Kaakkois-Suomen ELY-keskus

Koronakriisi haastoi – palvelutyytyväisyystulokset kertovat myös Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen asiakkaiden tyytyväisyydestä

Jaa
Vuosi 2020 oli koronakriisin tuomien haasteiden takia poikkeuksellinen niin asiakkaille kuin ELY-keskuksille ja KEHA-keskukselle. Koronakriisi haastoi virastojen toimintaa merkittävästi ja vaati sopeutumista palveluissa ja työskentelytavoissa.
Kaikkien palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen 2018-2020 Kaakkkois-Suomen ELY-keskuksen osalta.
Kaikkien palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen 2018-2020 Kaakkkois-Suomen ELY-keskuksen osalta.

ELY-keskusten kautta suunnatun koronarahoituksen järjestäminen yrityksille neuvontapalveluineen vaati voimakasta resurssien keskittämistä. Pandemian takia asiakas- ja sidosryhmäyhteistyö muuttui lähes kokonaan tietoverkkojen kautta tapahtuvaksi. Omien toimintojen digitalisoinnissa otettiin melkoinen kehitysloikka.

Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen asiakkailta saamien ”palvelu kokonaisuudessaan” -arvosanojen keskiarvo oli kaikkien palvelujen osalta 4,37 (asteikolla 1 - 5). Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat edellisvuoden tapaan palvelun ystävällisyyteen ja asiantuntemukseen. Myös tyytyväisyydessä asian käsittelynopeuteen on nähtävissä pientä nousua.

Vuoden puolivälissä tehtyyn erilliseen koronarahoituksen palvelutyytyväisyyskyselyyn saatiin Kaakkois-Suomessa 75 vastausta. Poikkeusrahoitus oli suunnattu enintään viisi henkilöä työllistäville pienyrityksille. Tämän vastaajajoukon kokonaistyytyväisyys koronarahoitukseen oli 4,00 (asteikolla 1 - 5). Haasteita koettiin eniten yleisesti hakemiseen liittyvän tiedon löytymisessä ja terminologian hankaluudessa. 

Kyselyssä seurataan vuosittain kuudentoista järjestämisvastuussa olevan viraston tai valtakunnallisen palvelun onnistumisesta 50 eri palvelun tuottamisessa ELY-alueilla. Tulokset auttavat asiakkaiden tuntojen ja kokemusten keräämisessä antaen tietoa kehittämistarpeista. Samalla ne toimivat tärkeänä mittarina kansallisen tason palvelukyvyn seurantaan.  

Arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Lisäksi toteutettiin erillinen koronarahoitukseen liittynyt palvelutyytyväisyyskysely. Valtakunnallisten tulosten aikaansaamiseksi ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen kyselyiden tulokset yhdistettiin palveluittain. Palvelutyytyväisyyskyselyihin saatiin vuonna 2020 yhteensä noin 5600 vastausta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Johtaja Satu Mäkelä, Kaakkois-Suomen ELY-keskus, puh. 0295 029 147, satu.m.makela@ely-keskus.fi

Kuvat

Kaikkien palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen 2018-2020 Kaakkkois-Suomen ELY-keskuksen osalta.
Kaikkien palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen 2018-2020 Kaakkkois-Suomen ELY-keskuksen osalta.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kaakkois-Suomen ELY-keskus
Kaakkois-Suomen ELY-keskus
Kauppamiehenkatu 4 (PL 1041)
45101 Kouvola

0295 029 000http://www.ely-keskus.fi/kaakkois-suomi

Kaakkois-Suomen ELY-keskus on valtion viranomainen, joka edistää alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa. ELY-keskus hoitaa elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen, liikenteeseen ja infrastruktuuriin sekä ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä.

Kaakkois-Suomen ELY-keskus kehittää ja tukee taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia. ELY-keskus toimii tiiviissä yhteistyöverkostossa alueen, kansalaisten, yritysten, yhteisöjen ja muiden toimijoiden hyväksi tavoitteenaan elinvoimainen, kestävä ja saavutettava Kaakkois-Suomi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kaakkois-Suomen ELY-keskus

Sateiset ja koleat säät ovat pitäneet kaakon leväesiintymät vähissä26.6.2025 15:08:46 EEST | Tiedote

Pilvinen, epävakainen ja ajankohtaan nähden viileä sää pitävät sinileväesiintymiä alhaisina Kaakkois-Suomessa. Kuluvalla viikolla leväseurannan sisävesien havaintopaikoista Lappeenrannan Haapajärvellä on havaittu hieman levää. Rannikkoalueella Virolahden Rautalanselällä havaittiin keskiviikkona runsaasti levää ja mahdollisesti ulompana Virolahden edustalla on lievä tai kohtalainen leväesiintymä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye