Kreate Groupin yhteisyritys KFS Finlandin NordPile Oy:tä koskeva yritysosto on toteutunut

Kreate Group Oyj:n ja kansainvälisen Keller Group plc:n puoliksi omistama KFS Finland Oy ilmoitti 8.9.2021 allekirjoittaneensa sopimuksen NordPile Oy:n ostamisesta. Kauppa toteutui 24.9.2021 tavanomaisten ennakkoehtojen täytyttyä.

KFS Finlandin porapaalutusta Pasilassa, Helsingissä.

Sekä KFS Finland että NordPile ovat Suomen johtavia erikoispohjarakentajia. KFS Finland on suurien porapaalujen markkinajohtaja kotimarkkinoilla ja NordPile on yksi johtavista tekijöistä pienemmissä porapaaluissa sekä lyöntipaaluissa.

– Yritysoston myötä vahvistamme merkittävästi erikoispohjarakentamisen markkinaosuuttamme Suomessa. Yhdistämällä vahvat tietotaitomme ja toimintomme voimme tarjota entistä kokonaisvaltaisempaa palvelua, erityisesti vaativissa pohjarakennusprojekteissa, kertoo KFS Finlandin toimitusjohtaja Tommi Hakanen.

Yritysoston myötä KFS Finland työllistää lähes 100 erikoispohjarakentamisen ammattilaista. Vuonna 2020 KFS Finlandin liikevaihto oli 43 miljoonaa euroa ja NordPilen 14 miljoonaa euroa.

Lue lisää aiheesta 8.9. lähetetystä  tiedotteesta.

KFS Finlandin porapaalutusta Pasilassa, Helsingissä.

Kreate Group on Suomen johtavia infrarakentajia. Yhtiö tarjoaa ratkaisuja siltoihin, teihin ja ratoihin, ympäristö- ja pohjarakentamiseen, kiertotalouteen sekä geoteknisiin tarpeisiin. Vaativien kohteiden erikoisosaaja panostaa kokonaisvaltaiseen laatuun ja kustannustehokkuuteen. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 235 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää yli 400 henkilöä. Kreate Group on listattu Nasdaq Helsinkiin.

The Crown Bridges joint venture has signed the contract: the construction of Kruunuvuorensilta, the longest bridge in Finland, will begin in October23.9.2021 12:55:20 EEST | Press release

The Crown Bridges joint venture formed by Kreate and YIT has signed a contract with the City of Helsinki regarding the Crown Bridges project. The contract comprises the construction of Kruunuvuorensilta bridge between Kruunuvuorenranta and Korkeasaari, the Finkensilta bridge between Korkeasaari and Nihti as well as some preliminary construction work at Korkeasaari. The total value of the project, which will be executed over the course of several years, is approximately EUR 126 million. Of this, Kreate’s share of approximately EUR 63 million will be recorded in the Q3 order backlog.

TYL Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen: Suomen pisimmän sillan, Kruunuvuorensillan rakentaminen alkaa lokakuussa23.9.2021 12:55:19 EEST | Tiedote

Kreaten ja YIT:n työyhteenliittymä Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen Kruunuvuorensillat-hankkeesta Helsingin kaupungin kanssa. Urakkaan kuuluu Kruunuvuorenrannan ja Korkeasaaren yhdistävän Kruunuvuorensillan ja Korkeasaaren ja Nihdin yhdistävän Finkensillan rakentaminen sekä Korkeasaaren esirakentamistöitä. Monivuotisen hankkeen arvo on noin 126 miljoonaa euroa, josta Kreaten osuus, noin 63 miljoonaa euroa kirjataan kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan.

On 21 September 2021, the Finnish Transport Infrastructure Agency issued a procurement decision to choose Kreate Oy as an alliance partner in the project for renovating the Kirjalansalmi and Hessundinsalmi bridges along highway 180. All four parties selected for tendering submitted a tender on executing the project.