Kreate toteuttaa työyhteenliittymänä Sulkavuoren keskuspuhdistamon rakennusteknisiä töitä – sopimuksen arvo noin 72 miljoonaa euroa

Työyhteenliittymä Kreate Oy ja Aki Hyrkkönen Oy on allekirjoittanut urakkasopimuksen Tampereen Seudun Keskuspuhdistamo Oy:n kanssa koskien Sulkavuoren keskuspuhdistamon rakennusteknisiä töitä.

Sopimuksen allekirjoitustilaisuudessa Sami Rantala, Aki Hyrkkönen, Tampereen Seudun Keskuspuhdistamon hallituksen puheenjohtaja Kari Lahtinen sekä toimitusjohtaja Timo Heinonen.

Urakka käynnistyy kehitysvaiheella, jonka tavoitteena on optimoida rakentamisen toteutusta ja ratkaisujen kustannustehokkuutta. Elokuussa 2021 käynnistyvän kehitysvaiheen jälkeen siirrytään vuoden 2022 alussa toteuttamaan keskuspuhdistamon kalliotilojen ja maanpäällisten tilojen rakennusteknisiä töitä.

– Olemme erittäin tyytyväisiä päästessämme toteuttamaan tätä Tampereen seudulle merkittävää ympäristöinvestointia, jolla edistetään alueen vesiensuojelua ja kestävää kehitystä. Tällaisessa kompleksisessa ja erikoisosaamista vaativassa hankkeessa pystymme hyödyntämään erinomaisesti omaa monipuolista infrarakentamisen osaamistamme, summaa Kreaten yksikönjohtaja Sami Rantala.

Projektinjohtourakan arvo on noin 72 miljoonaa euroa, josta Kreaten osuus on 50 prosenttia. Kreate kirjaa sopimuksen tilauskantaan kehitysvaiheen jälkeen vuoden 2021 toisella vuosipuoliskolla. Sulkavuoren keskuspuhdistamo on valmis vuoden 2025 lopussa.

Kreate Oy
Kirsi-Marjut Dickman
viestintäpäällikkö

Lisätiedot:
Sami Rantala, Kreate Oy, yksikönjohtaja, sillanrakentaminen- ja korjaus, sami.rantala@kreate.fi tai 0400 624 510.

The Crown Bridges joint venture has signed the contract: the construction of Kruunuvuorensilta, the longest bridge in Finland, will begin in October23.9.2021 12:55:20 EEST | Press release

The Crown Bridges joint venture formed by Kreate and YIT has signed a contract with the City of Helsinki regarding the Crown Bridges project. The contract comprises the construction of Kruunuvuorensilta bridge between Kruunuvuorenranta and Korkeasaari, the Finkensilta bridge between Korkeasaari and Nihti as well as some preliminary construction work at Korkeasaari. The total value of the project, which will be executed over the course of several years, is approximately EUR 126 million. Of this, Kreate’s share of approximately EUR 63 million will be recorded in the Q3 order backlog.

TYL Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen: Suomen pisimmän sillan, Kruunuvuorensillan rakentaminen alkaa lokakuussa23.9.2021 12:55:19 EEST | Tiedote

Kreaten ja YIT:n työyhteenliittymä Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen Kruunuvuorensillat-hankkeesta Helsingin kaupungin kanssa. Urakkaan kuuluu Kruunuvuorenrannan ja Korkeasaaren yhdistävän Kruunuvuorensillan ja Korkeasaaren ja Nihdin yhdistävän Finkensillan rakentaminen sekä Korkeasaaren esirakentamistöitä. Monivuotisen hankkeen arvo on noin 126 miljoonaa euroa, josta Kreaten osuus, noin 63 miljoonaa euroa kirjataan kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan.

On 21 September 2021, the Finnish Transport Infrastructure Agency issued a procurement decision to choose Kreate Oy as an alliance partner in the project for renovating the Kirjalansalmi and Hessundinsalmi bridges along highway 180. All four parties selected for tendering submitted a tender on executing the project.

Tyhjässä Tammerkoskessa syntyi vesivoimalaitokseen uusi eroosiolaatta 54 tunnin työrupeamassa22.9.2021 12:16:07 EEST | Tiedote

Tampereen Tammerkosken pohjassa tehtiin töitä maanantaiaamusta keskiviikkoiltapäivään, kun Kreate uusi Tampereen Sähkölaitoksen Keskiputouksen vesivoimalaitoksen eroosiolaatan ja teki paikallispinnoituksia teräksisiin imuputkiin. Yllätyksistä huolimatta tiukka aikataulu piti ja vesi saatiin virtaamaan Tammerkoskeen suunnitellusti keskiviikkona 22.9. puoliltapäivin.