Kotkan Seurahuone 60-vuotta – talo kätkee sisälleen lukuisia muistoja niin asiakkailta kuin henkilökunnalta

Kotkalaisia sekä matkailijoita 1960-luvulta palvellut Seurahuone on tunnettu maamerkki Keskuskadun varrella. Kiinteistö on alun perin rakennettu Kymenlaakson Työväen Säästöpankin pääkonttoriksi ja rakennuksen suunnittelivat maineikkaat arkkitehdit Kaija ja Heikki Siren. Seurahuoneen avajaisia vietettiin 5.10.1961 ja siitä lähtien se on toiminut samassa rakennuksessa aina tähän päivään saakka.

- Hotellipalveluiden lisäksi kiinteistössä on aina ollut ravintolatoimintaa, joka on kasannut niin kotkalaisia kuin kauempaakin saapuneita yhteen viettämään vapaa-aikaa: on syöty hyvin, tanssittu päivätanssien muodossa, laulettu karaokessa tai juhlittu aamun pikkutunneille saakka, kertoo hotellinjohtaja Olli Järvinen.

Hotelli kerää parhaillaan Facebook-tilillään asiakkaiden muistoja vuosien varrelta, joita onkin tullut runsaasti – yli 400 kommenttia erinäisiä tarinoita, joita kaikkia yhdistää muistot hotellista tai sen ravintoloista.

- 60 vuoteen mahtuu valtaisa määrä tarinoita ja sattumuksia; on tavattu ja tutustuttu, iloittu ja surtu, muisteltu sekä eletty hetkessä. Niin asiakkaat kuin henkilökunta on vuosikymmenten ajan ollut mukana luomassa sitä Seurahuoneen fiilistä, joka välittyy toiminnassa tänäkin päivänä, jatkaa Järvinen.

Juhlaviikon kunniaksi 11.-17.10. Seurahuoneen ravintoloissa on asiakasomistajille -20 % alennus kaikista á la carte -listan ruoka-annoksista. Hotelli osallistuu myös keskiviikkona 13.10. käynnistyvään Aaltoja! -tapahtumaan valaisemalla hotellin Keskuskadun puoleisen julkisivun.

Original Sokos Hotel Seurahuone on 164 hotellihuoneen, kolmen ravintolan, Meetings & Events -osaston kokonaisuus, joka palvelee niin paikallisia, kuin liike- ja vapaa-ajanmatkailijoita.