Wolfcom

Kotimaiset vaatealan toimijat keksivät ystävämyynnin uudelleen

Jaa
Suomalaiset tekstiili- ja vaatetusalan toimijat ovat koronakriisin myötä haastavassa tilanteessa. Asiakkaiden pysytellessä kotioloissa on myös vaatekauppa pysähtynyt. Tilanteen piristämiseksi kotimainen erävaatettaja Sasta ideoi yhdessä kenkiin erikoistuneen Saint Vacantin ja miestenvaatettajan Frennin kanssa ystävämyyntitempauksen, jolla kannustetaan kuluttajia ostoksille lisäarvoa tuottamalla. Tempauksen pohjana on Sastan viimevuotinen 50-vuotisjuhla, jossa korostettiin kotimaista designia ja suomalaisia laadukkaita toimijoita.
”Ystävämyynnin ajatus on yksinkertainen: tarjoamme seuraaville viidelle Saint Vacantin kengät ostaneille Sastan klassisen, yli 250 euron arvoisen Pointer-takin kaupan päälle. Muut voivat helposti tehdä samoin omilla tuotteillaan ja siten tuottaa hyvää mieltä ja lisäarvoa kaikille. Pääsemme yhdessä eteenpäin kestävää laatua kierrättäen”, kannustaa Sastan Juha Latvala (vas.). Mukana #yhdessäkauppaa -kampanjaa rakentamassa myös FRENNin Jarkko Kallio (oik.) ja Saint Vacantin Jani Gerkman (etänä).
”Ystävämyynnin ajatus on yksinkertainen: tarjoamme seuraaville viidelle Saint Vacantin kengät ostaneille Sastan klassisen, yli 250 euron arvoisen Pointer-takin kaupan päälle. Muut voivat helposti tehdä samoin omilla tuotteillaan ja siten tuottaa hyvää mieltä ja lisäarvoa kaikille. Pääsemme yhdessä eteenpäin kestävää laatua kierrättäen”, kannustaa Sastan Juha Latvala (vas.). Mukana #yhdessäkauppaa -kampanjaa rakentamassa myös FRENNin Jarkko Kallio (oik.) ja Saint Vacantin Jani Gerkman (etänä).

”Halusimme juhlavuotenamme kiinnittää yleisesti huomiota suomalaisen vaatetusalan osaamiseen ja sen jatkuvuuden tärkeyteen, joten juhlistimme merkkipaaluamme nostamalla esiin muita alamme kotimaisia toimijoita. Juhlavan sanomamme merkitys on tänä keväänä noussut tärkeämmäksi kuin koskaan. Haluamme tässä haastavassa tilanteessa pistää ulkoisille tekijöille kuitenkin hanttiin perisuomalaisella jääräpäisyydellä, mutta emme pysty siihen yksin”, kertoo Sastan toimitusjohtaja Juha Latvala ja jatkaa: ”Nyt, jos koskaan, on aika puhaltaa yhteiseen hiileen – turvallisesti vuorotellen. Siksi haluaisin nähdä, että suomalaiset kuluttajat ja alamme toimijat tekisivät yhdessä kauppaa.”

Sastan yhdessä Saint Vacantin ja Frennin alulle paneman kiertävän kannustepalkinnon periaate on yksinkertainen: osta yhdeltä kotimaiselta brändiltä uusi tuote, niin voit saada toiselta brändiltä kaupantekijäislahjan.

”Tulemme piristämään suomalaisen muodin liikkumista #yhdessäkauppaa-kampanjalla, jossa mukana olevat antavat omasta mallistostaan kaupanpäällislahjan sille, joka ostaa jonkin toisen kampanjassa mukana olevan suomalaisen tuottajan tuotteen. Kutsumme kaikki hienot ja kestävät Suomi-brändit rohkeasti mukaan tekemään yhdessä kauppaa”, jatkaa Jarkko Kallio Frenniltä ja lisää: ”Kun suomalainen kuluttaja ostaa suomalaisen yrityksen tuotteen suomalaisesta kaupasta, jää sen arvosta noin 83 % Suomeen. Tämä siitäkin huolimatta, vaikka itse tuote olisi valmistettu muualla, kuten esimerkiksi vastuullisesti lähituotantona Baltian tai muussa EU-maissa.”

