Kotopro osaksi Admicomia – yrityskauppa avaa uusia mahdollisuuksia tuotekehitykseen ja kansainvälistymiseen

Admicom Oyj ostaa dokumentinhallinnan ohjelmistoratkaisuihin erikoistuneen Kotopro Oy:n koko osakekannan. Kotopro Oy:n liiketoiminta ja palvelut jatkuvat kaupan myötä ennallaan. Järjestelyn kokonaisarvo on 15,3 miljoonaa euroa.

Kaupan myötä Kotopro saa mobiilidokumentoinnin suunnannäyttäjänä uusia resursseja tuotekehitykseen ja kansainvälistymiseen, kun Kotopron dokumentointi- ja tiedonhallintaohjelma tulee osaksi Admicomin toiminnanohjauksen ratkaisuja.

”Olemme iloisia, että tämän yrityskaupan myötä kentällä tapahtuva dokumentointi integroituu toiminnanohjaukseen. Kauppa tarjoaa yrityksellemme ennennäkemättömiä uusia mahdollisuuksia, kun yhdistymme markkinoiden johtavaan toiminnanohjausratkaisujen tarjoajaan”, Kotopron pääomistajat Maija-Liisa ja Samuli Suomala sanovat.

“Ratkaisu palvelee laaja-alaisesti asiakkaidemme etua. Asiakkaamme tekevät jo nyt tarjoukset, tuntikirjaukset, työn hyväksynnät ja maksuerien kuittaukset mobiilisti kentällä ja nyt tämä tieto on osa isompaa kokonaisuutta”, Samuli Suomala jatkaa.

Kotoprolle aito mahdollisuus kasvuun ja  kansainvälistymiseen

Yrityskauppa tekee Kotoprolle mahdolliseksi panostaa entistä vahvemmin tuotekehitykseen ja avaa yritykselle tien kansainvälisille markkinoille.

“Yrityskaupan myötä saamme aidon mahdollisuuden liiketoimintamme entistä vauhdikkaampaan kasvattamiseen ja leveämmät hartiat edelläkävijätuotteemme jatkokehittämiseen, mitä olemme pienenä ohjelmistotalona kaivanneet. Kotoprolaisille kauppa tarjoaa uusia innostavia näköaloja ja mahdollisuuksia, ja haluan välittää tässä yhteydessä henkilöstöllemme kiitokset upeasta työstä, jotta tähän pisteeseen on päästy. Ohjelmistoamme on jo aiemmin pilotoitu kansainvälisillä markkinoilla ja näen, että yrityskauppa tarjoaa tulevaisuudessa merkittäviä jatkoaskelia myös kansainvälistymisen tiellä”, Kotopron toimitusjohtaja Mikko Järvi toteaa.

Admicomin väliaikainen toimitusjohtaja Petri Ahon mukaan Kotopro-yrityskauppa istuu erinomaisesti yhtiön strategiaan ja edelläkävijyyteen.

“Näemme, että regulaation määrän lisääntyminen, rakentamisen laatuvaatimusten kehittyminen sekä rakennusten elinkaaren aikaisen tiedon dokumentoinnin kasvava tarve tulevat entisestään korostamaan asiakkaiden tarpeita dokumentinhallinnan ja tiedonjakamisen alueella. Kotopron edistykselliset työkalut tuovat meille kokonaisjärjestelmätoimittajana palapeliimme tärkeän palasen, jonka avulla pystymme rakentamaan asiakkaillemme entistä monipuolisemman ja helppokäyttöisemmän ohjelmistoratkaisun. Asiakkaamme pystyvät valitsemaan tarjonnastamme juuri heille soveltuvimmat työkalut tai sitten hyödyntämään ohjelmistojemme välisiä integraatioita, jotka edistävät entisestään korkeaa automaatioastettamme ja tiedonhallintaa. Tervetuloa osaksi  Admicomia kotoprolaiset!”, Aho sanoo.

Kaupan jälkeen Kotopro ja Admicom-konsernin yhtilöt aloittavat tiiviin yhteistyön, jonka tavoite on hyödyntää täysimääräisesti kaupan luomat ristiinmyyntimahdollisuudet. Kaupan jälkeen aloitetaan Kotopro Holding Oy:n sulautaminen osaksi Admicom Oyj:tä vuoden 2022 aikana hallinnollisen ja juridisen rakenteen virtaviivaistamiseksi.

Kotopro
Jaakonkatu 2

+358 9 2512 7720https://www.kotopro.com/

Kotopro Oy on vuonna 2010 perustettu suomalainen rakennus- ja kiinteistöalan dokumentointiohjelmistoa tarjoava yritys. Päätuotteemme on helppokäyttöinen pilvipalvelu, jolla kerätään ja jaetaan rakennuksiin liittyvää tietoa. Ratkaisumme helpottaa ja tehostaa työtä, säästää aikaa ja parantaa laatua. Tähän mennessä jo noin 75 000 käyttäjää yli tuhannessa asiakasyrityksessä on luonut yli kaksi miljoonaa digitaalista asiakirjaa Kotopro-ohjelmistolla. Meillä on tutkitusti tyytyväiset työntekijät ja asiakkaat: peräti 94 % asiakkaistamme suosittelee Kotoprota. Kotopro Oy:n liikevaihto vuodelta 2021 oli noin 1,9 miljoonaa euroa ja käyttökate noin 0,1 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kotopro