Kotkan Seurahuone palkittiin Pohjois-Euroopan parhaana konseptihotellina

Turkin Antalyassa järjestettiin 22. lokakuuta arvostettu kansainvälinen World Luxury Hotel Awards -kilpailun palkintogaala, jossa Original Sokos Hotel Kotkan Seurahuone palkittiin Pohjois-Euroopan parhaana konseptihotellina!

World Luxury Hotel Awards -gaalassa palkitaan hotellivieraiden ehdottamia huippuluokan hotelleja, jotka ovat panostaneet niin puitteisiin kuin palvelun tasoon. Lopulliset valinnat tekee World Luxury Hotel Awards -raati, joka arvioi kilpailussa mukana olevia hotelleja muun muassa innovatiivisuuden, designin, ravintolatarjonnan, palvelun laadun ja kestävän kehityksen pohjalta. Tunnustukset myönnetään vuosittain maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Tänä vuonna voittajat valittiin yli 2000 hotellin ja lomakohteen joukosta.

Kotkansaarella sijaitsevassa Original Sokos Hotel Seurahuoneella merielementin voi aistia monin tavoin sisustusmateriaaleista erilaisiin merellisiin yksityiskohtiin. Paikallisuus niin sisustuksessa kuin tuotteissakin luo omaleimaisen kokonaisilmeen, jota täydentävät monipuolinen ravintolamaailma, persoonalliset huoneet ja katolla sijaitsevat näköalasaunat. Vuosien pitkäjänteisellä työllä Seurahuoneelle on muotoutunut ainutlaatuinen tunnelma, jossa henkilökunta palvelullaan on keskiössä.

– Tämän päivän matkailijalle luksus tarkoittaa ennen kaikkea mielenkiintoisia elämyksiä. Meillä niitä voi kokea monin tavoin. Sijainti saaressa, keskellä kaupunkia ja upeiden puistojen läheisyydessä on juuri tätä. Mielenkiintoista on myös tunnelmalliset eri teemoin sisustetut hotellihuoneet sekä poikkeuksellisen monipuolinen ravintolatarjonta, mutta ennen kaikkea ammattitaitoinen ja työhönsä sitoutunut henkilökunta, hotellinjohtaja Olli Järvinen kertoo.

Kotkalaisia sekä matkailijoita 1960-luvulta palvellut Seurahuone on tunnettu maamerkki ja kohtaamispaikka Keskuskadun varrella. Hotellin viimeisimmät uudistukset toteutettiin vuonna 2019, jolloin ravintolat ja lähes 100 hotellihuonetta saivat uudet ilmeet.

Original Sokos Hotel Seurahuone on 164 hotellihuoneen, kolmen ravintolan ja Meetings & Events -osaston kokonaisuus, joka palvelee niin paikallisia, turisteja kuin liikematkustajia. Seurahuoneella työskentelee päivittäin 70-80 henkeä.