Kiertävän palkinnon tarkoitus on kannustaa suomalaisia kuluttajia ympäristön kannalta kestäville, hyvältä tuntuville ja siltä myös näyttäville ostoksille.

”Haluamme kaupanpäällistempauksella kannustaa kuluttajia paitsi valitsemaan laadukasta ja yksilöllistä kotimaista lifestyle-designia ja muotia, mutta saamme samalla oivan keinon saattaa varastoissamme olevia ylimääräisiä yksittäiskappaleita kiertoon ja käyttöön. Suurimmalta osalta Suomalaisilta design-alan yrityksiä löytyy varastoistaan näytteitä, klassikoita tai jostain syystä myymättä jääneitä edelliskauden kappaleita, jotka ovat edelleen arvokkaita ja laadukkaita”, kertoo Saint Vacantin Jani Gerkman.

Mukaan Yhdessä kauppaa -kampanjaan ovat ilmoittautuneet Sastan, Saint Vacantin ja FRENNin lisäksi jo Costo, Purewaste, Kasperi, Hálo, Arela, Terhi Pölkki ja Papu Design. Kampanjan logon ja ilmeen on suunnitellut muotoilutoimisto Keskiö. Kaikkia suomalaisia muoti- ja tekstiilialan yrityksiä kannustetaan osallistumaan kampanjaan.

Sasta

Kotimainen perheyhtiö Sasta on varustanut ihmisiä Pohjois-Karjalan erämaista Etelämantereelle jo yli 50 vuoden kokemuksella. Vuonna 1969 Nurmeksessa syntyneen Sastan tarina sai alkunsa yksinkertaisesta tarpeesta pärjätä karuissa luonnonoloissa. Tuotemerkki syntyi perustajansa Urpo Saastamoisen oivalluksesta suunnitella ja ommella itselleen sarkainen metsästyspuku, jolle ilmeni pian kysyntää myös muiden metsästäjien keskuudessa. Sasta kehittää edelleen parhaita mahdollisia tuotteita haastaviin oloihin, joissa käyttäjän on voitava luottaa vaatteisiinsa sataprosenttisesti.

Saint Vacant

Kotimainen Saint Vacant on valmistanut kenkiä ja nahkatuotteita laatutietoisille jo vuodesta 2005 lähtien. Vähemmän on enemmän ja mallistoon kuuluu vain viisi tuotetta - ne tärkeimmät kenkämallit, jotka jokaisen miehen olisi hyvä omistaa. Tämä lähestymistapa haistattaa pitkät kertakäyttökulttuurille, kehottaa harkitsemaan mihin rahansa laittaa ja pitämään hyvää huolta omistamistaan tavaroista - varsinkin kengistä.  Tuotteiden rakenteet on suunniteltu mahdollisimman korjattaviksi, kaikki logistiikka toteutetaan maakuljetuksin eikä muovia käytetä pakkauksissa. Suomessa kehitetyt Saint Vacant -miestenjalkineet valmistetaan Portugalissa, Goodyear welted -menetelmällä eurooppalaisista materiaaleista.

FRENN

Antti Laitinen ja Jarkko Kallio perustivat FRENNin Helsingissä vuonna 2013 tarpeesta uudistaa suomalaista miestenvaatetta kohti rentoa tyylikkyyttä, rehellistä laadukkuutta ja läpinäkyvyyttä. FRENN helpottaa modernin miehen elämää luomalla yhden monikäyttöisen ja pitkäikäisen vaatekaapin, joka toimii päivän eri tilanteissa. Jatkuvat ja ajattomat klassikkotuotteet ovat vaatekaapin perusta, johon on helppo yhdistellä kauden uutuuksia. Laadukkaat ja eko-sertifioidut eurooppalaiset materiaalit sekä vastuullinen lähituotanto Baltian alueella takaavat sen, että FRENNin vaatteet näyttävät ja tuntuvat hyvältä pitkään.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja kuvauslainapyynnöt
Juha Latvala, Sasta Oy, 050 555 9182, juha@sasta.fi
Jarkko Kallio, Frenn Helsinki Oy, 050 3412887, jarkko@frennhelsinki.com
Jani Gerkman, Saint Vacant Oy, 050 352 0343, sales@saintvacant.com


Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kuvat

”Ystävämyynnin ajatus on yksinkertainen: tarjoamme seuraaville viidelle Saint Vacantin kengät ostaneille Sastan klassisen, yli 250 euron arvoisen Pointer-takin kaupan päälle. Muut voivat helposti tehdä samoin omilla tuotteillaan ja siten tuottaa hyvää mieltä ja lisäarvoa kaikille. Pääsemme yhdessä eteenpäin kestävää laatua kierrättäen”, kannustaa Sastan Juha Latvala (vas.). Mukana #yhdessäkauppaa -kampanjaa rakentamassa myös FRENNin Jarkko Kallio (oik.) ja Saint Vacantin Jani Gerkman (etänä).
”Ystävämyynnin ajatus on yksinkertainen: tarjoamme seuraaville viidelle Saint Vacantin kengät ostaneille Sastan klassisen, yli 250 euron arvoisen Pointer-takin kaupan päälle. Muut voivat helposti tehdä samoin omilla tuotteillaan ja siten tuottaa hyvää mieltä ja lisäarvoa kaikille. Pääsemme yhdessä eteenpäin kestävää laatua kierrättäen”, kannustaa Sastan Juha Latvala (vas.). Mukana #yhdessäkauppaa -kampanjaa rakentamassa myös FRENNin Jarkko Kallio (oik.) ja Saint Vacantin Jani Gerkman (etänä).
Lataa

Liitteet

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.

Skandinavian villinnyt Camping-viihderavintola Helsinkiin13.2.2024 12:56:52 EET | Tiedote

Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa kulttimaineeseen noussut viihderavintola Camping avautuu maaliskuussa Helsinkiin. Ratagolfin ympärille noussut ravintolakonsepti rikastuttaa paitsi Helsingin yökerho- ja klubitarjontaa, tarjoaa se päivisin ja viikonloppuisin elämyksellisen ympäristön laajemmalle kohderyhmälle työpalavereista ja ensitreffeistä myös lapsiperheiden ajanviettoon. Iso Roobertinkadulla sijaitsevassa Helsinki Camping -baarissa on kilpatason 13-väyläinen minigolfrata, karaokehuone, monipuolinen baari ja street food -keittiö sekä DJ-vetoinen yökerho tanssilattioineen.

Talvinen Viro tarjoaa koko perheen elämyksiä lomalaisille13.2.2024 09:29:14 EET | Tiedote

Suomalaisten suosituin matkakohde Viro tarjoaa talvilomalaisille paljon tekemistä ja hauskoja elämyksiä. Viron jokaisesta kolkasta löytyy kiinnostavaa puuhaa ja pienen maan suuret seikkailut ovat perheille myös helposti saavutettavissa. Tallinnan matkailutoimiston Silja Hurskainen ja Itä-Virumaan matkailuverkoston Mikko Virta antavat vinkit talvisiin seikkailuihin ja paljastavat omat suosikkikohteensa Tallinnassa ja Itä-Virossa.

Uusi voileipätrendi Suomeen – Vaasan leipoi Sub Sandwichin1.2.2024 13:13:15 EET | Tiedote

Gourmet-tason katuruuan suosio jatkuu vahvana, ja juuri nyt sitä kasvattavat erityisesti ruokaisat voileivät. Hampurilaisten, hodarien ja pizzan vanavedessä kuumaksi ruokatrendiksi noussut sandwich valtaa nyt myös kotikeittiöt, kun Vaasan tuo kauppoihin Vaasan Street Food Sub Sandwichin. Se on ensimmäinen kotimainen tuoreleipä, josta saa loihdittua aidon, ruokaisan sub-herkun kotikeittiössä, omalla tyylillä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye