Kuinka olla ihminen?

Ruby Wax, amerikkalainen koomikko, näyttelijä, kognitiivisen terapian maisteri ja mielenterveyden puolestapuhuja, on tehnyt käsikirjan siitä Kuinka olla ihminen (Viisas Elämä, 2019).
Ruby Wax

Runsaalla huumorilla höystetyssä mindfulness-oppaassa itsekin masennuskausista kärsinyt Wax pohtii yhdessä neurotieteilijän ja buddhalaismunkin kanssa, pystyykö kykymme empatiaan ja myötätuntoon pelastamaan meidät ja maailman omalta itseltämme. Kirja on kiehtova ja informatiivinen kooste mielestä, ruumiista, aivoista ja tietoisuudesta. Seksiäkin käsitellään, virkistävän lyhyesti:

Ruby kysyy munkilta, milloin tämä on viimeksi harrastanut seksiä. Munkki vastaa, että 25 vuotta sitten. ”Se aihe olikin sitten siinä”, toteaa Ruby.

Kuinka olla ihminen -Käsikirja sisältää kaikenikäisille sopivia mindfulness-harjoituksia.

Ruby Waxille on myönnetty vuonna 2015 brittiläisen imperiumin upseerin arvonimi työstään mielenterveyden hyväksi. Hänen kirjansa ovat useaan otteeseen nousseet The Sunday Times -lehden bestsellereiksi.

tiedotuspäällikkö

Ruby Wax
Kuinka olla ihminen - kansikuva

Rasaliina Jänö julkaisee uuden lastenkirjasarjan – ensimmäisen osa käsittelee haasteiden edessä kasvamista ja omien vahvuuksien löytämistä19.8.2024 11:10:38 EEST | Tiedote

Kirjailija Rasaliina Jänön Kuuden kuun valtakunta -trilogian ensimmäinen osa on nyt julkaistu. Tämä lasten fantasiaseikkailu pureutuu elämän syvällisiin teemoihin kuten haasteiden edessä kasvamiseen, toisista huolehtimiseen sekä itseluottamuksen ja omien vahvuuksien löytämiseen. Samalla kirja tarjoaa jännittävän lukuelämyksen lukijalleen, temmaten mukaansa lumoavaan maailmaan ja seikkailuihin.