Kosan Gas Finland Oy ostaa suomalaisen GasOne Oy -nestekaasuyhtiön

Kosan Gas, yksi Pohjoismaiden johtavista nestekaasuyhtiöistä, laajentaa nyt liiketoimintaansa Suomessa ostamalla GasOne Oy:n. Paluu kaasupullomarkkinoille tekee siitä yhden johtavista nestekaasua sekä irtotavarana että kaasupulloissa ympäri Suomea toimittavista yrityksistä.

Pohjoismainen nestekaasuyhtiö Kosan Gas laajentaa liiketoimintaansa strategisella yritysostolla Suomessa. Hankittu GasOne-yhtiö toimittaa pullokaasua B2B-asiakkaille sekä lukuisille jälleenmyyjille ja vähittäismyyjille eri puolilla Suomea. Yrityskauppa osoittaa Kosan Gasin sitoutumista nestekaasualalle ja vahvistaa sen nykyistä asemaa Suomen B2B-markkinoilla ja merkitsee paluuta vähittäismarkkinoille 54 vuoden poissaolon jälkeen.

Nykyään Kosan Gas toimittaa pullokaasua yli 1 500 jälleenmyyjälle Tanskassa ja sillä on yli 5 000 B2B-asiakasta eri puolilla Pohjoismaita, myös Suomessa. GasOnen hankinnan myötä Kosan Gasista tulee myös yksi Suomen johtavista nestekaasutoimittajista, joka toimittaa sekä pullo- että bulkkikaasua ympäri maata.

Kosan Gasilla on yli 90 vuoden kokemus nestekaasualalta. Maailmanlaajuiseen energiayhtiöön UGI Corporationiin ja sen tytäryhtiöön UGI Internationaliin kuuluva Kosan Gas hyödyntää maailmanlaajuista verkostoaan varmistaakseen, että asiakkaat hyötyvät Kosanin laadukkaista tuotteista, vahvasta asiakaspalvelusta, toimitusvarmuudesta sekä sitoutumisesta asiakkaiden auttamiseen vihreässä siirtymässä.

Lisätietoja antavat:
Dan Olin, myynti- ja tekninen johtaja, Kosan Gas
Sähköposti dan.olin@kosangas.fi

Sanne Møller Nielsen, Strategic Marketing & Pricing Director, UGI International
puh. +45 4030 7746
Sähköposti sanne.m.nielsen@kosangas.dk

Äyritie 18

Kosan Gas
Kosan Gas on Pohjoismaiden johtavia nestekaasun jakelijoita. Neljässä maassa toimivien yritysten kautta Kosan Gas palvelee yli 5 000 yritysasiakasta Pohjoismaissa. Kosan Gas on ollut UGI Internationalin tytäryhtiö vuodesta 2010. UGI International kuuluu maailman johtaviin nestekaasun jakelijoihin; se on UGI Corporationin tytäryhtiö, joka toimii 17 Euroopan maassa ja joka palvelee noin 615 000 loppukäyttäjästä koostuvaa asiakaskuntaa. UGI International toimii useilla tavaramerkeillä, kuten AmeriGas, Antargaz, AvantiGas, DVEP Energie, Flaga, Kosan Gas ja UniverGas. Vuonna 2020 UGI International toimitti useilla toimialoilla – kuten kaupalliset ja teolliset markkinat, asuin-, maatalous-, autogas- ja aerosolimarkkinat – toimiville asiakkailleen 1,7 miljoonaa tonnia nestekaasua. www.kosangas.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi