Kouvolan Lakritsin tempaus tuotti yli 120 000 euroa ukrainalaisille perheille

Makeisvalmistaja päätti lahjoittaa 100 prosenttia viiden päivän verkkokauppamyynnistään hädässä oleville ukrainalaisille lapsille ja perheille Unicefin kautta. Nyt pakkaamossa on kiire.

Kuten monessa suomalaisessa yrityksessä ja kotitaloudessa, myös Kouvolan Lakritsilla mietittiin viime viikolla, miten auttaa hädässä olevia ukrainalaisia.

Kun viiden päivän mittainen keräys ukrainalaisten lasten ja perheiden auttamiseksi viime keskiviikkona käynnistyi, kukaan ei osannut ennustaa sen saavuttamaa suosiota. Kouvolan Lakritsin verkkokaupan kautta kerätty lahjoitussumma paisui viidessä päivässä 126 004,14 euron suuruiseksi. Summa lahjoitetaan kokonaisuudessaan Unicefille, materiaali- ja palkkakulut Kouvolan Lakritsi kustantaa itse.

– Olemme toki aina tienneet, että suomalaiset ovat hyviä tyyppejä, mutta tämä auttamishalu yllätti meidät silti täysin. Toivottavasti saimme houkuteltua mukaan myös sen ihmisen, joka ei välttämättä muuten olisi lähtenyt lahjoittamaan, pohtii Kouvolan Lakritsin toimitusjohtaja Timo Nisula.

Yksittäisiä tilauksia verkkokaupasta tehtiin kampanja-aikana 4994 kappaletta. Tämä poikkeuksellisen suuri verkkokauppatilausten määrä tietää tehtaalle ruuhkaa. Lakritsin valmistus itsessään ei ole ongelma, mutta toimitusajoissa tämä tulee näkymään viiveenä.

– Kaikki tilaukset toimitetaan perille, mutta tilausten purkaminen ja postittaminen vie meiltä kuukauden päivät. Onneksi ihmiset suhtautuvat tähän ymmärtäväisesti. Pieni odottelu on sen väärti, sillä yhdessä asiakkaidemme kanssa saimme kerättyä merkittävän potin ukrainalaisille perheille, Nisula kiittelee.

Myös positiivisen palautteen määrä on yllättänyt lakritsitehtaalla. Yksi yrityksen ulkopuolinen henkilö on tullut jopa vapaaehtoisena auttamaan lähetysten pakkaamisessa.

– Erityismaininnan asiakkaidemme rinnalla ansaitsee myös sitoutunut henkilökuntamme. He ovat suhtautuneet tähän upeasti sekä venyneet ja tulevat vielä venymään lisää poikkeuksellisen suuren verkkotilausmäärän maailmalle saattamiseksi, kertoo Kouvolan Lakritsin Happiness Chief Officer Jari Hautala.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Timo Nisula, toimitusjohtaja

Kouvolan Lakritsi ja Järvenpään Citymarket laittavat hyvän kiertämään – nuorisokampanjan palkintona työpaikka ja omistusasunto23.6.2020 09:35:54 EEST | Tiedote

Kouvolan Lakritsi ja Järvenpään K-Citymarket haluavat tehdä Kouvolasta Suomen positiivisimman kaupungin. Yritys on aloittanut Uusi alku Kouvolassa -kampanjan, jonka tavoitteena on antaa mahdollisuus nuorelle aikuiselle, joka ei ole vielä löytänyt paikkaansa yhteiskunnasta. Voittaja saa työpaikan lakutehtaalta ja hänelle lahjoitetaan oma asunto.