eCraft_

Kovassa kasvussa oleva eCraft rakentaa Suomen suurimman Microsoft Dynamics -liiketoiminnan ostamalla EVRY Finlandin Dynamics-yksikön

Suomalainen IT -ja konsultointiyhtiö eCraft on kovassa kasvussa. Vastatakseen asiakkaiden tarpeisiin ja markkinoiden muutoksiin paremmin yhtiö ostaa EVRY Finlandin koko Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Samalla 40 EVRYn työntekijää siirtyy eCraftin palvelukseen. Liiketoimintakaupan myötä eCraft kasvaa Suomen suurimmaksi Dynamics-ratkaisutoimittajaksi ja palvelee jatkossa 200 asiakasta yli 160 Dynamics-asiantuntijan voimin. Kaikkiaan eCraftilla työskentelee 260 asiantuntijaa pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa sekä Malmössä Ruotsissa. eCraft-konserni tavoittelee vuonna 2019 lähemmäs 40 miljoonan euron liikevaihtoa.

Digitaalisiin liiketoimintaratkaisuihin keskittyvä IT- ja konsultointiyhtiö eCraft on ostanut EVRY Finlandin koko Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Yhdistymisen myötä eCraft kasvattaa Microsoft Dynamics -osaamistaan voimakkaasti tavoitteenaan tarjota asiakkailleen yhä laajempaa asiantuntemusta liiketoimintaratkaisujen kuten toiminnanohjauksen, asiakkuudenhallinnan sekä tiedonhallinnan ja analytiikan ratkaisujen ja palveluiden osalta. EVRYllä on vahvaa osaamista etenkin valmistavassa teollisuudessa ja se täydentää erinomaisesti eCraftin olemassa olevien Dynamics-tiimien kyvykkyyksiä sekä laajentaa yhtiön toimintaa teollisuuden toimialalla Suomessa.

EVRY Finlandin Dynamics-liiketoiminta siirtyy välittömästi osaksi eCraft-konsernia ja yksikön 40 henkilöä siirtyy eCraftin palvelukseen. Liiketoimintayksikön ERP- ja Business Intelligence -ratkaisut sekä yksikön asiakkuudet siirtyvät eCraftille. EVRY jatkaa liiketoiminnan kasvattamista Suomessa Financial Services -alueella sekä rakennusalan Jydacom-liiketoiminnassa. Liiketoimintakaupan myötä eCraft nousee Suomen suurimmaksi Microsoft Dynamics -ratkaisujen toimittajaksi. eCraft-konserni työllistää 260 asiantuntijaa pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa ja Turussa sekä Malmössä Ruotsissa.

Kun vahva teknologiaosaaminen ja liiketoimintaymmärrys kohtaavat

"Tämä liiketoimintaosto tukee kasvustrategiaamme sekä vahvistaa asemaamme kokonaisvaltaisena IT-toimijana, jonka osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. Haluamme olla paitsi asiakkaidemme tulevaisuuden bisneksen mahdollistaja, mutta myös työpaikka, jossa panostetaan ihmisten osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. Tämän kaupan myötä yhteisömme kasvaa joukolla kokeneita asiantuntijoita, joista haluamme pitää hyvää huolta", kommentoi eCraftin toimitusjohtaja Ville Hemmilä.

"Olemme iloisia, että Dynamics-liiketoiminnalle on löytynyt uusi koti eCraftilla. Asiakkaille voidaan tarjota entistäkin parempia ratkaisuja, kun sekä EVRYn että eCraftin Dynamics- ja Business Intelligence -osaaminen ja lisäarvotuotteet yhdistyvät. Uskomme, että uusi, laajempi liiketoiminta menestyy erinomaisesti. Kaikille EVRYn Dynamics-yksikön työntekijöille on tarjottu työpaikka eCraftissa", sanoo EVRY Finlandin toimitusjohtaja Hannu Mäkimattila.

