Korvaavat bussit 573X, 575X ja 615X kuljettavat Kehäradan matkustajia

Kehäradalla on sähkökatkos, ja Vantaankoski-Hiekkaharju-välillä ei ole junaliikennettä. Vian kestosta ei ole tietoa. I ja P -junat kulkevat Helsingin ja Vantaankosken välillä. Hiekkaharju-Helsinki-välillä ei ole I- ja P-junaliikennettä. K-junat liikennöivät N-junina.

Tikkurila-Lentoasema välillä liikennöi korvaava bussi 575X. Tikkurilassa bussin lähtölaituri on numero 5. Lentoasemalla terminaali 1:ssä bussi lähtee laiturista 12 ja terminaali 2:ssa lähtölaiturista 25. 575X kulkee noin 15 minuutin välein.

Linjalla 615 on alkamassa lisäliikenne 615X-tunnuksella Lentoaseman ja Rautatientorin välillä. Rautatientorilla bussit lähtevät laiturista 12. Lentoasemalla bussit lähtevät terminaalissa 1 laiturista 12 ja terminaalissa 2 laiturista 25.

Korvaava bussi 573X on alkanut liikennöidä Vantaankosken ja Lentoaseman välillä ja pysähtyy Vantaankoskella, Vehkalassa, Kivistössä, Aviapoliksessa ja Lentoasemalla. Liikennöinnissä pyritään 10-15 minuutin vuoroväliin.

HSL:n matkalipuntarkastajat ohjaavat matkustajia Kehäradan asemilla Tikkurilassa, Hiekkaharjussa, Leinelässä, Lentoasemalla, Aviapoliksessa, Kivistössä, Vehkalassa ja Vantaankoskella.

Lisätietoja:
HSL:n viestinnän päivystäjä, puhelin 040 163 2818

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 600 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 4.5.20214.5.2021 15:05:30 EEST | Tiedote

Joukkoliikenteen suunnitteluun liittyvien tehtävien puitejärjestelyhankinta Hallitus päätti suunnittelutehtävien toimittajista kolmeen osaan jaetussa suunnittelukilpailussa. Kokonaistaloudellisen tarjousvertailun perusteella valitut toimittajat ovat: osa 1) Suunnittelutehtävät: Ramboll Finland Oy, Sitowise Oy, Sweco Infra and Rail Oy ja WSP Finland Oy, osa 2) Infrastruktuuri: Ramboll Finland Oy, Sitowise Oy, Sweco Infra and Rail Oy ja WSP Finland Oy ja osa 3) Vaikuttavuustarkastelut: Flou Oy, Ramboll Finland Oy, Sitowise Oy, Sweco Infra and Rail Oy ja WSP Finland Oy. Puitesopimukset ovat voimassa enintään 5 vuotta ja kokonaiskustannukset ovat noin 1,8 miljoonaa euroa (ilman alv.). Linkki pöytäkirjaan Syysliikenteen säästöt bussiliikenteessä Hallitus päätti hyväksyä bussiliikenteen säästöperiaatteet talviliikennekaudelle 2021-2022. Säästöt kohdentuvat laaja-alaisesti koko HSL-alueen liikenteeseen. Säästöjä syntyy muun muassa nopeutuneista ajoajoista, ruuhka-ajan tarjonnan supistamisesta

HSL ja Traficom kutsuvat koko Suomen Kävelykilometrikisaan15.4.2021 11:33:16 EEST | Tiedote

HSL sekä Liikenne- ja viestintävirasto Traficom kutsuvat kaikki suomalaiset kävelemään. Valtakunnallinen Kävelykilometrikisa käydään 1.5.–31.10. Kisa on kaikille avoin ja osallistua voi yksin tai porukalla. Joukkueilmoittautuminen avataan 15.4. Tänä vuonna yhteistyötä tehdään myös valtakunnallisen Kävelykipinä-tempauksen kanssa, jonka suojelijaksi on lupautunut Suomen tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

HSL:n hallituksen päätöksiä 13.4.202113.4.2021 14:46:38 EEST | Tiedote

Esitys kunnille joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamisesta vuodelle 2022 Hallitus päätti ehdottaa HSL:n jäsenkunnille ja Uudenmaan ELY-keskukselle rakennettavia joukkoliikenteen pienkohteita, joita varten ne varaavat määrärahoja vuodelle 2022. Mukana on muun muassa runkobussilinjojen infran parannuksia ja sähköbussien latausasemia. Linkki kokousasiaan Asiakkaiden suositteluhalukkuus joukkoliikenteessä maaliskuussa 2021 Hallitus päätti merkitä tiedoksi asiakkaiden suositteluhalukkuuskyselyn, eli NPS-kyselyn, tulokset maaliskuulta 2021. HSL:n NPS-luku oli 24, mikä vastaa hyvää tulosta. Vastaajista 45 prosenttia suosittelisi HSL:n palveluita – suosittelijoiden osuus on HSL:n mittaushistorian korkein. NPS-luku nousi joulukuun 2020 tuloksesta, jolloin luku oli 20. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki kokousasiaan