Kovassa kasvussa oleva eCraft rakentaa Suomen suurimman Microsoft Dynamics -liiketoiminnan ostamalla EVRY Finlandin Dynamics-yksikön

Suomalainen IT -ja konsultointiyhtiö eCraft on kovassa kasvussa. Vastatakseen asiakkaiden tarpeisiin ja markkinoiden muutoksiin paremmin yhtiö ostaa EVRY Finlandin koko Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Samalla 40 EVRYn työntekijää siirtyy eCraftin palvelukseen. Liiketoimintakaupan myötä eCraft kasvaa Suomen suurimmaksi Dynamics-ratkaisutoimittajaksi ja palvelee jatkossa 200 asiakasta yli 160 Dynamics-asiantuntijan voimin. Kaikkiaan eCraftilla työskentelee 260 asiantuntijaa pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa sekä Malmössä Ruotsissa. eCraft-konserni tavoittelee vuonna 2019 lähemmäs 40 miljoonan euron liikevaihtoa.

Digitaalisiin liiketoimintaratkaisuihin keskittyvä IT- ja konsultointiyhtiö eCraft on ostanut EVRY Finlandin koko Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Yhdistymisen myötä eCraft kasvattaa Microsoft Dynamics -osaamistaan voimakkaasti tavoitteenaan tarjota asiakkailleen yhä laajempaa asiantuntemusta liiketoimintaratkaisujen kuten toiminnanohjauksen, asiakkuudenhallinnan sekä tiedonhallinnan ja analytiikan ratkaisujen ja palveluiden osalta. EVRYllä on vahvaa osaamista etenkin valmistavassa teollisuudessa ja se täydentää erinomaisesti eCraftin olemassa olevien Dynamics-tiimien kyvykkyyksiä sekä laajentaa yhtiön toimintaa teollisuuden toimialalla Suomessa.

EVRY Finlandin Dynamics-liiketoiminta siirtyy välittömästi osaksi eCraft-konsernia ja yksikön 40 henkilöä siirtyy eCraftin palvelukseen. Liiketoimintayksikön ERP- ja Business Intelligence -ratkaisut sekä yksikön asiakkuudet siirtyvät eCraftille. EVRY jatkaa liiketoiminnan kasvattamista Suomessa Financial Services -alueella sekä rakennusalan Jydacom-liiketoiminnassa. Liiketoimintakaupan myötä eCraft nousee Suomen suurimmaksi Microsoft Dynamics -ratkaisujen toimittajaksi. eCraft-konserni työllistää 260 asiantuntijaa pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa ja Turussa sekä Malmössä Ruotsissa.

Kun vahva teknologiaosaaminen ja liiketoimintaymmärrys kohtaavat

"Tämä liiketoimintaosto tukee kasvustrategiaamme sekä vahvistaa asemaamme kokonaisvaltaisena IT-toimijana, jonka osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. Haluamme olla paitsi asiakkaidemme tulevaisuuden bisneksen mahdollistaja, mutta myös työpaikka, jossa panostetaan ihmisten osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. Tämän kaupan myötä yhteisömme kasvaa joukolla kokeneita asiantuntijoita, joista haluamme pitää hyvää huolta", kommentoi eCraftin toimitusjohtaja Ville Hemmilä.

"Olemme iloisia, että Dynamics-liiketoiminnalle on löytynyt uusi koti eCraftilla. Asiakkaille voidaan tarjota entistäkin parempia ratkaisuja, kun sekä EVRYn että eCraftin Dynamics- ja Business Intelligence -osaaminen ja lisäarvotuotteet yhdistyvät. Uskomme, että uusi, laajempi liiketoiminta menestyy erinomaisesti. Kaikille EVRYn Dynamics-yksikön työntekijöille on tarjottu työpaikka eCraftissa", sanoo EVRY Finlandin toimitusjohtaja Hannu Mäkimattila.

"Nyt syntyvä uusi eCraftin Dynamics 365- yksikkö yhdistää kaksi voimakasta ja osaavaa taloa yhden katon alle luoden Suomen suurimman ja osaavimman Dynamics-toimijan. Meillä on selkeä yhteinen visio ja olemme erittäin ylpeitä päästessämme rakentamaan yhteistä tulevaisuutta EVRYltä siirtyvän porukan kanssa", Hemmilä tiivistää.

eCraft Oy Ab, toimitusjohtaja Ville Hemmilä
p. 040 069 5345, ville.hemmila@ecraft.com

EVRY Finland Oy, toimitusjohtaja Hannu Mäkimattila
p. 050 372 5425, hannu.makimattila@evry.com

eCraft Oy Ab on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat niin yrityksen toiminnanohjauksen, asiakkuudenhallinnan, analytiikan ja raportoinnin sekä sovelluskehityksen ja infrapalvelut. eCraftilla työskentelee 260 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. Yritys on Suomen suurin Microsoft Dynamics –toimittaja sekä johtava Adaptive- ja Qlik-konsultointitalo. Haluamme olla paitsi asiakkaidemme tulevaisuuden bisneksen mahdollistaja, mutta myös työpaikka, jossa panostetaan ihmisten osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. eCraftilaisia työskentelee toimipisteissä pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa ja Malmössä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli 25,1 miljoonaa euroa.

