisesti suoraan saaristoon tai paikkoihin, joihin muuten ei pääse.”

Uusin ja nopein helikopterikalusto

Helsinki Citycopter operoi lennot yhteistyössä helikopterioperaattori Heliwest Oy:n kanssa. Yhtiön kalustona on modernit Airbus H125, EC120 ja Robinson R44 helikopterit, joiden matkustajamäärät ovat 3-5 henkilöä.

”Kilpailuvalttejamme tilauslentoja varten suunnitellun modernin kaluston lisäksi ovat vankka kokemus liikelentotoiminnasta ja ensiluokkainen palvelu. Kellukkeilla varustetut kopterimme mahdollistavat lennot myös meren päällä ja Ahvenanmaalle. Suurista tapahtumista tuttujen yleisölennätysten sijaan tarjoammekin yksilöllistä ja turvallista matkustuskokemusta, jolle korona loi kotimaisen kysynnän. Useat asiakkaamme ovat kokeilleet palvelua toteutumattoman ulkomaanmatkan sijaan ja yllättyneet, että myös Suomessa voi toteuttaa ainutlaatuisia elämyksiä. Lentokentistä riippumaton helikopteri myös täydentää Suomen lentoverkostoon viime vuosina syntyneitä aukkoja, sillä lentoja maakuntiin on vähennetty ja useita kenttiä suljettu”, lisää Helsinki Citycopterin toinen perustaja Ari Kallinen.

Helsinki Citycopter on mukana Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -ohjelmassa ja Helsingin kaupungin vastuullista matkailua edistävässä kumppanuusverkostossa.

Joonas Nurmi, Aerocom Oy, Helsinki Citycopter
+358 400 772 692, varaukset +358 10 200 7950
joonas.nurmi@helsinkicitycopter.com
info@helsinkicitycopter.com

Helsinki Citycopter operoi asiakaslentojaan kolmella helikopterilla joko Helsinki-Vantaan tilauslentoterminaalista, kaupunkikeskustojen satunnaisilta laskeutumispaikoilta tai tarvittaessa asiakkaiden kotipihoilta käsin. Lentokentistä riippumaton helikopteri parantaa liikenneyhteyksiä pääkaupunkiseudun ja maakuntien välillä sekä mahdollistaa nopean ja vaivattoman pääsyn kohteisiin, joihin Suomen muu lentoverkosto ei yllä. Kuva: Helsinki Citycopter
Joonas Nurmi, Helsinki Citycopter.
Ari Kallinen, Helsinki Citycopter.

Suomalainen sähköskuuttiyhtiö konseptoi mikroliikkuvuuden palveluksi17.5.2021 10:52:37 EEST | Tiedote

Suomalainen Augment Bike Oy on konseptoinut sähköisen mikroliikkuvuuden nopeasti kansainvälistyväksi palvelutuotteeksi. Augment.eco tarjoaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköisen potkulaudan alan ensimmäisenä toimijana saumattomalla huoltopalvelumallilla. Vuonna 2020 aloittanut Augment.eco on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa ja Ranskassa. Seinäjoella ja Itävallan Stuhlfeldenissä huolto- ja logistiikkakeskuksia ylläpitävä Augment.eco -palvelu lanseerataan kesällä Italiassa.

Vaasan StreetFood SOFT BUN on pehmeästi paras burgerisämpylä22.4.2021 10:51:06 EEST | Tiedote

Tulevan kesän merkittävin Street Food -uutuus laajassa vähittäiskauppajakelussa on Vaasan SOFT BUN. Se on ainutlaatuisen pehmeä ja kuohkea potato bun -hampurilaissämpylä, joka nostaa burgerin täytteiden maut ansaitsemaansa asemaan. Aidon amerikkalaisen perunasämpyläreseptin mukaan leivottu suomalainen sämpyläuutuus muuttuu paahdettaessa superpehmeäksi ja ilmavaksi tarjoten hampurilaiselle kestävän ja imukykyisen, käsissä helposti pideltävän rungon.

Suomen suurin burgeriterassi tuo hampurilaismestarit ja jalkapallon EM-kisat Rautatientorille15.4.2021 13:51:07 EEST | Tiedote

Toissa kesänä suosiollaan yllättänyt ensimmäinen Burger Lovers -ruokatapahtuma järjestetään pandemian aiheuttaman välivuoden jälkeen taas kesäkuussa. Koronarajoitusten vuoksi tapahtuman muoto vaihtuu avoimesta ruokafestivaalista Suomen suurimmaksi burgeriravintolaksi, jonka keittiöistä vastaavat maamme arvostetuimmat hampurilaisravintolat ja burgereihin erikoistuneet keittiömestarit. Burger Lovers -jättiravintola aukeaa Helsingin Rautatietorille 11. kesäkuuta ja on avoinna joka päivä 21.6. saakka. Terassiravintolan suurilta näytöiltä voi seurata jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluita, eli myös Suomen Huuhkaja-miehistön ensiesiintymistä jalkapallon arvokisoissa.

Naughty BRGR onnistui ravintolasulkutempauksessaan: 30 000 burgeria ennätysajassa23.3.2021 12:54:34 EET | Tiedote

Keittiömestari Akseli Herlevin perustamat Naughty BRGR -ravintolat ovat pitäneet keittiönsä toiminnassa ja henkilökuntansa töissä maaliskuun 8. päivänä alkaneesta ravintolasulusta lähtien. Ravintolayhtiö tavoitteli valmistavansa ja myyvänsä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn sulun aikana 30 000 hampurilaista. Kunnianhimoinen tavoite täyttyi jo kahdessa viikossa ja samalla Naughty BRGR rikkoi myyntiennätyksensä. Herlevi arvioi suosion perustuvan ihmisten talkoohengen ja laadukkaan tuotteen lisäksi koronaturvalliseen palveluun sekä kotiin saakka laatunsa pitävien annosten toimitusketjuun.

Kirjailijat antavat teoksilleen äänensä radiossa2.3.2021 12:26:08 EET | Tiedote

Suomalaisen nykykirjallisuuden suosituimpiin tähtiin kuuluvat Max Seeck, Henriikka Rönkkönen ja Kale Puonti tuovat teoksensa suuren yleisön kuultavaksi suorissa radiolähetyksissä maaliskuussa. Myös Samu Haber osallistuu Suplan lukuhetkeen lukemalla ääneen omaa elämäkertaansa. Lukuhetkien tarkoitus on kannustaa kuluttajia kirjallisuuden pariin ja ne lähetetään Radio Rockin, Radio Suomipopin ja Me Naiset Radion taajuuksilla maaliskuun jokaisena lauantaina.