Kultaiset elämäntyömerkit elinkeinoelämän kehittäjille

Hämeen kauppakamari huomioi syyskokouksessaan neljää Hämeessä toimivaa elinkeinoelämän kehittäjää ja vaikuttajaa Keskuskauppakamarin kultaisella elämäntyömerkillä. Huomionosoitukset myönnettiin tunnustuksena ansiokkaasta työstä Hämeen elinkeinoelämän hyväksi.

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Elämäntyömerkit myönnettiin seuraaville henkilöille:

Talousjohtaja Teppo Hänninen, Etelä-Suomen Sijoitus Oy

Kehittämispäällikkö, yrittäjyyden lehtori, YTM Kirsi Sippola, Hämeen ammatti-instituutti

Yrittäjä Tuija Tunturi, Kultaperho Oy, Gold fly Ltd

Asiantuntija, yrittäjä Jaakko Valpio, JaVaKo

“Keskuskauppakamarin myöntämät kultaiset elämäntyömerkit ovat kunnianosoitus elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä pitkäjänteisesti edistäneille henkilöille. Halusimme näillä huomionosoituksilla korostaa myös alueemme merkittäviä yritysten kehittämispalvelujen, oppilaitos-työelämäyhteistyön, matkailualan ja yrittäjyyskasvatuksen asiantuntijoita. Teppo Hänninen, Kirsi Sippola, Tuija Tunturi ja Jaakko Valpio ovat useiden vuosien ajan toimineet Hämeen kauppakamarin aktiivisina luottamushenkilöinä”, toteaa Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Olli Vormisto.

Elämäntyömerkit luovutettiin Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa Hämeenlinnassa 17.11.2022. Keskuskauppakamarin ansiomerkki on lainsäädäntöön perustuva virallinen tunnustus koko maan elinkeinoelämältä.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Olli Vormisto, p. 050 358 8336

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen.

Johanna Pakariselle rautainen ansiomerkki1.12.2022 20:30:00 EET | Tiedote

Keskuskauppakamari on myöntänyt Hämeen kauppakamarin hakemuksesta rautaisen ansiomerkin Lahden Nastolassa toimivalle yrittäjä Johanna Pakariselle. “Keskuskauppakamarin myöntämä rautainen ansiomerkki on kunnianosoituksemme Johanna Pakariselle erittäin poikkeuksellisesta ja pyyteettömästä toiminnasta ukrainalaisten pakolaisten auttamisessa. Haluamme tällä huomionosoituksella antaa täyden tunnustuksemme hänen vapaaehtoistyöstään”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Tomi Tura Hämeen kauppakamarin hallitukseen17.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote

Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa 17.11. valittiin Vaalivaliokunnan esityksestä uudeksi hallituksen jäseneksi Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n toimitusjohtaja Tomi Tura. Hämeen kauppakamarin puheenjohtajana jatkaa Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto. Varapuheenjohtajina jatkavat Etelä-Hämeen Osuuspankin toimitusjohtaja Mika Helin, DA-Groupin toimitusjohtaja Sami Kotiniemi ja Wipak Oy:n toimitusjohtaja Tuija Suur-Hamari.

Yritysten ja oppilaitosten yhteistyötä on tiivistettävä8.11.2022 06:00:00 EET | Tiedote

Hämeessä toimivista yrityksistä 74 prosenttia arvioi yritysten ja oppilaitosten yhteistyön tiivistämisen erittäin tärkeänä tai tärkeänä keinona osaavan työvoiman turvaamiseksi. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin syyskuussa toteuttamasta osaajakyselystä. ”Alueellamme vastanneet yritykset arvioivat yritysten ja oppilaitosten yhteistyön tiivistämisen ja koulutuksen sisältöjen kehittämisen vastaamaan paremmin työelämän tarpeita tärkeiksi keinoiksi turvata osaava työvoima”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Oppisopimuskoulutuksen yritystukea on uudistettava2.11.2022 06:00:00 EET | Tiedote

Hämeessä toimivat yritykset arvioivat, että oppisopimuskoulutuksen lisääminen olisi tärkeä keino osaavan työvoiman turvaamiseksi. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin syyskuussa toteuttamasta osaajakyselystä. ”Alueeltamme vastanneista yrityksistä hieman yli 60 prosentilla on pulaa tai paljon pulaa osaavasta työvoimasta. Yritykset voisivat helpottaa osaajapulaansa ja hyödyntää oppisopimuskoulutusta, mikäli sitä tuettaisiin taloudellisesti nykyistä enemmän”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.