"Nyt syntyvä uusi eCraftin Dynamics 365- yksikkö yhdistää kaksi voimakasta ja osaavaa taloa yhden katon alle luoden Suomen suurimman ja osaavimman Dynamics-toimijan. Meillä on selkeä yhteinen visio ja olemme erittäin ylpeitä päästessämme rakentamaan yhteistä tulevaisuutta EVRYltä siirtyvän porukan kanssa", Hemmilä tiivistää.

eCraft Oy Ab, toimitusjohtaja Ville Hemmilä
p. 040 069 5345, ville.hemmila@ecraft.com

EVRY Finland Oy, toimitusjohtaja Hannu Mäkimattila
p. 050 372 5425, hannu.makimattila@evry.com

Tietoja julkaisijasta

eCraft Oy Ab on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat niin yrityksen toiminnanohjauksen, asiakkuudenhallinnan, analytiikan ja raportoinnin sekä sovelluskehityksen ja infrapalvelut. eCraftilla työskentelee 260 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. Yritys on Suomen suurin Microsoft Dynamics –toimittaja sekä johtava Adaptive- ja Qlik-konsultointitalo. Haluamme olla paitsi asiakkaidemme tulevaisuuden bisneksen mahdollistaja, mutta myös työpaikka, jossa panostetaan ihmisten osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. eCraftilaisia työskentelee toimipisteissä pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa ja Malmössä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli 25,1 miljoonaa euroa.

EVRY Finland Oy on osa EVRY-konsernia, joka on yksi Pohjoismaiden johtavista IT-palvelu- ja ohjelmistotoimittajista, jolla on yli 10 000 asiakasta sekä yrityspuolella että yksityisellä sektorilla. Joka päivä yli viisi miljoonaa pohjoismaalaista käyttää EVRYn tarjoamia ratkaisuja. Vahvan paikallisen läsnäolonsa ja syvällisen teknisen ja kaupallisen näkemyksensä ansiosta EVRY on asiakkailleen liikkeelle paneva voima uusiin innovaatioihin ja modernisointiin. EVRYn liikevaihto vuonna 2017 oli 12,6 miljardia Norjan kruunua. Työtekijöitä EVRYllä on 8 500 yhdeksässä eri maassa. EVRYn päätoimipiste sijaitsee Fornebussa Oslon ulkopuolella. Yhtiö on listattu Oslon pörssissä. Lue lisää: www.evry.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta eCraft_

Digita uudistaa talouden- ja toiminnanohjauksen eCraftin toimittamalla Microsoft Dynamics -kokonaisratkaisulla30.5.2018 11:10:59 EEST | Tiedote

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille – ympäri vuorokauden ja vuoden jokaisena päivänä. Valtakunnallisen jakeluverkon ylläpito ja ympärivuorokautisen saatavuuden varmistaminen onkin Digitalle merkittävä osa ydinliiketoimintaa. Luotettavan ja laadukkaan toiminnan tueksi yritys kaipasi toiminnanohjausjärjestelmää, joka skaalautuu ja taipuu yrityksen liiketoiminnan kehittymisen mukana palvelemaan nykyisten lisäksi myös uusia liiketoiminta-alueita. Tahtotilana yrityksellä oli saavuttaa uudistuksen myötä toiminnanohjauskokonaisuus, jossa organisaatiolle kriittinen tieto on saatavilla ja hyödynnettävissä eri liiketoiminnoissa juuri oikealla hetkellä.

Palmia digitalisoi palvelutuotannon ohjauksen yhdessä eCraftin kanssa10.1.2018 08:00:00 EET | Tiedote

Siivous-, turva-, kiinteistö- ja ravintolapalveluja koko Suomen alueella tuottava Palmia ottaa käyttöön uuden palvelutuotannon ohjausjärjestelmän parantaakseen asiakkaiden palvelukokemusta ja mahdollistamaan liiketoiminnan nopeaa kasvua. Uudeksi palvelutuotannon ohjausjärjestelmäksi valikoitui eri globaalien järjestelmien joukosta pitkällisen ja perusteellisen selvityksen jälkeen Microsoft Dynamics 365 for Field Service ja kumppaniksi eCraft Oy Ab.