EVRY Finland Oy on osa EVRY-konsernia, joka on yksi Pohjoismaiden johtavista IT-palvelu- ja ohjelmistotoimittajista, jolla on yli 10 000 asiakasta sekä yrityspuolella että yksityisellä sektorilla. Joka päivä yli viisi miljoonaa pohjoismaalaista käyttää EVRYn tarjoamia ratkaisuja. Vahvan paikallisen läsnäolonsa ja syvällisen teknisen ja kaupallisen näkemyksensä ansiosta EVRY on asiakkailleen liikkeelle paneva voima uusiin innovaatioihin ja modernisointiin. EVRYn liikevaihto vuonna 2017 oli 12,6 miljardia Norjan kruunua. Työtekijöitä EVRYllä on 8 500 yhdeksässä eri maassa. EVRYn päätoimipiste sijaitsee Fornebussa Oslon ulkopuolella. Yhtiö on listattu Oslon pörssissä. Lue lisää: www.evry.com

Marine- ja offshore-toimialan yritys ALMACO Group digitalisoi globaalin projektiliiketoiminnan ohjauksensa yhteistyössä eCraftin kanssa10.1.2020 11:43:00 EETTiedote

Marine- ja offshore-teollisuudelle kattavia kokonaistoimituksia tarjoava ALMACO ryhtyy laajaan, koko globaalin konsernin kattavaan kehityshankkeeseen yhteistyössä eCraftin kanssa. ALMACO uudisrakentaa ja modernisoi meri- ja offshore-teollisuuden majoitus- ja catering-alueita. Yrityksellä on toimistoja ympäri maailmaa. Uuden liiketoimintaratkaisun käyttöönotto tehdään vaiheittain ja aloitetaan ALMACOn Suomen, Ranskan ja USA:n toiminnoista.

Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä hollantilainen Fellowmind yhdistävät voimansa ja luovat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisujen toimittajan - FSN Capital toimii pääomasijoittajana tukien uuden yhtiön vahvaa kasvustrategiaa5.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Kööpenhamina, 5.marraskuuta 2019 – Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyvät ja luovat Euroopan johtavan Microsoftin liiketoimintaratkaisuihin sekä digitaalisiin palveluihin keskittyneen yhtiön. Kaupan taustalla on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital, joka lähtee vauhdittamaan uuden yrityksen vahvan kasvun strategiaa sekä orgaanisesti että mahdollisten yrityskauppojen kautta. Kaupassa yhdistyvät yritykset jatkavat toimintaansa osana Fellowmind-perhettä, säilyttäen kuitenkin oman yritysnimensä ja identiteettinsä.

Peikko uudistaa globaalin ERP-järjestelmänsä Microsoft Dynamics 365:llä eCraftin kanssa3.9.2019 10:21:42 EESTTiedote

Peikko Group uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2020 - 2022 aikana. Peikon ERP-projekti on yhtiön lähivuosien suurin yksittäinen investointihanke. Tavoite on, että Peikon yli 30 ympäri maailmaa sijaitsevaa myynti- ja tuotantoyksikköä käyttävät uutta järjestelmää vuoteen 2022 mennessä. Ensimmäinen käyttöönotto tapahtuu vuoden 2020 aikana. Peikon digitalisaatiokumppanina järjestelmähankkeessa toimii eCraft, palkittu Microsoft Dynamics 365 -toimittaja, jolla on vahvaa valmistavan teollisuuden toimialatuntemusta.

eCraft taas maailmankärkeä - rohmusi kaksi voittoa Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa7.6.2019 11:14:33 EESTTiedote

Suomalainen IT- ja konsultointiyhtiö eCraft palkittiin kahdella pokaalilla Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa. eCraft valittiin vuoden digitalisaatiokumppaniksi Suomessa ja yritys sijoittui myös toiseksi globaalissa kategoriassa edelläkävijyydestä kenttätyöhön ja ennakoivaan huoltoon liittyvissä liiketoimintasovelluksissa. Maailmanlaajuiseen kilpailuun osallistui yli 2 900 kumppania 115 eri maasta. Kyseessä on merkittävä hatunnosto suomalaisyrityksen kovalle osaamistasolle globaalisti.

Niemi Palvelut tehostaa toimintaansa ja parantaa asiakaspalveluaan uudella liiketoiminnan kokonaisratkaisulla yhteistyössä eCraftin kanssa21.5.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomen johtava muutto- ja logistiikka-alan palveluyritys Niemi Palvelut Oy jatkaa pitkään kestänyttä yhteistyötä eCraftin kanssa ryhtyessään laajaan kehityshankkeeseen. Hankkeen tarkoituksena on kehittää yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyyn vaikuttavia liiketoimintaprosesseja ja uudistaa toiminnanohjausjärjestelmä tukemaan liiketoiminnan kannattavaa kasvua ja kehitystä.